Toyota: Τα 48βολτα δεν είναι υβριδικά, τελεία και παύλα

Σε μια περίοδο που ο όρος «υβριδικό» χρησιμοποιείται σχεδόν παντού, η Toyota επιχειρεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο, θέτοντας τεχνικά και ουσιαστικά κριτήρια για το ποια αυτοκίνητα αξίζουν πραγματικά αυτή την ονομασία.

Η αντιπαράθεση γύρω από τη λέξη «υβριδικό» αποκτά νέα ένταση, με την Toyota να ανεβάζει τους τόνους και να αμφισβητεί ευθέως τη νομιμότητα του χαρακτηρισμού που χρησιμοποιούν αρκετοί κατασκευαστές.

Η ιαπωνική εταιρεία, που με το Prius καθιέρωσε εμπορικά την υβριδική τεχνολογία, στρέφεται τώρα κατά εκείνων που, όπως υποστηρίζει, παραπλανούν το κοινό, βαφτίζοντας «υβριδικά» αυτοκίνητα τα οποία στην πραγματικότητα δεν μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά.

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις στελεχών της στην Αυστραλία, η Toyota επιχειρεί να βάλει όρια στο τι θεωρείται πραγματικά υβριδικό και τι όχι. Συγκεκριμένα, ο Sean Hanley, υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota στην μακρινή χώρα, δεν άφησε περιθώρια παρερμηνειών.

Δήλωσε ξεκάθαρα πως τα 48βολτα ήπια εξηλεκτρισμένα συστήματα δεν δικαιούνται τον τίτλο του υβριδικού. Όπως εξήγησε, αυτά τα συστήματα απλώς υποβοηθούν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δεν προσφέρουν ανεξάρτητη ηλεκτρική κίνηση, άρα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να θεωρηθούν πλήρη υβριδικά.

Η τοποθέτηση αυτή δεν έρχεται τυχαία. Πολλοί κατασκευαστές στην Ευρώπη προωθούν ήπια εξηλεκτρισμένα μοντέλα ως «hybrid», εκμεταλλευόμενοι την ασάφεια του όρου, αλλά και τη θετική του χροιά στη συνείδηση του καταναλωτή. Ο όρος «υβριδικό» έχει συνδεθεί με την τεχνολογική και οικολογική πρόοδο, κάτι που τον καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό από επικοινωνιακής πλευράς.

Το πρόβλημα όμως περιπλέκεται, καθώς και η ίδια η Toyota φαίνεται να χρησιμοποιεί τον όρο κατά το δοκούν. Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, το Hilux με 48βολτο σύστημα εμφανίζεται ως «Hybrid», παρότι δεν μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά. Μια αντίφαση που αποκαλύπτει την πίεση του μάρκετινγκ, αλλά και τις δυσκολίες ενός ορισμού που πλέον έχει γίνει αντικείμενο ερμηνείας.

Η ουσία παραμένει: σε μια αγορά που ζητά τεχνολογική και περιβαλλοντική διαφάνεια, η Toyota (αλλά και άλλες εταιρίες, όπως η Renault, η Hyundai κ.α.) επιδιώκει να διαχωρίσει το «πραγματικό» από το «επικοινωνιακό» υβριδικό. Αν θα τα καταφέρει, εξαρτάται όχι μόνο από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων αλλά και από το κατά πόσο οι καταναλωτές μπορούν -ή θέλουν- να κάνουν αυτή τη διάκριση.

Exit mobile version