Η BMW «δείχνει» την Κίνα για τις υπερβολικά μεγάλες μάσκες

Η γερμανική φίρμα ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τις αμφιλεγόμενες σχεδιαστικές επιλογές των τελευταίων ετών, με τον επικεφαλής σχεδιασμού να εξηγεί πώς η κινεζική αγορά επηρέασε καθοριστικά τις αποφάσεις.

Η BMW ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα με την άφιξη της νέας γενιάς Neue Klasse, αφήνοντας πίσω της μια εποχή έντονου σχεδιαστικού πειραματισμού – και κυρίως τις τεράστιες μάσκες που κυριάρχησαν στα τελευταία μοντέλα της. Αν και η επιλογή αυτή προκάλεσε πολλές αντιδράσεις, ειδικά σε Ευρώπη και Αμερική, δεν έγινε τυχαία: όπως δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού Adrian van Hooydonk, σημαντικό ρόλο έπαιξε η κινεζική αγορά.

Όπως εξήγησε, οι μεγάλες μάσκες αποτελούν στοιχείο αισθητικής που εκτιμούν ιδιαίτερα οι πελάτες στην Κίνα, καθώς τις συνδέουν με την πολυτέλεια και το κοινωνικό status. Γι’ αυτό και η BMW θεώρησε ότι ο σχεδιασμός αυτός μπορούσε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας αγοράς που είναι πλέον κρίσιμη για τις πωλήσεις της.

Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε ότι, παρά τις επικρίσεις, δεν υπήρξε αρνητική επίπτωση στις ταξινομήσεις – το αντίθετο, σε ορισμένες περιπτώσεις σημειώθηκε αύξηση του ενδιαφέροντος.

Παρόλα αυτά, στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που εισάγει η Neue Klasse, η BMW αλλάζει κατεύθυνση. Τα κλασικά «νεφρά» θα παραμείνουν, αλλά με πιο ενιαίο, διακριτικό και ισορροπημένο χαρακτήρα. Οι γραμμές θα είναι καθαρές, με έμφαση στην αρμονία, ενώ η εταιρεία θέλει να βρει νέα ισορροπία ανάμεσα στην παράδοση και τη σύγχρονη αισθητική.

Ο van Hooydonk παραδέχτηκε ότι η εταιρεία έχει αφουγκραστεί τη δημόσια κριτική. Και ενώ οι πωλήσεις δεν επηρεάστηκαν, εντούτοις αναγνώρισε ότι, αν η σχεδιαστική προσέγγιση δεν εξελίσσεται, υπάρχει ο κίνδυνος η φίρμα να χάσει επαφή με τις αισθητικές προσδοκίες των πελατών της.

Έτσι, η επόμενη μέρα για την BMW διαμορφώνεται από έναν συνδυασμό ανατροφοδότησης από τις αγορές, αλλαγής τάσεων και στρατηγικής ευελιξίας. Η κινεζική αγορά, με τη δύναμη και τις ιδιαιτερότητές της, δεν καθόρισε μόνο το παρελθόν, αλλά επηρεάζει και τη στροφή προς ένα πιο ώριμο σχεδιαστικό μέλλον.

Exit mobile version