Το Yaris Hybrid συνεχίζει να δείχνει τον δρόμο στην κατηγορία του, συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα και ευκολία στην καθημερινή χρήση.
Από την πρώτη του παρουσία στα τέλη των ‘90s, το ιαπωνικό μοντέλο εξελίσσεται συνεχώς, διατηρώντας μια σταθερή πορεία βελτίωσης και εμπιστοσύνης από το αγοραστικό κοινό.
Η υβριδική του έκδοση εδώ και χρόνια αποτελεί ξεχωριστή πρόταση για όσους αναζητούν αποδοτικότητα, αστική ευελιξία και οικονομία χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα.
Στη σημερινή του εκδοχή, το Yaris Hybrid εξοπλίζεται με την πέμπτη γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota, μιας τεχνολογίας που εξελίσσεται σταθερά για περισσότερα από 25 χρόνια.
Ο συνδυασμός του 3κύλινδρου κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων και του ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνολικά 116 ίππους, μια ισχύ που επαρκεί για όλες τις καθημερινές μετακινήσεις και εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 175 χλμ./ώρα.
Όμως εκεί που πραγματικά ξεχωρίζει το Yaris Hybrid είναι στην κατανάλωση. Σε μικτές συνθήκες κυκλοφορίας μπορεί εύκολα να κινηθεί κάτω από τα 5,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη η υβριδική λειτουργία είναι αισθητά πιο έντονη, με το αυτοκίνητο να κινείται συχνά αμιγώς ηλεκτρικά.
Αντίστοιχα χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO₂, κάτι που εξασφαλίζει ελευθερία κίνησης στον δακτύλιο και μειωμένα τέλη κυκλοφορίας ή ακόμη και μηδενικά, ανάλογα την έκδοση.
Το e-CVT αυτόματο κιβώτιο συνεχίζει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υβριδικού συστήματος, με την Toyota να έχει βελτιώσει σημαντικά τη συνεργασία κινητήρα–κιβωτίου.
Το αποτέλεσμα είναι μια ομαλή, πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία που δεν κουράζει στην πόλη και συμβάλλει στον ξεκούραστο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το επίπεδο θορύβου έχει μειωθεί σε σχέση με προηγούμενες γενιές, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι αντίστοιχη με αυτή μεγαλύτερων κατηγοριών.
Η ανάρτηση, χωρίς να είναι σφιχτή, ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, περιορίζοντας τις κλίσεις στις στροφές και εξασφαλίζοντας προβλέψιμη και ασφαλή συμπεριφορά.
Το Yaris Hybrid μπορεί να μη στοχεύει στην οδηγική απόλαυση, όμως προσφέρει υψηλό αίσθημα σιγουριάς και ευκολίας, κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα στην καθημερινότητα.
Ακόμα και σε ταξίδι, το σύνολο δεν κουράζει, δείχνοντας ότι η εξέλιξη της πλατφόρμας και των μηχανικών μερών έχει αποδώσει.
Στο εσωτερικό, η Toyota έχει πετύχει έναν καλό συμβιβασμό ανάμεσα στην ποιότητα, την εργονομία και την τεχνολογική εικόνα. Τα υλικά στο ταμπλό και τις επιφάνειες είναι προσεγμένα, το φινίρισμα καλό και η εργονομία υποδειγματική.
Η κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών υποστηρίζει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το σύστημα infotainment είναι γρήγορο και εύκολο στη χρήση.
Οι διαθέσιμοι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες, με εξαίρεση στα πίσω καθίσματα όπου πρέπει να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί. Άλλωστε, μιλάμε για ένα supermini που δεν ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα.
Το πορτμπαγκάζ των 286 λίτρων δεν εντυπωσιάζει, όμως καλύπτει τις ανάγκες του μέσου χρήστη, παραμένοντας στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Στον τομέα της ασφάλειας, η Toyota έχει εξοπλίσει το Yaris με το πλήρες πακέτο Toyota Safety Sense, που περιλαμβάνει συστήματα όπως ενεργό cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών και πολλά ακόμη. Το επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και στις βασικές εκδόσεις είναι πληρέστατο.
Αξιοσημείωτο πλεονέκτημα αποτελεί και το πρόγραμμα εγγύησης Toyota Relax, μέσω του οποίου η εγγύηση μπορεί να επεκταθεί έως και τα 10 έτη ή 185.000 χλμ., εφόσον τηρείται η συντήρηση σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας. Είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα προγράμματα υποστήριξης, που ενισχύει την αξία μεταπώλησης και προσφέρει σιγουριά στον ιδιοκτήτη.
Με τιμή εκκίνησης από 21.190 ευρώ, το Toyota Yaris Hybrid με τους 116 ίππους είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ουσιαστικά υπερ-μίνι που μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα.
Οικονομικό στην κατανάλωση, ποιοτικά κατασκευασμένο, ευχάριστο στην καθημερινή χρήση και με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, παραμένει η απόδειξη ότι η Toyota ξέρει όσο λίγες την τέχνη της υβριδικής τεχνολογίας.
Και με την τελευταία γενιά του συστήματος της, δείχνει ότι ο εξηλεκτρισμός μπορεί να γίνει με τρόπο πρακτικό, απλό και χωρίς ακραίες απαιτήσεις στην καθημερινή χρήση.
Περισσότερα άρθρα για την TOYOTA
| Τεχνικά χαρακτηριστικά – Toyota Yaris Hybrid 116 | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
| Κυβισμός | 1.490 cc | |||
| Διάμετρος x διαδρομή | 80,5 x 97,6 mm | |||
| Διάταξη/κύλινδροι | Εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος | |||
| Ισχύς | 68 kW (93 PS) / 5.500 rpm | |||
| Ροπή | 120 Nm (12,2 kgm) / 3.600-4.800 rpm | |||
| Τροφοδοσία | Ατμοσφαιρικός με ψεκασμό στον αυλό εισαγωγής, VVT-iE, VVT-i | |||
| ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | ||||
| Ηλεκτροκινητήρας | 59 kW / 207 Nm | |||
| Μπαταρίες | Ιόντων λιθίου 0,781 kWh (4,3 kWh, 177,6 V, 27 kg) | |||
| ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ | ||||
| Μεικτή διάταξη | Ισχύς: 116 PS (96 kW), Ροπή: 141 Nm | |||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 9,7 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 175 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Μέση δοκιμής | 5,0 lt/100 km | |||
| Τυποποιημένη μικτή (WLTP) | 3,8-4,2 lt/100 km | |||
| Ρεζερβουάρ | 36 lt | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 720 km | |||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | Euro 6d-full | |||
| Εκπομπή CO2 | 87-92 g/km | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπου e-CVT | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Ecopia EP150 / 205/45 R17 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος |
3.940 x 1.745 x 1.500 mm |
|||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.521/1.531 mm | |||
| Μεταξόνιο | 2.560 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 286 lt | |||
| Απόβαρο | 1.110-1.145 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 27.040€ | ||||
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (1)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (4)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (14)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (17)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (99)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (102)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (93)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (98)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (101)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (69)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (64)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (90)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (85)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (92)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (94)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (81)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (96)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (91)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (84)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (78)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (82)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (97)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (74)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (95)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (88)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (87)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (28)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (20)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (34)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (37)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (42)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (46)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (60)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (53)
Toyota Yaris Hybrid 116 hp 2025 caroto test drive (29)
