Subaru Forester 2.0i e-BOXER Hybrid AWD [test drive]

Διατηρώντας μια old school προσέγγιση για το τι σημαίνει όχημα ελευθέρου χρόνου, το νέο Forester κρατάει τη σημαία ψηλά και προσπαθεί να βρει τη θέση του στη σύγχρονη αγορά των SUV.

Εάν η αξιολόγηση των αυτοκινήτων γινόταν βάσει της σύγκρισης των τεχνικών τους χαρακτηριστικών, η αλήθεια είναι πως το νέο Subaru Forester δεν θα είχε πολλές ελπίδες να μακροημερεύσει στην αγορά. Παραφράζοντας ωστόσο ένα απόφθεγμα του Επίκουρου, το συγκεκριμένο μοντέλο δεν επιδιώκει να αρέσει στους πολλούς.

Αυτά που τους αρέσουν δεν τα ξέρει και αυτά που μπορεί να προσφέρει, απέχουν αρκετά από το να τα εκτιμήσουν. Για τους λίγους, στους οποίους απευθύνεται, θα πούμε πως πρόκειται για ένα μικρό διαμαντάκι. Και αφού παραδεχτούμε πως η αγάπη μας για το συγκεκριμένο μοντέλο κρατάει πάνω από 2 δεκαετίες -οπότε είναι δύσκολο να παραμείνουμε αντικειμενικοί- εξηγούμαστε.

Η νέα, έκτη γενιά του αυτοκινήτου δεν έχει μεγαλώσει σε μεταξόνιο παρά μόνο λίγο στις εξωτερικές της διαστάσεις, προσφέροντας επίσης κατά 10% αυξημένη ακαμψία στο πλαίσιο. Με μήκος 4,67 m παραμένει ένα ευρύχωρο SUV, το οποίο άνετα θα φιλοξενήσει πέντε ενήλικες και περισσότερα από 500 λίτρα αποσκευών.

Εμφανισιακά, το στιλ του είναι λίγο πιο μοντέρνο, με τους σχεδιαστές να έχουν φροντίσει ώστε να αναδύει έναν αέρα περιπέτειας. Μεγάλοι θόλοι, αρκετό μαύρο πλαστικό περιμετρικά, σχετικά υψηλού προφίλ ελαστικά, διαστάσεων 225/55 R18 και μία ικανή απόσταση από το έδαφος στα 22 cm συμπληρώνουν την εικόνα.

Το ζήτημα  που θα προβληματίσει τους πολλούς έγκειται στον κινητήρα. Πιστή στη λογική του «αυτό ξέρω, αυτό εμπιστεύομαι», η Subaru διατηρεί τη φιλοσοφία του Boxer και μάλιστα στα δύο λίτρα, χωρίς υπερτροφοδότηση.

Κοιτώντας τα νούμερα, για ένα αυτοκίνητο σχεδόν 1.700 kg, η διαθέσιμη ισχύς περιορίζεται στα 136 PS. Αυτό σαν νούμερο δεν είναι πολύ και φυσικά αντανακλά και στις επιδόσεις, όπου τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούν 12,2 sec, ενώ η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 188 km/h.

Η ροπή, με τη σειρά της, ανέρχεται στα 182 Nm και αποδίδεται ψηλά, στις 4.000 rpm, προσφέροντας ευτυχώς επαρκή αποθέματα από σχετικά χαμηλές στροφές. Εδώ βοηθάει λίγο το ήπια υβριδικό σύστημα που διαθέτει, με έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 PS που παίρνει ενέργεια από ένα μικρό συσσωρευτή 0,57 kWh. Σαν λειτουργία, θα λέγαμε πως είναι αρκετά ραφιναρισμένη και γραμμική. Παρόλα αυτά, η κατανάλωση δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτή άλλων μοντέλων της ίδιας κατηγορίας.

Για τη μετάδοση της κίνησης συναντάμε αρχικά ένα κιβώτιο CVT Lineartronic, το οποίο δείχνει να προσαρμόζεται καλά σε κάθε συνθήκη, ανεξαρτήτως ταχύτητας και φορτίου κινητήρα. Έχει ωραία απόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ και ταυτόχρονα διαθέτει 7 προεπιλεγμένες σχέσεις, για όσους αποφασίσουν να πάρουν τον έλεγχο στα χέρια τους, μέσω των paddles.

Από εκεί και πέρα, η κίνηση μοιράζεται στους δύο άξονες μέσω του Symmetrical AWD ενεργής κατανομής ροπής. Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ένα από τα κορυφαία συστήματα τετρακίνησης εκεί έξω, το οποίο μάλιστα έχει βελτιωθεί στα σημεία. Μέσω του X-Mode ο οδηγός μπορεί να το παραμετροποιήσει για κίνηση σε κανονικό τερέν, χιόνι/χώμα ή βαθύ χιόνι/ λάσπη, ενώ για πρώτη φορά όλο αυτό δουλεύει όχι μόνο κατά την κίνηση μπροστά αλλά και κατά την όπισθεν.

