Με την Elettrica, η Ferrari θα λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής το 2026 – Έχει εξελιχθεί με τεχνολογία Formula 1, μια μοναδική ηχητική φιλοσοφία και μια πραγματική αίσθηση Ferrari.
Η αποκάλυψη της Ferrari Elettrica πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Capital Markets Day 2025, σηματοδοτώντας την είσοδο της Ferrari στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το μοντέλο θα παρουσιαστεί πλήρως το 2026 και αποτελεί το τέταρτο σκέλος της πολυενεργειακής στρατηγικής του Maranello, που πλέον περιλαμβάνει θερμικά, υβριδικά, plug-in υβριδικά και τώρα, ηλεκτρικά σύνολα.
Η Elettrica είναι αποτέλεσμα πάνω από δεκαπέντε ετών έρευνας και τεχνολογικής εξέλιξης στον εξηλεκτρισμό, που ξεκίνησε με το πρωτότυπο 599 HY-KERS το 2010 και συνέχισε με τη LaFerrari, την SF90 Stradale και την 296 GTB.
Η Ferrari ξεκαθαρίζει ότι η στιγμή για το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο ήρθε μόνον όταν η τεχνολογία θα μπορούσε να προσφέρει επιδόσεις και συναίσθημα αντάξια της μάρκας.
Η Ferrari Elettrica βασίζεται σε εντελώς νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη εξ ολοκλήρου στο Maranello. Το σασί και το αμάξωμα αποτελούνται κατά 75% από ανακυκλωμένο αλουμίνιο, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές CO₂ στην παραγωγή κατά περίπου 6,7 τόνους ανά αυτοκίνητο. Το μεταξόνιο είναι κοντό, με κοντούς πρόβολους και μια χαμηλή θέση οδήγησης, τοποθετημένη κοντά στον εμπρός άξονα για καλύτερη αίσθηση και ισορροπία.
Η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πάτωμα, αποτελώντας δομικό τμήμα του αμαξώματος, ενώ τοποθετείται στο χαμηλότερο δυνατό σημείο για μείωση του κέντρου βάρους κατά 80 χιλιοστά σε σχέση με ένα θερμικό μοντέλο. Η κατανομή βάρους είναι 47% εμπρός και 53% πίσω, με συνολικό βάρος περίπου 2.300 κιλών.
Η Elettrica διαθέτει δύο ηλεκτρικούς άξονες, εξελιγμένους εξ ολοκλήρου από τη Ferrari. Κάθε άξονας ενσωματώνει δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες με μόνιμους μαγνήτες και τεχνολογία που προέρχεται από τη Formula 1 και προσφέρει υψηλή πυκνότητα ροπής και απόδοση 93%.
- Εμπρός άξονας: 210 kW (περίπου 286 ίπποι), ροπή στους τροχούς 3.500 Nm, ισχύς inverter έως 300 kW, βάρος 65 κιλά
- Πίσω άξονας: 620 kW (843 ίπποι), ροπή στους τροχούς 8.000 Nm, ισχύς inverter πάνω από 600 kW, βάρος 129 κιλά
Η συνολική απόδοση ξεπερνά τους 1.000 ίππους σε λειτουργία boost, με επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 310 χλμ./ώρα. Ο εμπρός άξονας μπορεί να αποσυνδέεται πλήρως για καθαρή πίσω κίνηση, ενώ το σύστημα Torque Vectoring κατανέμει τη ροπή σε κάθε τροχό ξεχωριστά.
Η λιπαντική διάταξη είναι τύπου dry sump με ενσωματωμένο εναλλάκτη θερμότητας, ενώ οι inverters χρησιμοποιούν τεχνολογία πυριτίου-καρβιδίου (SiC) για μέγιστη απόδοση. Το inverter του εμπρός άξονα είναι πλήρως ενσωματωμένο στη μονάδα και ζυγίζει μόλις 9 κιλά.
