Νέα Mercedes-Benz GLC EQ Technology: Με αυτονομία 700+ χλμ. και πλατφόρμα 800V

Η νέα GLC κάνει στροφή 180 μοιρών, περνώντας αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση και εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για την Mercedes στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Η τρίτη γενιά της Mercedes GLC παρουσιάστηκε επίσημα στο Μόναχο και αποτελεί το πρώτο μοντέλο της μάρκας που βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα MB.EA.

Πρόκειται για μια κομβική αλλαγή πορείας για την εταιρεία, καθώς το μεσαίο SUV αποτελεί το πιο εμπορικά επιτυχημένο μοντέλο της γκάμας της και αναλαμβάνει πλέον έναν διπλό ρόλο: να εκπροσωπήσει το μέλλον της Mercedes στην κατηγορία των premium SUV, αλλά και να αποδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνδυαστεί με την πολυτέλεια και τη λειτουργικότητα.

Η νέα GLC υιοθετεί μια πιο τολμηρή σχεδίαση, με φαρδύ εμπρός μέρος και φωτιζόμενη μάσκα χωρίς ανάγκη για ψύξη, ενισχύοντας τον χαρακτήρα της. Το νέο μοτίβο με το τριάκτινο αστέρι εμφανίζεται τόσο στα φώτα ημέρας όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας μια οπτική συνέχεια και αναγνωρισιμότητα.

Το αμάξωμα έχει πλέον πιο κουπέ γραμμή, με μακρύτερο μεταξόνιο (2,97 μέτρα, δηλαδή +80 χιλιοστά) και τροχούς έως 21 ιντσών. Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες και ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει περιοριστεί σε μόλις 0,26.

Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να ενσωματώνει προηγμένη τεχνολογία. Στάνταρ είναι η Superscreen με τρεις οθόνες (δύο 14 ιντσών και μία 10,3), ενώ προαιρετικά διατίθεται η εντυπωσιακή Hyperscreen των 39,1 ιντσών.

Το σύστημα infotainment βασίζεται στη νεότερη γενιά του MBUX και την πλατφόρμα MB.OS, ενσωματώνοντας τεχνητή νοημοσύνη και υποστήριξη από Microsoft, Google και ChatGPT. Ο εικονικός βοηθός λειτουργεί με σύνθετες εντολές και διατηρεί «μνήμη» παλαιότερων διαλόγων, ενώ διαθέσιμες είναι πάνω από 40 εφαρμογές ψυχαγωγίας, μεταξύ των οποίων και το Disney+.

Η νέα GLC έχει βελτιωθεί σημαντικά σε πρακτικότητα, με πορτμπαγκάζ 570 έως 1.740 λίτρων και έναν επιπλέον εμπρός αποθηκευτικό χώρο 128 λίτρων. Οι πίσω πλάτες διπλώνουν ηλεκτρικά σε αναλογία 40:20:40, ενώ ο χώρος φόρτωσης μπορεί να χαμηλώσει κατά 8 εκατοστά.

Η πρώτη έκδοση που θα κυκλοφορήσει είναι η GLC 400 4MATIC, με δύο ηλεκτροκινητήρες –ο εμπρός ενεργοποιείται όταν χρειάζεται– και συνδυαστική ισχύ 489 ίππων. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα, ενώ το κιβώτιο δύο σχέσεων εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση.

Η μπαταρία έχει καθαρή χωρητικότητα 94 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 713 χιλιόμετρα, με κατανάλωση από 14,9 έως 18,8 kWh/100 χλμ. Χάρη στην αρχιτεκτονική 800V, η ταχυφόρτιση φτάνει τα 330 kW – δηλαδή 303 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η GLC εφοδιάζεται με πνευματική ανάρτηση Airmatic, ενεργή τετραδιεύθυνση και νέο σύστημα πέδησης one-box σε μία μονάδα, με ανάκτηση ισχύος έως 300 kW. Η ημι-αυτόνομη οδήγηση υποστηρίζεται σε επίπεδο 2+, με δυνατότητα αναβάθμισης μέσω over-the-air ενημερώσεων.

Υπάρχουν πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Individual και Terrain. Το τελευταίο ενεργοποιεί ειδική λειτουργία για εκτός δρόμου διαδρομές, με «διάφανο» καπό χάρη στη χρήση κάμερας και ειδική φωτεινή υποστήριξη για το έδαφος. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τους 2,4 τόνους, ενώ υποστηρίζεται και σταθεροποίηση ρυμουλκούμενου με σχετική βοήθεια στους ελιγμούς.

Η παραγωγή της νέας GLC θα πραγματοποιείται σε Γερμανία, Ουγγαρία και Κίνα, ενώ το λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026. Αν και οι τιμές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, εκτιμάται ότι θα βρίσκονται πιο κοντά στην EQE SUV (από περίπου 76.000 ευρώ) παρά στο απερχόμενο θερμικό μοντέλο.

Exit mobile version