Χωρίς αυξήσεις στα διόδια, ξεκινά παρέμβαση που υπόσχεται 50% μείωση της ταλαιπωρίας στο πιο προβληματικό σημείο της Αττικής Οδού.
Μέχρι το 2026 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μια κρίσιμη κυκλοφοριακή παρέμβαση στην Αττική Οδό, με στόχο τη δραστική μείωση της συμφόρησης στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Το έργο, που αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ χωρίς αναπροσαρμογή διοδίων, προβλέπει τη δημιουργία δύο ξεχωριστών εξόδων για την κατεύθυνση προς Λαμία, μία για την κίνηση από Ελευσίνα και μία για την κίνηση από Αεροδρόμιο.
Η σημερινή κατάσταση έχει φτάσει σε οριακό σημείο, καθώς οι δύο ροές οχημάτων υποχρεώνονται να συγχωνευτούν σε μία λωρίδα, προκαλώντας καθυστερήσεις εκατοντάδων μέτρων στις ώρες αιχμής. Η νέα χάραξη θα δίνει τη δυνατότητα σε κάθε κατεύθυνση να ακολουθεί ανεξάρτητη πορεία προς τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών–Θεσσαλονίκης, αποφεύγοντας το λεγόμενο «στραγγαλισμό» των δύο κλάδων.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, πρόκειται για μια στοχευμένη παρέμβαση με χαμηλό κατασκευαστικό κόστος, περιορισμένη όχληση κατά τη διάρκεια των έργων και σημαντικό κυκλοφοριακό όφελος. Οι μελέτες και η κατασκευή αναλαμβάνονται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους οδηγούς.
Το έργο θα παραμείνει εντός των υφιστάμενων ορίων απαλλοτρίωσης, με την υλοποίησή του να εκτιμάται πως θα υπερδιπλασιάσει την ικανότητα εξυπηρέτησης των κυκλοφοριακών φόρτων. Ο στόχος είναι να επιτευχθεί μείωση της καθυστέρησης κατά τουλάχιστον 50% στις ώρες αιχμής, με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος ξεκαθάρισε πως πρόκειται για σημειακή παρέμβαση, χωρίς να υπόσχεται συνολική λύση στο κυκλοφοριακό της πρωτεύουσας, υπενθυμίζοντας ότι σε εξέλιξη βρίσκεται και το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό, που μελλοντικά θα φέρει ακόμη μεγαλύτερη αποσυμφόρηση.
Η νέα έξοδος στη Μεταμόρφωση, στην ουσία, επιχειρεί να διαχωρίσει τις πιο επιβαρυμένες κατευθύνσεις της Αττικής Οδού – από Αεροδρόμιο και Ελευσίνα προς Λαμία – ώστε να διακινούνται με πιο ομαλό και ανεξάρτητο τρόπο. Αν και μικρής κλίμακας, η παρέμβαση αναμένεται να έχει σημαντικό όφελος στην πράξη, ειδικά για τους οδηγούς που περνούν καθημερινά από τον συγκεκριμένο κόμβο.
