Νέο Audi Q3: Πρώτες οδηγικές εντυπώσεις στην Ελλάδα – Αναλυτικά οι τιμές

Η νέα γενιά Audi Q3 πάτησε Ελλάδα με στιλ και καλή τιμή πώλησης με πλήρη εξοπλισμό που το «τρυπώνει» έξυπνα στην premium κατηγορία των κόμπακτ SUV και απέναντι στο βασικό του αντίπαλο που είναι η BMW X1.

Το Audi Q3 είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της μάρκας στην Ελλάδα, με σταθερή πορεία στην αγορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Η νέα του γενιά μόλις λανσαρίστηκε και στην χώρα μας, και χωρίς να ανατρέπει όσα ήδη γνωρίζουμε, προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τον χαρακτήρα του με περισσότερη τεχνολογία, εξηλεκτρισμένες εκδόσεις και νέα σχεδιαστική προσέγγιση. Το αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον – και σε μερικά ελάχιστα σημεία, λίγο απρόσμενο.

Το εμπρός μέρος είναι όπως το περιμένεις από ένα Audi: δυναμικό, με την πλατιά Singleframe να εκπέμπει μία ισχυρή άποψη και τους λεπτούς προβολείς LED Matrix να παίζουν ρόλο, όχι μόνο λειτουργικό αλλά και ντιζαϊνάτο. Με λίγα λόγια, το Q3 από μπροστά έχει χαρακτήρα, δείχνει «καθαρό» και μοντέρνο. Γυρνώντας όμως προς τα πίσω, η εικόνα αλλάζει. Αρκετά.

Το πίσω μέρος του νέου Q3 είναι ίσως λίγο πιο φλύαρο από ότι έχουμε συνηθίσει και μοιάζει σαν να πέρασε από… κινεζικό «ινσταγκραμικό» φίλτρο. Από την άλλη, η Sportback έκδοση (αναμένεται προς τα τέλη του έτους) μοιάζει περισσότερο fashion statement παρά πρότυπο του ντιζάιν. Και αυτό επειδή το απλό Q3 έχει λίγο πιο κουπέ αέρα από το προηγούμενο μοντέλο, κάτι που περνά στη λίστα με τα θετικά.

Από πλευράς μηχανολογικών χαρακτηριστικών, το νέο Q3 δείχνει πλήρως προσαρμοσμένο στην εποχή του. Ξεκινά από την έκδοση 1.5 TFSI των 150 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία και φτάνει έως το plug-in υβριδικό Q3 e-hybrid των 272 ίππων.

Η μπαταρία 25,7 kWh υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία έως και 119 χιλιόμετρα (WLTP), κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης δύσκολα θα χρειαστείς τον βενζινοκινητήρα. Η φόρτιση είναι γρήγορη (DC έως 50 kW), και υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής προγραμμάτων οδήγησης – από καθαρό EV μέχρι και «κράτα μου την μπαταρία για αργότερα» (Battery Hold).

Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης και diesel, με τον γνωστό 2.0 TDI των 150 ίππων να προσφέρει ροπή 360 Nm και κατανάλωση που χαροποιεί εταιρικούς πελάτες. Όλες οι εκδόσεις είναι αυτόματες (S tronic), ενώ στην κορυφή υπάρχει και η πιο δυναμική παραλλαγή 2.0 TFSI quattro με 265 ίππους και 0–100 km/h σε 5,7’’.

Το ευρύχωρο εσωτερικό κινείται στο γνώριμο premium και ποιοτικό ύφος της Audi και σε ελάχιστα σημεία θα βρεις εκπτώσεις στα υλικά. Οι δύο κυρτές οθόνες (MMI 12,8’’ και Virtual Cockpit 11,9’’) κυριαρχούν στο ταμπλό, ενώ η εργονομία έχει βελτιωθεί με μικρές αλλά ουσιαστικές κινήσεις, όπως οι καινοτόμοι -κατά την Audi- μοχλοί στο τιμόνι που απελευθερώνουν χώρο στην κεντρική κονσόλα.

Το ηχοσύστημα SONOS υπόσχεται εμπειρία… home cinema, ενώ τα καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να βρίσκεις εύκολα το «sweet spot» για πλάτη και γόνατα – ιδανικό για όσους μοιράζονται το αυτοκίνητο με σύντροφο που οδηγεί «λίγο αλλιώς».

Η πρακτικότητα παραμένει σταθερή αξία του Q3: πορτμπαγκάζ από 488 έως 1.386 λίτρα (στο SUV), ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.100 κιλά και ρύθμιση της πίσω σειράς καθισμάτων σε κλίση και μετατόπιση.

Οδηγικά, το νέο Q3 παραμένει οδηγοκεντρικό, με σαφή σπορ χαρακτήρα – χωρίς να γίνεται σκληρό ή νευρικό. Το τιμόνι είναι άμεσο, καλά ζυγισμένο και με καλή πληροφορία, ενώ το πλαίσιο απλά θυμίζει τα γρανιτένια πρότυπα της μάρκας.

Η πρώτη μας επαφή έγινει με το 150άρι στην έκδοση S line, με την ανάρτηση να είναι αναμενόμενα σφιχτή, κάτι που θα εκτιμηθεί από όσους αναζητούν πιο σφιχτό πάτημα. Παράλληλα όμως, στις πιο απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνεται αντιληπτή η διαφορά με την στάνταρ ανάρτηση που θεωρώ ότι ταιριάζει περισσότερο στην ελληνική άσφαλτο.

Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική -τόσο από τον αέρα όσο και από τον δρόμο-, ωστόσο ο 1.5 TFSI ακούγεται περισσότερο όταν πιέζεται, με έναν ήχο τραχύ. Δεν ενοχλεί, αλλά δεν συμβαδίζει με την γενικότερη premium αίσθηση της καμπίνας. Περισσότερα όμως θα έχουμε να πούμε στη σχετική μας δοκιμή.

Ακολουθεί πίνακας με τις επίσημες τιμές λιανικής (συμπεριλαμβανομένων φόρων και τέλους ταξινόμησης):

ΈκδοσηΚινητήρας (PS)Τελική Τιμή (με ΦΠΑ & Τέλη)
Q3 SUV Advanced TFSI Hybrid S tronic (Βενζίνη MHEV)15041.980 €
Q3 SUV Advanced TDI S tronic (Diesel)15049.980 €
Q3 SUV Advanced e-hybrid S tronic (Plug-in Hybrid)27250.980 €
Q3 Sportback Advanced TFSI Hybrid S tronic (Βενζίνη MHEV)15043.980 €
Q3 Sportback Advanced TDI S tronic (Diesel)15051.980 €
Q3 Sportback Advanced e-hybrid S tronic (Plug-in Hybrid)27252.580 €
Exit mobile version