Το νέο δείγμα της D Zug Automobili έχει πολλές σχεδιαστικές και μηχανικές επιρροές από την Porsche 917 με βασικότερη όλων των αερόψυκτο 12κύλινδρο μπόξερ κινητήρα.
Η D Zug Automobili είναι μια νεοσύστατη εταιρεία με έδρα τη Λετονία, η οποία προέρχεται από τη γνωστή αμερικανική D Zug, που από το 2010 εξελίσσει και κατασκευάζει εξειδικευμένα ανταλλακτικά για αερόψυκτες Porsche. Το νέο της εγχείρημα, το DZ12, είναι ένα hypercar με ξεκάθαρη αισθητική και τεχνική αναφορά στην ιστορική Porsche 917.
Η εξωτερική σχεδίαση έχει προσαρμοστεί για υψηλότερη κάθετη δύναμη και μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, ενώ βασίζεται σε ανθρακονήματα για την κατασκευή του αμαξώματος και του κλωβού επιβατών. Κάτω από το ενιαίο αμάξωμα βρίσκεται ένα σωληνωτό χωροδικτύωμα, ενώ η ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενη. Τα φρένα είναι συνδυασμός ανθρακονημάτων και κεραμικών υλικών.
Ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος και είναι εξ ολοκλήρου in-house εξέλιξης. Πρόκειται για έναν εξάλιτρο 12κύλινδρο boxer, που ψύχεται αποκλειστικά με αέρα και λάδι. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής φτάνει τις 9.000 σ.α.λ., ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η αναρρόφηση γίνεται μέσω ανοιχτών εισαγωγών, με τον χαρακτηριστικό ανεμιστήρα τοποθετημένο στην κορυφή του κινητήρα.
Το μπλοκ είναι κατεργασμένο από συμπαγές αλουμίνιο και ο στροφαλοφόρος άξονας είναι σφυρήλατος. Η εξάτμιση κατασκευάζεται από υλικό Inconel, ένα κράμα γνωστό για την αντοχή του στις υψηλές θερμοκρασίες.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, στοιχείο που παραπέμπει ευθέως στην αγνή οδηγική φιλοσοφία των αγωνιστικών μοντέλων περασμένων δεκαετιών.
Σύμφωνα με την εταιρεία, θα κατασκευαστούν μόλις 100 αυτοκίνητα, με τιμή που ξεκινά από τα περίπου 1,97 εκατομμύρια ευρώ. Αν και δεν έχει ανακοινωθεί πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή, το βιβλίο με τις παραγγελίες έχει ήδη ανοίξει.
Το DZ12 της D Zug (μια εταιρεία που δημιουργήθηκε από τους Justin Broughton και Peter Koch, δύο Αμερικανούς με πολυετή ενασχόληση με τις κλασικές Porsche) αποτελεί ένα από τα ελάχιστα υπεραυτοκίνητα που παραμένουν πιστά στην αναλογική εποχή.
Με ατμοσφαιρικό κινητήρα, χειροκίνητο κιβώτιο και δομή βασισμένη σε ελαφριά υλικά, μοιάζει περισσότερο με ένα αγωνιστικό του Le Mans παρά με ένα σύγχρονο hypercar δρόμου. Το αν τελικά θα δικαιώσει την έμπνευσή του, μένει να αποδειχθεί στην πράξη.
Πάντως, είναι αξιοσημείωτο πως στη Λετονία έχουν ήδη σχεδιάσει, εξελίξει και παρουσιάσει ένα hypercar -έστω και με κινητήρα της Porsche-, ενώ στην Ελλάδα… το Chaos παραμένει ακόμη μια υπόσχεση.
