Η Renault πατάει γκάζι για να κυριαρχήσει στην Ευρώπη

Με νέο επικεφαλής τον François Provost, η γαλλική εταιρεία επιταχύνει την εξέλιξή της, μειώνει κόστη και ενισχύει τη συνεργασία της με την Geely.

Η Renault δεν αλλάζει στρατηγική, αλλά πατάει γκάζι. Αυτό ξεκαθάρισε ο François Provost, ο νέος CEO της εταιρείας, στην παρουσίαση του νέου Clio στο Μόναχο. Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος είναι να εφαρμοστεί η υπάρχουσα στρατηγική με μεγαλύτερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, αντλώντας έμπνευση από τη ραγδαία δυναμική των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Το κεντρικό ζητούμενο είναι να μειωθεί το κόστος παραγωγής σε ποσοστά διψήφιου αριθμού, να επιταχυνθεί η ανάπτυξη νέων μοντέλων και να ενισχυθεί η τεχνολογική συνεργασία με τον όμιλο Geely, με τον οποίο η Renault έχει ήδη κοινό εγχείρημα στον τομέα κινητήρων μέσω του Horse Powertrain. Όλα αυτά χωρίς να χαθεί ο ευρωπαϊκός χαρακτήρας των μοντέλων της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας φιλοσοφίας είναι το επερχόμενο ηλεκτρικό Twingo, το οποίο από το αρχικό σκίτσο μέχρι την τελική έκδοση παραγωγής χρειάστηκε μόλις 21 μήνες – χρονικό διάστημα σχεδόν στο μισό σε σχέση με τα παλαιότερα πρότυπα της Renault.

Αυτή η «κινεζική ταχύτητα» δεν αφορά μόνο την παραγωγικότητα, αλλά και την ικανότητα να ακολουθείς τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο.

Παρά την αυξημένη συνεργασία με την Geely και τους Ασιάτες προμηθευτές, η Renault επιμένει στη φιλοσοφία «local for local», διατηρώντας έως και 70% των εξαρτημάτων των ευρωπαϊκών μοντέλων από τοπικές πηγές. Παράλληλα με την επιθετική στάση στην Ευρώπη, η Renault επεκτείνει το βλέμμα της σε αγορές εκτός της Γηραιάς Ηπείρου.

Η πλήρης εξαγορά του εργοστασίου Chennai στην Ινδία (που ως πρόσφατα ήταν κοινοπραξία με τη Nissan) είναι η πρώτη κίνηση σε ένα ευρύτερο σχέδιο για τη μείωση της εξάρτησης από την ευρωπαϊκή αγορά. Στόχοι ανάπτυξης είναι η Νότια Αμερική και η Ινδία, περιοχές με αναπτυσσόμενο δυναμικό.

Μέσα σε αυτό το πλάνο, ο όμιλος Renault θέλει να διαχωρίσει πιο ξεκάθαρα τις μάρκες του. Η Dacia θα συνεχίσει να αποτελεί την προσιτή λύση για ευρύ κοινό, ενώ η Renault στοχεύει υψηλότερα, δίνοντας έμφαση στην τεχνολογία, την ασφάλεια και την ποιότητα κατασκευής. Το νέο Clio με έως και 29 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης δείχνει προς αυτή την κατεύθυνση.

Όπως λέει ο ίδιος ο Provost: «Το μέγεθος δεν είναι πια το παν· τώρα μετράνε η τεχνολογία και η ταχύτητα». Η γαλλική εταιρεία δείχνει έτοιμη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις με σύγχρονες λύσεις, έστω και αν αυτές φέρνουν λίγο πιο έντονα το… ασιατικό στοιχείο στην ευρωπαϊκή της ταυτότητα.

Σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών -με ηλεκτροκίνηση, σφιχτά περιθώρια κέρδους και κινεζικούς ανταγωνιστές που κινούνται αστραπιαία- η Renault απαντά με ρεαλισμό. Αντί να επιμείνει σε παλιές βεβαιότητες, προσαρμόζεται, αξιοποιεί τις συμμαχίες της και υιοθετεί τις μεθόδους των αντιπάλων της.

Exit mobile version