Για όσο μας επέτρεψαν τα καλοκαιρινά ελαστικά να το απολαύσουμε εκτός δρόμου, οι διαδρομές των αναρτήσεων, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η ευκολία με την οποία περνάει το αυτοκίνητο την ισχύ στο χώμα, ελέγχοντας με ακρίβεια την πρόσφυση, το κάνουν απολαυστικό. Αυτό είναι ίσως και το μεγαλύτερο προσόν του εν λόγω μοντέλου, ότι πρόκειται για ένα πραγματικό on/ off όχημα και όχι για κάποιο κατ’ ευφημισμό SUV.

Στο δρόμο πάλι, το Forester παραμένει χαλαρό και άνετο στην οδήγηση. Οι επιδόσεις και η φιλοσοφία του προφανώς δεν θα προκαλέσουν κανένα να το πιέσει.

Κινείται όμως με χάρη και προσφέρει μία καλή ποιότητα κύλισης, με τις αναρτήσεις να κάνουν καλή δουλειά στην απορρόφηση των κάθε λογής ανωμαλιών του οδοστρώματος, ακόμα και όταν περνάς από πάνω τους με υψηλές ταχύτητες. Οι κλίσεις στις στροφές υπάρχουν αλλά δεν φτάνουν σε σημείο να αγχώσουν τον οδηγό.

Το dual pinion σύστημα διεύθυνσης είναι νέο, ελαφρά βελτιωμένο σε αίσθηση και απόκριση. Καλά είναι αντίστοιχα και τα φρένα, με τους Ιάπωνες να επιλέγουν αεριζόμενα δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς.

Τώρα σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, μας άφησε αντίστοιχα καλές εντυπώσεις. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι αξιοπρεπή, με καλή ποιότητα συναρμογής. Αντίστοιχα και το επίπεδο εξοπλισμού κρίνεται πλήρες. Αναφορικά με το infotainment, χρησιμοποιεί μία οθόνη HD 11,6” με σχετικά απλό στη χρήση user interface και αρκετή πληροφορία.

Μεταξύ άλλων μας άρεσε η υβριδική προσέγγιση του συστήματος κλιματισμού, που διατηρεί φυσικούς διακόπτες και μπουτόν στην οθόνη, έτσι ώστε να μην δυσχεραίνει το έργο του οδηγού. Σύστημα πλοήγησης δεν προσφέρει παρά μόνο η κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση Premium. Χάρη όμως στην ασύρματη διασύνδεση Android Auto/ Apple CarPlay αυτό δεν αποτελεί μεγάλο πρόβλημα.

Στα θετικά, θα αναφέρουμε επίσης το DMS (Driver Monitoring System), ένα από τα κορυφαία συστήματα παρακολούθησης του οδηγού, το οποίο αναγνωρίζει την κόπωση και παράλληλα δεν σου επιτρέπει να χαζεύεις αλλού και να μην κοιτάς μπροστά, το δρόμο.

Γενικά, η σουίτα των συστημάτων ασφαλείας κρίνεται πλήρης και η Subaru έχει κάνει εξαιρετική δουλειά με τον τρόπο που αυτά επεμβαίνουν/ αλληλεπιδρούν με τον οδηγό.

Ο τελευταίος έχει έναν ακόμα λόγο να νιώθει καλά, χάρη στο άνετο κάθισμα με τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις και μνήμες (διαθέσιμο από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού). Η θέση οδήγησης μας άρεσε, ενώ αντίστοιχα ευχάριστη είναι η ηχομόνωση της καμπίνας, που αφήνει εκτός πολλούς από τους ήχους του περιβάλλοντος.

Στο δια ταύτα, δεν θα κρύψουμε πως το νέο Subaru Forester μας κέρδισε. Παρότι υστερεί σε επιδόσεις και είναι τσιμπημένο στην κατανάλωση, έχει έναν τρόπο να κάνει πολλά πράγματα καλύτερα από τον ανταγωνισμό.

Και σίγουρα δεν είναι φτιαγμένο μόνο για την πόλη αλλά μπορεί να πατήσει με τις ρόδες του και χώμα. Για τα 45k+ της τιμής του αντιλαμβανόμαστε πως αποτελεί ένα μοντέλο για κάπως πιο ειδικό κοινό. Όποιος όμως αποφασίσει να κάνει την κίνηση, να ξέρει πως δεν θα το μετανιώσει.

Διαβάστε περισσότερα για την Subaru

Subaru Forester 2.0i e-BOXER – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.995 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά και επίπεδη διάταξη (boxer)
Ισχύς βενζινοκινητήρα
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα
100 kW (136 PS) / 5.600 rpm
12,3 kW (17 PS)
Ροπή βενζινοκινητήρα
Ροπή ηλεκτροκινητήρα
182 Nm (18,9 kgm) / 4.000 rpm
66 Nm
Τροφοδοσία
Μπαταρία
Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό, ήπια υβριδικό 48V σύστημα 16,7 ίππους (12,3 kW)-66 Nm ροπή
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,2 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 8,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 505 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 183 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο CVT Lineartronic με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Διπλά ψαλίδια
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Falken ZE310 ECORUN, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση 4.670 x 1.830 x 1.730 mm
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.495×1.800×1.600 mm
22 εκατοστ
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.565 / 1.570 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 508 – 1.731 lt
Απόβαρο 1.693 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 45.920€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Exit mobile version