Η Alfa Romeo αλλάζει πορεία και κρατά τους θερμικούς κινητήρες

Η ιταλική φίρμα αλλάζει πορεία και εγκαταλείπει τον στόχο της πλήρους εξηλεκτρισμένης γκάμας μέχρι το 2027, υιοθετώντας πλέον μια πιο ευέλικτη στρατηγική με διαφορετικούς τύπους κινητήρων.

Η Alfa Romeo δεν σκοπεύει πλέον να προσφέρει αποκλειστικά εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα μέχρι το 2027, όπως είχε αρχικά ανακοινώσει. Η απόφαση σηματοδοτεί μια στροφή στρατηγικής, με τη μάρκα να επιλέγει πλέον μια «πολυενεργειακή» προσέγγιση, σύμφωνα με δηλώσεις της επικεφαλής της Alfa Romeo Βορείου Αμερικής, Chris Feuell. Αυτό μεταφράζεται σε προσφορά μοντέλων τόσο με ηλεκτρικά, όσο και με θερμικούς ή υβριδικούς κινητήρες, ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς.

Το πρώτο δείγμα αυτής της αλλαγής είναι η έκδοση βενζίνης του Tonale, που ξεκίνησε να διατίθεται και στις ΗΠΑ από τις αρχές του 2025, συμπληρώνοντας την plug-in υβριδική έκδοση που ήδη κυκλοφορεί από το 2023. Το συγκεκριμένο μοντέλο ενδέχεται να ανανεωθεί και να «μεταφερθεί» σε νέα πλατφόρμα το 2027.

Παράλληλα, η μάρκα σχεδιάζει την επόμενη γενιά των Stelvio και Giulia, με πιθανή μετάβαση στην πλατφόρμα STLA Large, που υποστηρίζει διάφορους τύπους κινητήρων. Η Stelvio αναμένεται να επανασχεδιαστεί προς τα τέλη του 2026 ή το αργότερο έως το 2028, ενώ η Giulia φαίνεται να ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι το ίδιο έτος. Το πλάνο για πλήρως ηλεκτρική έκδοση της Stelvio έχει εγκαταλειφθεί, όμως αναπτύσσεται μια υβριδική έκδοση.

Η γκάμα της Alfa Romeo ενισχύεται και με την 33 Stradale, ένα supercar περιορισμένης παραγωγής με μόλις 33 μονάδες, το οποίο προσφέρεται είτε με έναν twin-turbo V6 κινητήρα άνω των 620 ίππων είτε σε ηλεκτρική έκδοση με πάνω από 750 ίππους. Οι πρώτες παραδόσεις στις ΗΠΑ αναμένονται το τελευταίο τρίμηνο του 2025.

Η Stellantis, μητρική εταιρεία της Alfa Romeo, φαίνεται να επανεξετάζει συνολικά τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση, προσαρμοζόμενη στις συνθήκες της αγοράς και τη ζήτηση για εναλλακτικούς κινητήρες, χωρίς να εγκαταλείπει πλήρως τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Έτσι, η Alfa Romeo παραμένει ενεργή στον σχεδιασμό μελλοντικών μοντέλων με περισσότερες από μία επιλογές κινητήρων, όπως ένα νέο μεγάλο crossover που ενδέχεται να παρουσιαστεί το 2028, τοποθετούμενο πάνω από το Stelvio.

Exit mobile version