Xiaomi εναντίον Apple: η πρώτη «σύγκρουση» έγινε χωρίς οδηγό

Ένα Xiaomi SU7 κινήθηκε μόνο του στους δρόμους της Κίνας, αλλά δεν έφταιγε ούτε το software ούτε κάποιο «χακάρισμα». Η αιτία, σύμφωνα με τη Xiaomi, ήταν ένα αθώο πάτημα στο iPhone.

Το περιστατικό έγινε πριν από μερικές μέρες στην πόλη Weihai, όταν ο ιδιοκτήτης ενός γαλάζιου Xiaomi SU7, ο Li Xiaoshuang, άφησε το αυτοκίνητο παρκαρισμένο έξω από ένα κατάστημα.

Λίγα λεπτά αργότερα, ενώ ψώνιζε με μια φίλη του, είδε από τη βιτρίνα το ηλεκτρικό του να αρχίζει να κινείται μόνο του. Όπως φαίνεται και σε βίντεο από κάμερα ασφαλείας, ο Li βγήκε τρέχοντας να το προλάβει – χωρίς οδηγό, το αυτοκίνητο έμοιαζε σαν να είχε αποκτήσει δική του βούληση.

Ακολούθησε πανικός στα κοινωνικά δίκτυα με σενάρια για αυτόνομα αυτοκίνητα που «παίρνουν ζωή» ή για κάποιον κακόβουλο hacker που μπήκε στο σύστημα. Η Xiaomi, όμως, βιάστηκε να κλείσει το θέμα: σύμφωνα με την ίδια, το αυτοκίνητο απλώς εκτέλεσε μια κανονική εντολή απομακρυσμένου παρκαρίσματος που στάλθηκε -κατά λάθος- από το iPhone του ιδιοκτήτη.

Αρχικά δημιουργήθηκε σύγχυση, καθώς στα εσωτερικά αρχεία φαινόταν η εντολή να προήλθε από «iPhone 16.2». Ο Li επέμεινε ότι δεν είχε τέτοιο μοντέλο, μέχρι που οι μηχανικοί της Xiaomi διευκρίνισαν ότι δεν πρόκειται για «iPhone 16», αλλά για το εσωτερικό αναγνωριστικό του iPhone 15 Pro Max. Επιπλέον, επιβεβαιώθηκε ότι και το iPhone της γυναίκας που βρισκόταν μαζί του είχε επίσης πρόσβαση στο σύστημα του αυτοκινήτου.

Μετά από ανάλυση των αρχείων, η Xiaomi διαπίστωσε ότι το SU7 έλαβε κανονικά σήμα παρκαρίσματος από το κινητό του Li, μέσω Bluetooth, και όλα τα συστήματα λειτουργούσαν όπως προβλέπεται. Η εταιρεία απολογήθηκε για την παρανόηση, ενώ ο ιδιοκτήτης αναγνώρισε ότι τα δεδομένα επιβεβαιώνουν την εκδοχή της.

Το περιστατικό ωστόσο ανοίγει ξανά το ερώτημα για το πόσο ασφαλές είναι να χειρίζεται κανείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μια εφαρμογή κινητού. Ένα απλό άγγιγμα ή μια λάθος φωνητική εντολή μπορεί να προκαλέσει πολύ μεγαλύτερο… ξεπαρκάρισμα απ’ όσο φαντάζεται ο χρήστης.

Όσο τα αυτοκίνητα μοιάζουν όλο και περισσότερο με smartphones πάνω σε τροχούς, φαίνεται πως οι εταιρείες θα πρέπει να ασχοληθούν λιγότερο με τις «έξυπνες» λειτουργίες και περισσότερο με το τι μπορεί να πάει στραβά όταν η τεχνολογία αποφασίσει να υπακούσει – κατά γράμμα.

Exit mobile version