Η Porsche καθυστερεί τα ηλεκτρικά, ζημιά δισεκατομμυρίων στον Όμιλο VW

Η ζήτηση για πολυτελή ηλεκτρικά δεν ήρθε ποτέ, και η Porsche αναπροσαρμόζει την πορεία της, επηρεάζοντας ολόκληρο τον Όμιλο Volkswagen.

Η Volkswagen Group ανακοίνωσε ζημιά 5,1 δισ. ευρώ μετά από σημαντική αλλαγή πλάνου στην Porsche, η οποία αποφάσισε να καθυστερήσει τη μετάβασή της στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εταιρεία παραδέχεται ότι η αγορά δεν ανταποκρίθηκε όπως είχε προβλεφθεί, ειδικά στην κατηγορία των πολυτελών EV.

Η νέα γενιά SUV που είχε παρουσιαστεί ως ηλεκτρική ναυαρχίδα της Porsche, θα προσφερθεί τελικά με θερμικά και plug-in υβριδικά σύνολα, ενώ η Cayenne και η Panamera θα συνεχίσουν με παραδοσιακούς κινητήρες τουλάχιστον μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030. Η αποκλειστική πλατφόρμα ηλεκτρικών μετατίθεται επίσης για αργότερα.

Ο Όλιβερ Μπλούμε, επικεφαλής τόσο της Volkswagen όσο και της Porsche, δήλωσε πως η αλλαγή στρατηγικής οφείλεται στη ραγδαία πτώση της ζήτησης: «Η αγορά πολυτελών EV έχει υποχωρήσει σημαντικά. Πλέον απαιτείται απόλυτη συγκέντρωση και δουλειά». Παρά την καθυστέρηση, η Porsche διαβεβαιώνει ότι δεν εγκαταλείπει τη μετάβαση, αλλά προσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα βάσει των συνθηκών.

Οι οικονομικές συνέπειες είναι ήδη ορατές. Η Porsche αναμένει λειτουργικό περιθώριο μόλις 2% για το 2025, πολύ χαμηλότερο από το 5-7% που είχε προβλέψει αρχικά, ενώ αυτή είναι η τέταρτη καθοδική αναθεώρηση των προβλέψεών της μέσα στο έτος. Ο Όμιλος VW ακολουθεί με νέες εκτιμήσεις για λειτουργικό περιθώριο στο 2-3%, από 5% προηγουμένως.

Ο αναλυτής της UBS, Πάτρικ Χούμελ, χαρακτήρισε ειρωνικά τα νέα περιθώρια ως «μη αποδεκτά για εταιρεία πολυτελείας». Παράλληλα, η μετοχή της Volkswagen βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά, η εταιρεία βγήκε από τον δείκτη DAX, ενώ ανακοίνωσε περικοπές 1.900 θέσεων εργασίας στη Γερμανία και ακύρωση του σχεδίου για εσωτερική παραγωγή στοιχείων μπαταριών.

Η κατάσταση επιβαρύνεται και από τους αμερικανικούς δασμούς ύψους 27,5% στις εισαγωγές, που εξακολουθούν να επηρεάζουν τις πωλήσεις. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ε.Ε. και ΗΠΑ για μείωση στο 15% βρίσκονται ακόμη σε εκκρεμότητα.

Η εικόνα για την Porsche είναι σαφής: η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδείχθηκε πιο δύσκολη και ακριβή απ’ όσο είχε υπολογιστεί. Σε μια αγορά που δείχνει διστακτική απέναντι στα πολυτελή EV, η επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης μοιάζει πλέον αναγκαία επιλογή.

Exit mobile version