Όλες οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων σε μία πυραμίδα

Σε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία ανασχηματίζεται ραγδαία, η Κίνα αποκαλύπτει τη δική της «αυτοκρατορία των τροχών», με 109 αυτοκινητοβιομηχανίες τοποθετημένες σε μια εντυπωσιακή πυραμίδα που αντικατοπτρίζει το τεχνολογικό και εμπορικό status quo.

Η εικόνα παρουσιάζει μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική κατάταξη των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ταξινομημένων ιεραρχικά από την κορυφή της πολυτέλειας μέχρι τον πάτο της φθηνής, ξεπερασμένης τεχνολογίας.

Το γράφημα του carindustryanalysis λειτουργεί ως ένας άτυπος «οδηγός αγοράς» αλλά και ως χάρτης κατανόησης της εξέλιξης της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία πλέον δεν προσπαθεί απλώς να ακολουθήσει τις δυτικές αγορές, αλλά και να τις ξεπεράσει.

Στην κορυφή βρίσκονται ονόματα όπως η Hongqi και η Yang Wang, που παίζουν τον ρόλο της «κινεζικής Rolls Royce». Λίγο πιο κάτω, στην κατηγορία της «High-tech», βλέπουμε την Xiaomi, τη NIO, την Avatr κ.α. που ετοιμάζονται να χτυπήσουν Tesla και ευρωπαϊκές εταιρείες με ηλεκτρικά γεμάτα τεχνολογία.

Η μεσαία βαθμίδα είναι ίσως η πιο ενδιαφέρουσα: μάρκες όπως οι BYD, Zeekr, Xpeng, Omoda, Deepal, Lynq & Co κ.α. δείχνουν ότι η Κίνα έχει τη δύναμη να κατακτήσει την Ευρώπη, αφού συνδυάζουν εξηλεκτρισμό, ποιότητα και ανταγωνιστικές τιμές. Ήδη αρκετές από αυτές έχουν πατήσει πόδι και στην Ελλάδα.

Στις πιο mainstream, βρίσκονται γνωστά ονόματα όπως οι MG, Geely, Jaecoo, Changan, Chery, GAC, Seres κ.α. που προσανατολίζονται στο μαζικό κοινό, αλλά και πολλές μικρότερες που αποτελούν πιο οικονομικές λύσεις, όπως είναι οι JAC, DFSK, Great Wall κ.α..

Η πυραμίδα αυτή δείχνει καθαρά πού ποντάρουν οι Κινέζοι: τα ηλεκτρικά, το λογισμικό και τη γρήγορη παραγωγή νέων μοντέλων. Το ερώτημα είναι ποια από αυτές τις μάρκες θα καταφέρει να επιβιώσει στον άγριο ανταγωνισμό και ποια θα καθιερωθεί στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.

Exit mobile version