Το σύστημα μετάδοσης μπορεί να αλλάξει από τετρακίνητο σε πισωκίνητο, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα. Η ενεργητική ανάρτηση 48V τρίτης γενιάς και το νέο πίσω υποπλαίσιο προσφέρουν συνδυασμό ακρίβειας και άνεσης.
Η μπαταρία της Ferrari Elettrica έχει χωρητικότητα 122 kWh, με 15 modules και 210 στοιχεία συνολικά. Η ενεργειακή πυκνότητα φτάνει τα 195 Wh/kg, η υψηλότερη στην κατηγορία, ενώ κάθε στοιχείο διαθέτει πυκνότητα 305 Wh/kg. Το σύστημα λειτουργεί σε τάση 880 V και υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 350 kW, επιτρέποντας φόρτιση 15–80% σε περίπου 15 λεπτά.
Η διάταξη των στοιχείων έχει σχεδιαστεί για ελάχιστη αδράνεια και μέγιστη ασφάλεια, με τις πλευρές του σασί να λειτουργούν ως απορροφητές ενέργειας σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Η Ferrari έχει αναπτύξει μία νέα διαδικασία συναρμολόγησης που προσφέρει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και δυνατότητα εύκολης αφαίρεσης ή αντικατάστασης της μπαταρίας. Όλη η εξέλιξη και η κατασκευή γίνεται in-house, στο Maranello, από την ίδια τη Ferrari.
Το σύστημα ενεργητικής ανάρτησης 48V τρίτης γενιάς, που έκανε ντεμπούτο στο Purosangue, έχει ανασχεδιαστεί. Κάθε τροχός διαθέτει ανεξάρτητο έλεγχο των κάθετων δυνάμεων, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο τις δυνάμεις κύλισης, φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. Το αποτέλεσμα είναι συνδυασμός κορυφαίας άνεσης και ακριβούς χειρισμού.
Στο πίσω μέρος υπάρχει το πρώτο «ενεργητικό» υποπλαίσιο στην ιστορία της Ferrari, ο οποίος μειώνει τους κραδασμούς και τα επίπεδα θορύβου χωρίς να επηρεάζει τη στιβαρότητα. Παρά το αυξημένο μέγεθος του υποπλαισίου, το βάρος έχει παραμείνει χαμηλό χάρη σε χυτό κοίλο αλουμίνιο – το μεγαλύτερο ενιαίο χυτό τμήμα που έχει παραχθεί ποτέ από τη Ferrari.
Η Ferrari δεν προσέγγισε τον ήχο της Elettrica ως «προσομοίωση», αλλά ως μηχανική αντήχηση. Ένας αισθητήρας υψηλής ακρίβειας τοποθετημένος στον πίσω άξονα καταγράφει τις φυσικές δονήσεις του συστήματος μετάδοσης.
Οι οποίες ενισχύονται και αναπαράγονται (όπως ο ήχος μιας ηλεκτρικής κιθάρας) μέσω ειδικού συστήματος, προσφέροντας αυθεντικό ηχητικό feedback που εξελίσσεται δυναμικά ανάλογα με την απόδοση του κινητήριου συνόλου.
Όταν ο οδηγός επιταχύνει ή αλλάζει επίπεδο ροπής μέσω των paddles, ο ήχος αυξάνεται και γίνεται πιο «ζωντανός», ενώ σε συνθήκες χαλαρής οδήγησης επικρατεί σχεδόν απόλυτη σιωπή. Η Ferrari αποκαλεί αυτή τη λειτουργία “Sound Injection”, μια τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου στο Maranello.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο περιστροφικούς διακόπτες στο τιμόνι:
- Το Manettino, που ρυθμίζει τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με επιλογές από Ice έως ESC-Off.
- Το eManettino, που ελέγχει την αρχιτεκτονική ενέργειας και επιτρέπει επιλογή μεταξύ των λειτουργιών Range, Tour και Performance.
Τα paddles πίσω από το τιμόνι ενεργοποιούν το Torque Shift Engagement, με πέντε βαθμίδες ροπής που προσφέρουν αίσθηση συνεχούς και σταδιακής επιτάχυνσης, ενώ το αριστερό paddle αυξάνει την ένταση της επιβράδυνσης μέσω αναγεννητικής πέδησης.
