Το Audi Concept C ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο μετά το TT και R8

Η Audi παρουσίασε στο Μιλάνο το Concept C, ένα διθέσιο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο που θα κάνει το κοινό του ντεμπούτο στην έκθεση του Μονάχου IAA 2025.

Το πρωτότυπο σηματοδοτεί τη ριζική αλλαγή στη σχεδιαστική και στρατηγική κατεύθυνση της μάρκας, με στόχο να μπει ξανά δυναμικά σε μια κατηγορία όπου έλειπε μετά την απόσυρση των TT και R8. Η έκδοση παραγωγής αναμένεται το 2027, σε συνεργασία με την Porsche, με την οποία θα μοιράζεται τεχνολογία.

Οι διαστάσεις παραπέμπουν σε κλασικό σπορ κουπέ: μήκος 4,35 μέτρα, πλάτος 1,95 μέτρα, ύψος 1,23 μέτρα και μεταξόνιο 2,65 μέτρα. Τα στοιχεία μπαταριών τοποθετούνται στο κέντρο, πίσω από τα καθίσματα, θυμίζοντας διάταξη κεντρομήχανου.

Αυτή η λύση κατεβάζει το κέντρο βάρους και βελτιώνει την οδική συμπεριφορά, ενώ επιτρέπει χαμηλή θέση καθισμάτων, πιο κοντά σε ό,τι γνωρίζουμε από παραδοσιακά σπορ μοντέλα με θερμικούς κινητήρες. Η πλατφόρμα PPE είναι κοινή με τα επερχόμενα Porsche 718 Boxster και 718 Cayman.

Ο σχεδιασμός είναι λιτός, χωρίς υπερβολές, και φέρει έντονα τη σφραγίδα του νέου επικεφαλής σχεδίασης Massimo Frascella, που στο παρελθόν είχε υπογράψει μοντέλα όπως τα Range Rover και Defender.

Μάλιστα, το Concept C αντλεί έμπνευση τόσο από το εμβληματικό TT του 1998 όσο και από το αγωνιστικό Auto Union Type C του 1936. Η νέα μάσκα με το όρθιο πλαίσιο («vertical frame») και η φωτεινή υπογραφή που παραπέμπει στα τέσσερα δαχτυλίδια είναι στοιχεία που θα υιοθετηθούν σε όλα τα μελλοντικά Audi.

Η οροφή είναι αναδιπλούμενη hardtop -πρώτη φορά σε κάμπριο μοντέλο της Audi- και συνδυάζει το στιλ ενός κουπέ με την αίσθηση ενός roadster. Στο πίσω μέρος δεν υπάρχει τζάμι, αλλά κάμερα που μεταδίδει την σχετική εικόνα στον εσωτερικό καθρέπτη.

Το εσωτερικό συνεχίζει στη λογική της «απλότητας και σαφήνειας», με φυσικούς διακόπτες από αλουμίνιο που προσφέρουν το χαρακτηριστικό «Audi click» και με αναδιπλούμενη οθόνη 10,4 ιντσών που εμφανίζεται μόνο όταν χρειάζεται.

Παρότι το πρωτότυπο παρουσιάστηκε με πίσω κίνηση, η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει και quattro εκδοχές με δύο ηλεκτροκινητήρες. Η Audi δεν ανακοίνωσε ακόμη αριθμούς ισχύος, αλλά θεωρείται δεδομένη η ύπαρξη μίας ισχυρότερης twin-motor έκδοσης.

Για να ενισχύσει την αίσθηση οδήγησης, η μάρκα εξετάζει την προσθήκη τεχνητών ήχων και ακόμη και εικονικού κιβωτίου, με στόχο να προσομοιώνει την αίσθηση ενός μηχανικού συστήματος μετάδοσης.

Στρατηγικά, το Concept C αποτελεί μέρος μιας «ριζικής ανανέωσης» της Audi. Η εταιρεία, μετά από μια δύσκολη περίοδο με πτώση πωλήσεων και κερδών, επαναπροσδιορίζει την ταυτότητά της με έμφαση στην απλότητα και στην καθαρότητα σχεδίασης.

Ο CEO Gernot Döllner τόνισε ότι το μοντέλο «δεν είναι ο διάδοχος του TT αλλά κάτι νέο, ανάμεσα σε TT και R8». Η ονομασία του αυτοκινήτου παραγωγής δεν έχει αποφασιστεί ακόμη.

Όπως και το πρώτο TT πριν 25 χρόνια, έτσι και το Concept C φιλοδοξεί να εκπροσωπήσει μια νέα σχεδιαστική εποχή. Η Audi θέλει να συνδυάσει κληρονομιά και καινοτομία, με σαφή προσανατολισμό στην ηλεκτροκίνηση και στην οδηγική απόλαυση. Η έκδοση παραγωγής θα κυκλοφορήσει το 2027, με στόχο να αποτελέσει το νέο σπορ σημείο αναφοράς για τη μάρκα.

Exit mobile version