Η Dacia δείχνει πώς φαντάζεται το προσιτό ηλεκτρικό citycar. Μικρότερο από ένα Fiat 500, ελαφρύτερο από ένα Mazda MX-5 και πιο οικονομικό ακόμη και από το Spring, το Hipster θα κυκλοφορήσει μέσα στην επόμενη διετία, με θέσεις για τέσσερις και αυτονομία στα 200+ χλμ.
Η Dacia παρουσίασε επίσημα το Hipster Concept, ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό τετράτροχο που εντάσσεται στην κατηγορία L7, με στόχο να προσφέρει οικονομική ατομική μετακίνηση σε συνθήκες πόλης.
Το concept έχει σχεδιαστεί με βασική προτεραιότητα την απλότητα, το χαμηλό βάρος και το περιορισμένο κόστος παραγωγής, ώστε να μπορεί να πωλείται σε τιμή σαφώς χαμηλότερη ακόμη και από το Spring, που σήμερα στην Κεντρική Ευρώπη ξεκινά κάτω από τις 17.000 ευρώ.
Το Hipster βασίζεται σε αρχές «έξυπνου περιορισμού», εστιάζοντας στα ουσιώδη για καθημερινή χρήση. Πρόκειται για ένα τετραθέσιο όχημα μήκους μόλις 3 μέτρων, πλάτους 1,55 μ. και ύψους 1,52 μ., με δυνατότητα μεταφοράς έως και 500 λίτρων φορτίου όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα.
Η κίνηση παρέχεται από ηλεκτροκινητήρα έως 15 kW (20 ίππων), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 90 χλμ./ώρα, όπως ορίζουν οι κανονισμοί της κατηγορίας L7 στην Ευρώπη.
Η σχεδίαση του Hipster παραπέμπει σε ένα μίγμα μεταξύ Suzuki Jimny και Land Rover Defender σε… μικρογραφία, με απλές επιφάνειες, κοντό μεταξόνιο και κάθετες γραμμές.
Το αμάξωμα αξιοποιεί καινοτόμες λύσεις για εξοικονόμηση βάρους: πόρτες με ιμάντες αντί για κλασικά χερούλια, διαιρούμενη πίσω πόρτα με κρύσταλλο που ενσωματώνει τα φώτα, καθίσματα με μεταλλικό πλαίσιο και επένδυση υφάσματος, ακόμα και συρόμενα παράθυρα για αποφυγή βαριών μηχανισμών.
Το εσωτερικό ακολουθεί το ίδιο λιτό πνεύμα. Δεν υπάρχει σύστημα πολυμέσων, αλλά θέση για στήριξη smartphone, το οποίο μπορεί να λειτουργεί ως οθόνη, σύστημα πλοήγησης και κλειδί με τη χρήση σχετικής εφαρμογής.
Υπάρχουν 11 σημεία τοποθέτησης εξαρτημάτων (YouClip), όπου ο χρήστης μπορεί να προσθέσει λειτουργικά αξεσουάρ, όπως ηχεία Bluetooth, ποτηροθήκες ή πρόσθετα φώτα.
Παρά τον χαρακτήρα «ελάχιστης απαίτησης», το Hipster διαθέτει βασικά στοιχεία ασφάλειας, όπως δύο αερόσακους εμπρός, ώστε να παρέχει ένα ελάχιστο επίπεδο προστασίας.
Με την προϋπόθεση ότι οι κανονισμοί θα ευνοήσουν την είσοδο τέτοιων οχημάτων στην αγορά, η Dacia εκτιμά ότι το μοντέλο θα μπορούσε να είναι έτοιμο για παραγωγή το 2027.
Η φιλοσοφία του Hipster είναι ξεκάθαρη: ελάχιστο βάρος, χαμηλή ενεργειακή απαίτηση, λιγότερα υλικά και περιορισμός του περιττού.
Με βάρος κάτω από 800 κιλά, είναι 20% ελαφρύτερο από το Spring, γεγονός που του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με μικρότερη μπαταρία και χωρίς την ανάγκη για υπερβολικά ισχυρό κινητήριο σύνολο.
Σύμφωνα με την Dacia, το Hipster θα μπορεί να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες του μέσου Ευρωπαίου οδηγού (κάτω από 40 χλμ. την ημέρα), με μόλις δύο φορτίσεις την εβδομάδα.
Η πρόταση της Dacia έρχεται σε μια περίοδο που η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ασφάλεια και τις εκπομπές ανεβάζει σημαντικά το κόστος κατασκευής των νέων αυτοκινήτων.
Με το Hipster, η μάρκα επαναφέρει στο προσκήνιο την ιδέα ενός αυτοκινήτου που δεν έχει σκοπό να εντυπωσιάσει με επιδόσεις ή εξοπλισμό, αλλά να προσφέρει το απολύτως απαραίτητο για ασφαλή, οικονομική και λειτουργική μετακίνηση – με έναν τρόπο σχεδόν ριζοσπαστικό.
Η τελική μορφή του Hipster θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη νομική βάση που θα καθορίσει τα χαρακτηριστικά της μελλοντικής κατηγορίας «E-car» που εξετάζεται στην Ευρώπη.
Ωστόσο, η Dacia δείχνει έτοιμη να ηγηθεί της προσπάθειας για την επαναφορά πραγματικά προσιτών αυτοκινήτων στον δρόμο, όπως ακριβώς έκανε στο παρελθόν με τα Logan και Sandero.
Ο χρόνος θα δείξει αν το Hipster θα γίνει τελικά παραγωγής. Προς το παρόν, όμως, αποδεικνύει πως ο συνδυασμός απλότητας, εφευρετικότητας και ρεαλισμού μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους στη σύγχρονη αυτοκίνηση.
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (1)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (20)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (19)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (18)
default
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (16)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (15)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (14)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (13)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (12)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (11)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (10)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (9)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (8)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (7)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (6)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (5)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (4)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (3)
Dacia Hipster Concept Citycar 2028 (2)
