Porsche και παράδοση: Η επιστροφή των εξακύλινδρων για λίγους

Η διατήρηση της οδηγικής απόλαυσης μετατρέπεται σε αποκλειστικό προνόμιο, καθώς η Porsche επαναφέρει τους θερμικούς κινητήρες μόνο για τις ακριβότερες εκδόσεις των 718.

Η Porsche φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι στο μέλλον η βενζίνη θα αφορά όλο και λιγότερους, ακολουθώντας μια στρατηγική που συνδυάζει την εξηλεκτρισμένη τεχνολογία με το διαχρονικό γόητρο των ατμοσφαιρικών κινητήρων.

Το επόμενο κεφάλαιο για τα 718 Boxster και Cayman δεν θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, αλλά θα περιλαμβάνει και θερμικές εκδόσεις με τον γνωστό εξακύλινδρο επίπεδο κινητήρα. Ωστόσο, αυτή η επιλογή θα περιορίζεται μόνο στις κορυφαίες εκδόσεις, ενώ οι βασικές θα παραμείνουν αμιγώς ηλεκτρικές.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Porsche διαφοροποιεί την πρόσβαση στους κινητήρες ανάλογα με την τιμή. Το 2016, η γκάμα των 718 είχε ήδη «σπάσει» σε δύο κατηγορίες, αφήνοντας τον εξακύλινδρο μόνο για τις πιο ισχυρές εκδόσεις και τοποθετώντας τετρακύλινδρους τούρμπο στα υπόλοιπα μοντέλα.

Σήμερα, όμως, η σημασία της ύπαρξης ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα ή ενός χειροκίνητου κιβωτίου δεν έχει μόνο τεχνική ή οδηγική διάσταση· εξελίσσεται σε πολιτισμική στάση. Η κατοχή τέτοιων χαρακτηριστικών μετατρέπεται σταδιακά σε σύμβολο – σχεδόν πολυτελείας.

Στην γκάμα της 911, ακόμη και το χειροκίνητο κιβώτιο έχει περιοριστεί σε εκδόσεις όπως η Carrera T και η GT3, καθιστώντας τη συγκεκριμένη επιλογή προσβάσιμη σε ελάχιστους. Η ίδια λογική επεκτείνεται σε ολόκληρη τη βιομηχανία: η τεχνολογία όχι μόνο κυριαρχεί, αλλά «σβήνει» τη μηχανική αίσθηση του παρελθόντος. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες, τα απλά εσωτερικά χωρίς ψηφιακά πάνελ και τα τιμόνια χωρίς βοηθήματα, μετατρέπονται σε στοιχεία συλλεκτικής αξίας.

Η εικόνα αυτή ενισχύεται και από κατασκευάστριες όπως η GMA με την T.50, η Aston Martin με την Valkyrie και πιο πρόσφατα η Bugatti με την Tourbillon, που επενδύουν συνειδητά σε αναλογικά χαρακτηριστικά – σε μια εποχή που όλα τείνουν προς το ψηφιακό και το αυτοματοποιημένο. Δεν είναι απίθανο λοιπόν το μέλλον να επιφυλάσσει ένα περιβάλλον όπου η απενεργοποίηση των συστημάτων ADAS ή η δυνατότητα χρήσης τιμονιού να πωλείται ξεχωριστά, ως προνόμιο.

Σε έναν τέτοιο κόσμο, το ερώτημα δεν είναι πια θεωρητικό: τι από όσα σήμερα θεωρούμε δεδομένα στην οδήγηση, θα κοστολογείται αύριο ως πολυτέλεια;

Exit mobile version