Στο πλαίσιο του Ιστορικού Tour de Corse, το ηλεκτρικό Renault 5 Turbo 3E έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση, τιμώντας την κληρονομιά του ονόματος με επιδείξεις drift και δυναμικές διαδρομές.
Το νέο Renault 5 Turbo 3E, μια ηλεκτρική και σύγχρονη επανεκκίνηση του ιστορικού Renault 5 Turbo και Turbo 2, συμμετείχε για πρώτη φορά δημόσια στον αγώνα Ιστορικού Tour de Corse, πραγματοποιώντας εντυπωσιακά περάσματα στην Καλβί και σε εμβληματικές ειδικές διαδρομές όπως η Notre Dame de la Serra και η Montegrosso.
Η παρουσία του συνέπεσε με τον εορτασμό των 40 χρόνων από τη νίκη του Jean Ragnotti στο ίδιο ράλι το 1985 με το θρυλικό Maxi 5 Turbo.
Το νέο 5 Turbo 3E δεν είναι απλώς μια σύγχρονη ερμηνεία του κλασικού μοντέλου. Είναι ένα εξηλεκτρισμένο «mini-supercar», εξελιγμένο από την Alpine, βασισμένο σε μια ειδικά σχεδιασμένη αλουμινένια πλατφόρμα με ανθρακονήματα σε βασικά σημεία.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένοι στους πίσω τροχούς αποδίδουν συνολικά 555 ίππους και 4.800 Nm ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα.
Το κοινό που παρακολούθησε τις επιδείξεις στις ειδικές διαδρομές και στην παραλιακή ζώνη της Καλβί, εντυπωσιάστηκε από την ευελιξία και την ακρίβεια με την οποία κινείται το 5 Turbo 3E, ειδικά κατά τη διάρκεια των ελεγχόμενων πλαγιολισθήσεων.
Στο τιμόνι βρέθηκε ο πρεσβευτής της Renault, Julien Saunier, γνωστός από τις επιτυχίες του σε ιστορικά ράλι, όπως το Alpine Elf Rally και το Historic Monte-Carlo.
Το πρωτότυπο εμφανίστηκε σε δύο διαφορετικά χρώματα: «μαύρο/ κίτρινο/ λευκό» ως φόρος τιμής στο Tour de Corse, και «κόκκινο/ μπλε/ λευκό», με τα χρώματα του Maxi 5 Turbo του Ragnotti.
Ο Saunier, μετά τις επιδείξεις, συνέχισε κανονικά στον αγώνα με ένα Maxi 5 Turbo, επίσης ντυμένο στα ιστορικά χρώματα της ομάδας «Philips».
Το Renault 5 Turbo 3E, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά πριν επτά μήνες, βρίσκεται πλέον σε φάση «ομολογκασιόν», με τα περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά να έχουν οριστικοποιηθεί.
Το βάρος του φτάνει τα 1.450 κιλά, ενώ χάρη στην αρχιτεκτονική των 800V και την μπαταρία 70 kWh, υπόσχεται αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων (WLTP). Η ταχεία φόρτιση από 15 έως 80% διαρκεί μόλις 15 λεπτά, χάρη σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος 330 kW.
Μέσα στο 2026, θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα εξατομίκευσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να επιλέξουν χρωματικά μοτίβα εμπνευσμένα από ιστορικές εκδόσεις, όπως το κίτρινο-λευκό-μαύρο του νικητήριου 5 Turbo του 1982 ή το Rouge Grenade.
Επιπλέον, θα μπορούν να συνεργαστούν με τους σχεδιαστές της Renault για να διαμορφώσουν τις λεπτομέρειες του εσωτερικού και του εξωτερικού, όπως καθίσματα, πίνακες οργάνων και ταπετσαρίες.
Οι κρατήσεις για τα πρώτα 1.980 κομμάτια του μοντέλου -αριθμός που παραπέμπει στο έτος παρουσίασης του αρχικού 5 Turbo- ξεκίνησαν στις 22 Απριλίου, με τιμή εκκίνησης τις 160.000 ευρώ. Η διαδικασία περιλαμβάνει επίσκεψη σε έκθεση της Renault και καταβολή προκαταβολής 50.000 ευρώ. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2027.
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(14)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(2)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(4)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(6)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(7)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(8)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(9)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(10)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(11)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(12)
Renault 5 Turbo 3E at the historic Tour de Corse(13)
