Γνωστή κινεζική φίρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις αυξανόμενες ζημίες και την ελπίδα ότι τα νέα της μοντέλα θα της εξασφαλίσουν την απαραίτητη ανάκαμψη.
Η κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση, με περισσότερες από 150 φίρμες να διεκδικούν μερίδιο. Ωστόσο, πίσω από τους εντυπωσιακούς αριθμούς, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σκληρή: μόνο δύο, η BYD και η Li Auto, εμφανίζουν κερδοφορία. Οι υπόλοιπες βρίσκονται αντιμέτωπες με υψηλές ζημίες, έντονο ανταγωνισμό και εμπόδια στις εξαγωγές τους προς την Ευρώπη.
Πρόσφατα, ο επικεφαλής της Nio, William Li, παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η κατάσταση είναι οριακή. Η προειδοποίησή του ήταν ξεκάθαρη: «Προτεραιότητα είναι η επιβίωση». Από την ιδρυτική της περίοδο το 2014, η Nio είχε παρουσιαστεί ως υπόσχεση για την κινεζική ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα, το 2021 η μετοχή της είχε φτάσει τα 67 δολάρια, πριν καταρρεύσει ακόμη και κάτω από τα 6 δολάρια, αντικατοπτρίζοντας το βάρος της οικονομικής πίεσης.
Οι ταξινομήσεις παραμένουν χαμηλότερες από τις προσδοκίες, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2025 επετεύχθη μόλις το 26% του ετήσιου στόχου των 440.000 μονάδων. Την ίδια στιγμή, στο πρώτο τρίμηνο καταγράφηκαν ζημίες ύψους 810 εκατ. ευρώ, ενώ και τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου αναμένονται ζημιογόνα.
Παρά τις δυσκολίες, η φίρμα ελπίζει να ανακάμψει ποντάροντας σε νέα μοντέλα. Το Onvo L60 σχεδιάστηκε για να σταθεί απέναντι στο Tesla Model Y, ενώ η πιο προσιτή Firefly EV στοχεύει το κοινό που θα κοιτάξει και τη Renault 5 E-Tech. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και το ανανεωμένο ES8 με μπαταρία 100 kWh, το οποίο κοστολογείται πλέον περίπου στα 50.200 ευρώ, 25% φθηνότερα από την προηγούμενη γενιά.
Το αν αυτή η στρατηγική θα φέρει την ανατροπή παραμένει άγνωστο. Για την ώρα, το μόνο βέβαιο είναι πως η Nio δίνει ίσως τη δυσκολότερη μάχη της ιστορίας της.
