Νέο Mazda MX-5 και Toyota GR86: Πιθανή κοινή πλατφόρμα από τη Mazda

Δημοσιεύματα από την Ιαπωνία υποστηρίζουν ότι τα επόμενα Mazda MX-5 και Toyota GR86 ενδέχεται να εξελιχθούν από κοινού, με βάση πλατφόρμα της Mazda.

Σύμφωνα με το περιοδικό Best Car, η Toyota φέρεται να σταματά τη συνεργασία της με τη Subaru για την εξέλιξη της επόμενης γενιάς του GR86 και να στρέφεται προς τη Mazda, με στόχο την από κοινού εξέλιξη τόσο του νέου GR 86 όσο και της επόμενης γενιάς του MX-5.

Αν αυτή η είδηση επιβεβαιωθεί, τότε η αλλαγή αυτή σημαίνει και το τέλος του επίπεδου κινητήρα boxer για την Toyota (έστω και αν προέρχεται από την Subaru), καθώς το νέο GR 86 αναμένεται να βασίζεται στην πλατφόρμα του Mazda MX-5. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως πρόκειται για την ελαφριά πλατφόρμα 990S, με τις δύο εταιρείες να τοποθετούν διαφορετικούς κινητήρες στα αντίστοιχα μοντέλα τους.

Επιπλέον, το GR86 ενδέχεται να αποκτήσει διάταξη 2+2 θέσεων, με τους μηχανικούς της Mazda να έχουν ήδη σταλεί στην έδρα της Toyota στο Toyota City. Η παραγωγή φημολογείται ότι θα γίνει στο εργοστάσιο της Mazda στη Χιροσίμα, με εμπορική διάθεση των μοντέλων να στοχεύει για το 2028.

Η Mazda και η Toyota έχουν ήδη ιστορικό συνεργασιών. Για παράδειγμα, το Mazda CX-50 Hybrid χρησιμοποιεί κινητήρα της Toyota, ενώ το MX-5 αποτέλεσε τη βάση για το Fiat 124 Spider. Από την πλευρά της Toyota, η προηγούμενη γενιά GR 86 εξελίχθηκε μαζί με τη Subaru, η οποία ανέλαβε το δίδυμο BRZ. Με δεδομένο ότι η Subaru φαίνεται να απομακρύνεται από τα σπορ αυτοκίνητα, δεν προκαλεί έκπληξη η πιθανή πλήρη απόσυρση του BRZ στο μέλλον.

Το ενδεχόμενο συνεργασίας των Mazda και Toyota μπορεί επίσης να ανοίξει τον δρόμο για εξηλεκτρισμένες εκδόσεις των δύο μοντέλων. Και οι δύο εταιρείες έχουν δείξει ενδιαφέρον για τεχνολογίες υβριδικών συστημάτων, κάτι που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για τα πρώτα εξηλεκτρισμένα MX-5 και GR 86.

Μένει να φανεί αν αυτές οι πληροφορίες θα επιβεβαιωθούν ή αν θα μείνουν στα χαρτιά, όπως τόσες άλλες φήμες του παρελθόντος. Πάντως, μια σύμπραξη Mazda και Toyota για τη δημιουργία σπορ πισωκίνητων μοντέλων ακούγεται αρκετά ρεαλιστική.

Exit mobile version