Ποια κινεζική εταιρία παλεύει για την επιβίωσή της

Γνωστή κινεζική φίρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις αυξανόμενες ζημίες και την ελπίδα ότι τα νέα της μοντέλα θα της εξασφαλίσουν την απαραίτητη ανάκαμψη.

Η κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση, με περισσότερες από 150 φίρμες να διεκδικούν μερίδιο. Ωστόσο, πίσω από τους εντυπωσιακούς αριθμούς, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σκληρή: μόνο δύο, η BYD και η Li Auto, εμφανίζουν κερδοφορία. Οι υπόλοιπες βρίσκονται αντιμέτωπες με υψηλές ζημίες, έντονο ανταγωνισμό και εμπόδια στις εξαγωγές τους προς την Ευρώπη.

Πρόσφατα, ο επικεφαλής της Nio, William Li, παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η κατάσταση είναι οριακή. Η προειδοποίησή του ήταν ξεκάθαρη: «Προτεραιότητα είναι η επιβίωση». Από την ιδρυτική της περίοδο το 2014, η Nio είχε παρουσιαστεί ως υπόσχεση για την κινεζική ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα, το 2021 η μετοχή της είχε φτάσει τα 67 δολάρια, πριν καταρρεύσει ακόμη και κάτω από τα 6 δολάρια, αντικατοπτρίζοντας το βάρος της οικονομικής πίεσης.

Οι ταξινομήσεις παραμένουν χαμηλότερες από τις προσδοκίες, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2025 επετεύχθη μόλις το 26% του ετήσιου στόχου των 440.000 μονάδων. Την ίδια στιγμή, στο πρώτο τρίμηνο καταγράφηκαν ζημίες ύψους 810 εκατ. ευρώ, ενώ και τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου αναμένονται ζημιογόνα.

Παρά τις δυσκολίες, η φίρμα ελπίζει να ανακάμψει ποντάροντας σε νέα μοντέλα. Το Onvo L60 σχεδιάστηκε για να σταθεί απέναντι στο Tesla Model Y, ενώ η πιο προσιτή Firefly EV στοχεύει το κοινό που θα κοιτάξει και τη Renault 5 E-Tech. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και το ανανεωμένο ES8 με μπαταρία 100 kWh, το οποίο κοστολογείται πλέον περίπου στα 50.200 ευρώ, 25% φθηνότερα από την προηγούμενη γενιά.

Το αν αυτή η στρατηγική θα φέρει την ανατροπή παραμένει άγνωστο. Για την ώρα, το μόνο βέβαιο είναι πως η Nio δίνει ίσως τη δυσκολότερη μάχη της ιστορίας της.

Exit mobile version