VW ID. Cross: To ηλεκτρικό μικρό SUV αλλάζει κατεύθυνση

Το ID. Cross Concept προαναγγέλλει την επερχόμενη έκδοση παραγωγής και παρουσιάστηκε στην IAA 2025, δείχνοντας ότι οι Γερμανοί πήραν σοβαρά τα μαθήματα του παρελθόντος.

Η παρουσίαση του ID. Cross Concept αποτελεί σαφές δείγμα αλλαγής φιλοσοφίας για τη Volkswagen, όχι μόνο στην τεχνολογία αλλά και στην ονοματολογία και την εργονομία. Το μοντέλο βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MEB+ και δείχνει ξεκάθαρα τη στροφή της φίρμας σε μια νέα αισθητική ταυτότητα και λειτουργικότητα, με στόχο την επιστροφή στην απλότητα και την ποιότητα.

Η ονομασία ID. Cross αντικαθιστά τον προσωρινό τίτλο «ID.2 X» και παραπέμπει άμεσα στο T-Cross, υπογραμμίζοντας την τοποθέτησή του ως ηλεκτρικό SUV στην κατηγορία του Polo.

Με μήκος 4,16 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος 1,59 μέτρα, το ID. Cross είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον T-Cross, παραμένοντας όμως ξεκάθαρα στην κατηγορία B.

Το μεταξόνιο των 2,60 μέτρων εξασφαλίζει καλούς εσωτερικούς χώρους, ενώ οι 21άρες ζάντες Balboa με ελαστικά 235/40 R21 είναι μάλλον εντυπωσιακές για τις διαστάσεις του.

Το εξωτερικό design χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, έντονη δυναμική και στοιβαρότητα. Σύμφωνα με τη VW, η νέα σχεδιαστική ταυτότητα ονομάζεται «Pure Positive» και αποσκοπεί στην ανάδειξη της καθαρής φόρμας και της φιλικής παρουσίας.

Ανάμεσα στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν τα φωτιζόμενα σήματα εμπρός και πίσω, το μεταλλικό προστατευτικό στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, καθώς και η χαρακτηριστική απόχρωση «Urban Jungle».

Στο εσωτερικό, η Volkswagen δίνει έμφαση στην άνεση και την ατμόσφαιρα. Ο διάκοσμος σε απόχρωση «Vanilla Chai», η χρήση υφάσματος και οι φυσικές λεπτομέρειες όπως τα φυτά στη μεσαία κονσόλα δημιουργούν ένα περιβάλλον που δίνει έμφαση στη ζεστασιά και την οικειότητα.

Όλα τα καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλούμενα, προσφέροντας τη δυνατότητα δημιουργίας ενός επίπεδου χώρου ανάπαυσης, θυμίζοντας τη λογική ενός μικρού VW Bus. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 450 λίτρα, με επιπλέον 38 λίτρα κάτω από το δάπεδο και 25 λίτρα στο εμπρός τμήμα (frunk).

Μεγάλη σημασία δίνεται στην εργονομία. Μετά την έντονη κριτική για τη χρήση αφής στις προηγούμενες γενιές, η VW επανέρχεται σε φυσικά κουμπιά για βασικές λειτουργίες, τόσο στο ταμπλό όσο και στο τιμόνι.

Οι δύο οθόνες (11 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 13 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων) πλαισιώνονται από νέα λογική με πιο ξεκάθαρη δομή και απλοποιημένα μενού, ενώ η φωνητική εντολή έχει βελτιωθεί ώστε να καταλαβαίνει καθημερινό λόγο.

Η πλατφόρμα MEB+ είναι εξέλιξη της υπάρχουσας MEB, με βελτιωμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική και νέα γενιά λογισμικού που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την αμερικανική Rivian. Το ID. Cross είναι προσθιοκίνητο, με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα που αποδίδει 155 kW (211 ίππους).

Αν και η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν έχει αποκαλυφθεί, η αυτονομία υπολογίζεται σε περίπου 420 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης (με φρένα) αγγίζει τα 1.200 κιλά.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Cross αναμένεται το καλοκαίρι του 2026, λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα του ID. Polo και της σπορ έκδοσης Polo GTI. Η τιμή του αναμένεται να ξεκινά γύρω στις 27.000-28.000 ευρώ, τοποθετώντας το όχημα ως προσιτή πρόταση στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών SUV.

Exit mobile version