Hyundai i20: Η νέα γενιά ετοιμάζεται με νέο ντιζάιν και περισσότερη τεχνολογία

Η κορεατική φίρμα εξελίσσει το επόμενο i20, με πλήρη επανασχεδίαση και έμφαση στον εξηλεκτρισμό, την ώρα που εξετάζεται η επιστροφή της έκδοσης N με ήπια υβριδική υποβοήθηση.

Η νέα γενιά του Hyundai i20 βρίσκεται ήδη σε δοκιμές υπό ακραίες θερμοκρασίες και σε μεγάλα υψόμετρα στην Ευρώπη, ενόψει της πρεμιέρας της μέσα στο 2026 και του εμπορικού της λανσαρίσματος στις αρχές του 2027.

Κατασκοπευτικές εικόνες δείχνουν ένα αυτοκίνητο με εμφανώς διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το σημερινό, ακολουθώντας την πορεία πλήρους επανανασχεδίασης, και όχι ενός ακόμη φρεσκαρίσματος. Σε αντίθεση με το μεγαλύτερο i30 που θα περιοριστεί σε ακόμη ένα φρεσκάρισμα, το i20 θα περάσει από πλήρη επανασχεδίαση.

Η Hyundai φαίνεται πως υιοθετεί πιο «τετραγωνισμένες» γραμμές, με μικρότερη μάσκα και νέα LED φωτιστικά σώματα τοποθετημένα χαμηλότερα. Τα πλευρικά πάνελ δείχνουν πιο καθαρά, με λιγότερες έντονες νευρώσεις, ενώ οι πυλώνες δείχνουν πιο κατακόρυφοι και η γραμμή των παραθύρων ελαφρώς ανερχόμενη, προσδίδοντας μια ελαφριά αύρα crossover.

Το πίσω μέρος καλύπτεται σχεδόν ολόκληρο, ωστόσο διακρίνονται αλλαγές στα πίσω φώτα και μια πρόχειρη απόληξη εξάτμισης, στοιχείο που αποκαλύπτει ότι τουλάχιστον στην αρχή δεν θα υπάρξει αποκλειστικά ηλεκτρική έκδοση. Παρόλα αυτά, φήμες κάνουν λόγο για ένα συγγενικό μοντέλο με παρόμοια σχεδίαση και μηδενικές εκπομπές, το οποίο θα βασίζεται σε διαφορετική πλατφόρμα.

Στο εσωτερικό δεν έχουν διαρρεύσει ακόμα φωτογραφίες, όμως αναμένεται να υιοθετηθεί πλήρως ψηφιακή αισθητική, με στοιχεία από τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Hyundai. Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη προβλέπεται να έχουν σημαντικά αναβαθμισμένα γραφικά και λειτουργίες, ακολουθώντας τη λογική του Ioniq 5 και των υπόλοιπων ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας.

Σε επίπεδο κινητήρων, η υπάρχουσα γκάμα περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1.2 και τον υπερτροφοδοτούμενο 1.0 με άμεσο ψεκασμό. Ο τελευταίος είναι διαθέσιμος και με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, η οποία μειώνει τις εκπομπές CO₂ κατά 3-4% και βελτιώνει την κατανάλωση.

Προς το παρόν, δεν προβλέπεται αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για το i20, όμως υπάρχουν ενδείξεις για μελλοντικό B-segment EV βασισμένο σε ξεχωριστή πλατφόρμα, με στόχο ανταγωνιστές όπως το Renault 5 E-Tech.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το ενδεχόμενο επιστροφής του i20 N. Η προηγούμενη έκδοση με τον 1.6 τούρμπο και τους 204 ίππους είχε αποσυρθεί από την ευρωπαϊκή αγορά το 2024, λόγω ρύπων. Πλέον, εξετάζεται το ενδεχόμενο επαναφοράς του, με την προσθήκη υβριδικής υποβοήθησης. Αν υλοποιηθεί, θα μπορούσε να αποδίδει πάνω από 200 ίππους, παραμένοντας προσθιοκίνητο και εξοπλισμένο με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Η υβριδική υποβοήθηση στο N θα βασιστεί πιθανότατα σε μια εκδοχή του 1.6 τούρμπο, καθώς η μεγαλύτερη έκδοση των 2,0 λίτρων του i30 N δεν είναι πλέον συμβατή με τα πρότυπα Euro 7, όπως δήλωσε πρόσφατα και ο επικεφαλής του τμήματος N, Joon Park.

Με ανταγωνιστές όπως τα Renault Clio, Citroen C3, Peugeot 208, Opel Corsa, Lancia Ypsilon, VW Polo, Skoda Fabia, Seat Ibiza, MG 3 και Toyota Yaris, η νέα γενιά του Hyundai i20 καλείται να σταθεί επάξια σε μια από τις πιο απαιτητικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς. Αν κρίνουμε από τη μέχρι τώρα προσέγγιση της Hyundai, όλα δείχνουν ότι δεν θα αρκεστεί σε ημίμετρα.

Exit mobile version