Γιατί η νέα Testarossa διχάζει το κοινό της Ferrari;

Η αναβίωση του ονόματος «Testarossa» από τη Ferrari δίχασε το κοινό, με τη σχεδίαση του νέου μοντέλου να προκαλεί ενθουσιασμό, αλλά και σφοδρή κριτική.

Η νέα Ferrari Testarossa 849 παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες και ήδη βρίσκεται στο επίκεντρο της συζήτησης, όχι μόνο για τις επιδόσεις ή την τεχνολογία της, αλλά κυρίως για το πώς επαναπροσδιορίζει ένα από τα πιο φορτισμένα ονόματα στην ιστορία της φίρμας. Μέσα σε λιγότερο από δύο 24ωρα, τα κοινωνικά δίκτυα και τα forums γέμισαν από αρνητικά σχόλια, με αρκετούς να εκφράζουν έντονη απογοήτευση.

Η αναβίωση της Testarossa ήταν εξαρχής μια δύσκολη αποστολή. Πρόκειται για ένα μοντέλο που στα ’80s συμβόλιζε την υπερβολή, την ταχύτητα και την εκκεντρικότητα: φαρδύ αμάξωμα, πλευρικές γρίλιες και pop-up φώτα. Αντί γι’ αυτό, η νέα εκδοχή ακολουθεί μια διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία, που προσπαθεί περισσότερο να αποδώσει την «ουσία» του μοντέλου παρά να μιμηθεί το παρελθόν.

Η Testarossa 849 διαθέτει κάθετη εισαγωγή αέρα στο πλάι και μια μαύρη οριζόντια γραμμή στο εμπρός μέρος, ως έμμεση αναφορά στα παλιά pop-up φώτα. Το πίσω μέρος είναι σαφώς πιο μοντέρνο, με αεροδυναμικά spoilers και μυώδη σχεδίαση γύρω από τον κινητήρα, απορρίπτοντας την οριζόντια γρίλια και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα της δεκαετίας του ’80.

Στην ουσία, η Ferrari δεν επιχείρησε να φτιάξει ένα ρετρό μοντέλο, αλλά να επανερμηνεύσει έννοιες όπως το πλάτος, η ένταση και το οπτικό «δράμα» που χαρακτήριζαν την αυθεντική Testarossa. Παρ’ όλα αυτά, για πολλούς, η απουσία βασικών σχεδιαστικών στοιχείων και η επιλογή διαφορετικής αρχιτεκτονικής (με V8 biturbo αντί για τον κλασικό ατμοσφαιρικό V12) αποτελούν σοβαρές αποκλίσεις από τον χαρακτήρα του αρχικού μοντέλου.

Η αντίδραση θυμίζει εν μέρει ό,τι συνέβη και με το λανσάρισμα του Ford Mustang Mach-E, όμως εδώ το «βάρος» του ονόματος Testarossa είναι πολύ μεγαλύτερο. Για κάποιους, η χρήση του ονόματος ήταν το βασικό λάθος. Η 849 έχει τεχνικά και αισθητικά κοινά με άλλα μοντέλα της φίρμας – όπως η 288 GTO – και ίσως ένα διαφορετικό όνομα να είχε βοηθήσει στην αποδοχή.

Ανεξάρτητα από την άποψη που έχει κανείς, η Testarossa 849 έχει ήδη πετύχει κάτι σημαντικό: συζητιέται όσο λίγα σύγχρονα μοντέλα. Σε έναν κόσμο όπου η προσοχή είναι περιορισμένος πόρος, αυτό από μόνο του είναι επιτυχία. Είτε θεωρηθεί προδοσία ενός μύθου είτε τολμηρή σχεδιαστική κίνηση, η νέα Testarossa δεν περνά απαρατήρητη – και αυτό, τελικά, μπορεί να ήταν και το ζητούμενο.

Exit mobile version