Η Elettrica υπόσχεται αυτονομία πάνω από 530 χιλιόμετρα (WLTP), χάρη στην αεροδυναμική σχεδίαση, το μειωμένο βάρος και τη βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση των συστημάτων κίνησης. Οι νέοι ειδικά εξελιγμένοι τροχοί και ελαστικά μειώνουν τον συντελεστή κύλισης κατά 15%, χωρίς απώλειες σε πρόσφυση, ενώ προσφέρονται σε πέντε τύπους – τρεις για στεγνό, ένας χειμερινός και ένας με τεχνολογία run-flat.
Η Ferrari Elettrica δεν είναι απλώς το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, αλλά μια τεχνολογική επίδειξη δύναμης. Με πάνω από 60 κατοχυρωμένες πατέντες, μοναδική ενεργειακή διαχείριση και αρχιτεκτονική που ενσωματώνει Formula 1 τεχνολογία, δείχνει ότι το μέλλον του Maranello μπορεί να είναι αθόρυβο, αλλά παραμένει εξίσου συναρπαστικό.
Η πλήρης αποκάλυψη του αυτοκινήτου θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2026, λίγο πριν το εμπορικό του ντεμπούτο. Με επιδόσεις supercar, ήχο Ferrari και τεχνολογία αιχμής, η Elettrica υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει το τι σημαίνει «σπορ αυτοκίνητο» στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (29)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (1)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (1) copy
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (2)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (3)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (4)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (5)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (6)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (7)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (8)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (9)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (10)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (11)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (12)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (13)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (14)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (15)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (16)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (17)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (18)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (19)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (20)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (21)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (22)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (23)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (24)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (25)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (26)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (28)
Ferrari Elettrica combines state of the art technology (27)
Ferrari Elettrica – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
| ΑΠΟΔΟΣΗ | |
|---|---|
| Επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα | 2,5 δευτερόλεπτα |
| Τελική ταχύτητα | 310 χλμ./ώρα |
| Ισχύς | >1000 ίπποι (σε λειτουργία boost) |
| Αυτονομία | >530 χλμ. |
| ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΟΣ | |
|---|---|
| Μεταξόνιο | 2960 χιλ. |
| Βάρος | περίπου 2300 κιλά |
| Κατανομή βάρους | 47% εμπρός / 53% πίσω |
| ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΣ ΑΞΟΝΑΣ | |
|---|---|
| Ισχύς στον άξονα | 210 kW |
| Ροπή στους τροχούς | 3500 Nm |
| Ροπή στον κινητήρα | 140 Nm (σε Performance Launch mode) |
| Ενεργειακή πυκνότητα | 3,23 kW/kg (απόδοση 93%) |
| Στροφές κινητήρα | 30.000 σ.α.λ. |
| Μέγιστη ισχύς inverter | >300 kW |
| Βάρος | 65 κιλά |
| ΠΙΣΩ ΑΞΟΝΑΣ | |
|---|---|
| Ισχύς στον άξονα | 620 kW |
| Ροπή στους τροχούς | 8000 Nm |
| Ροπή στον κινητήρα | 355 Nm (σε Performance Launch mode) |
| Ενεργειακή πυκνότητα | 4,80 kW/kg (απόδοση 93%) |
| Στροφές κινητήρα | 25.500 σ.α.λ. |
| Μέγιστη ισχύς inverter | >600 kW |
| Βάρος | 129 κιλά |
| ΜΠΑΤΑΡΙΑ | |
|---|---|
| Αριθμός στοιχείων μπαταριών | 210 (15 modules x 14 στοιχεία) |
| Συνολική ενεργειακή πυκνότητα | 195 Wh/kg |
| Πυκνότητα ανά στοιχείο | 305 Wh/kg |
| Ονομαστική χωρητικότητα | 122 kWh |
| Μέγιστη τάση | 880 V |
| Μέγιστη ισχύς φόρτισης | 350 kW |
