Μία εκτίμηση προβλέπει άνθηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα πριν την απαγόρευση του 2035 και στη συνέχεια μια δύσκολη περίοδο για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο CEO της ZF Friedrichshafen, Holger Klein, εκτιμά ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα βρεθεί αντιμέτωπη με έντονες αναταράξεις μετά το 2035, όταν θα σταματήσει η διάθεση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μιλώντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, ανέφερε ότι η ζήτηση για τέτοια μοντέλα θα κορυφωθεί στα έτη 2033 και 2034, καθώς πολλοί καταναλωτές θα σπεύσουν να προμηθευτούν το τελευταίο τους «θερμικό» αυτοκίνητο πριν την αλλαγή κανονισμών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η βίαιη μετάβαση θα οδηγήσει σε απότομη πτώση των πωλήσεων μετά το 2035, προκαλώντας δυσκολίες σε όλες τις εταιρείες. «Θα υπάρξει μία κορύφωση και στη συνέχεια πτώση. Το πέρασμα σε αυτή τη νέα φάση θα είναι σκληρό για τον κλάδο», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη θεσπίσει ότι από το 2035 θα επιτρέπονται μόνο νέα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen ανακοίνωσε ότι ο στόχος θα επανεξεταστεί, χωρίς όμως να αφήνει να εννοηθεί πως μπορεί να ακυρωθεί.
Η ZF, που συνεργάζεται με κατασκευάστριες στην εξέλιξη κιβωτίων και υβριδικών συστημάτων κίνησης, προχωρά σε βαθιές αναδιαρθρώσεις για να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της.
Ο Klein παραδέχθηκε ότι «σε ορισμένους τομείς δεν διαθέτουμε το απαιτούμενο επίπεδο ανταγωνιστικότητας». Η εταιρεία ήδη έχει μειώσει το προσωπικό της κατά 11.200 εργαζόμενους από τις αρχές του 2024, ενώ άλλοι 4.700 έχουν εισέλθει σε μερική ή πλήρη συνταξιοδότηση.
Παράλληλα, εξετάζει κάθε τμήμα της για πιθανές αλλαγές, ακόμη και την απόσχιση του κλάδου ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, αντίστοιχα με το περσινό spin-off του τομέα παθητικής ασφάλειας που πλέον λειτουργεί αυτόνομα ως ZF Lifetec.
Σημαντική αλλαγή επέρχεται και στη διοίκηση: στις 30 Σεπτεμβρίου ο Holger Klein αποχωρεί και από την 1η Οκτωβρίου τον διαδέχεται ο Mathias Miedreich, επικεφαλής μέχρι σήμερα του τομέα ηλεκτρικής κίνησης. Η επιλογή αυτή δείχνει τη στροφή της ZF στην ηλεκτροκίνηση, σε μια εποχή που η παγκόσμια αγορά δεν ακολουθεί ακόμη τον αναμενόμενο ρυθμό μετάβασης.
