Το νέο Twingo περνά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και διατηρεί τον χαρακτήρα του μικρού, πρακτικού αυτοκινήτου πόλης, με στόχο να αποτελέσει μια από τις πιο προσιτές λύσεις για καθημερινές μετακινήσεις.
Η επίσημη αποκάλυψη έχει προγραμματιστεί για τις 6 Νοεμβρίου, όμως ήδη έχουν δοθεί στη δημοσιότητα οι πρώτες teaser εικόνες και πληροφορίες, με έμφαση στο ρετρό σχεδιασμό και τον πρακτικό χαρακτήρα που διατήρησε το μοντέλο μέσα στα χρόνια.
Η νέα γενιά βασίζεται σε τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας AmpR Small, και έρχεται να τοποθετηθεί κάτω από τα Renault 5 και Renault 4 E-Tech electric, ενισχύοντας την παρουσία της Renault στην κατηγορία των μικρών εξηλεκτρισμένων μοντέλων.
Η σχεδίασή του έχει έντονα αναφορές στην πρώτη γενιά του 1993, με χαρακτηριστικά όπως το παρμπρίζ που συνεχίζει τη γραμμή του καπό, στρογγυλεμένες γωνίες και φωτιστικά σώματα σε σχήμα κύκλου.
Το εμπρός μέρος διατηρεί μια απλοϊκή και καθαρή γραμμή, με «χαρούμενη» μάσκα και ενσωματωμένους full LED προβολείς σε μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια, παραπέμποντας ευθέως στην έκφραση του πρώτου Twingo. Πίσω, τα φώτα σε σχήμα μισοφέγγαρου και το νέο λογότυπο με μοναδική γραμματοσειρά ενισχύουν τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου.
Το γενικό σχήμα παραμένει ενός όγκο (mono-volume), στοιχείο που συνδέεται με τον πρωταρχικό σχεδιαστικό του χαρακτήρα, αλλά και βοηθά στην αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου. Το αμάξωμα, παρότι μικρό σε διαστάσεις, υπόσχεται σημαντική ευρυχωρία στο εσωτερικό και πρακτικότητα για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης.
Το Twingo θα συνεχίσει να προβάλλει μια πολύχρωμη και φιλική προσωπικότητα, με στόχο να διαφοροποιηθεί σχεδιαστικά από τα πιο ουδέτερα μικρά ηλεκτρικά της αγοράς. Αν και θα διατεθεί μόνο σε πεντάθυρη έκδοση, θα διατηρεί μικρό κύκλο στροφής και ελαφριά αίσθηση στο τιμόνι, συνεχίζοντας την παράδοση των ευέλικτων μικρών Renault.
Προς το παρόν δεν έχουν παρουσιαστεί εικόνες από το εσωτερικό, όμως οι πληροφορίες βασίζονται στο σχεδόν έτοιμο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 2024. Εκεί διακρίνονται δύο βασικές οθόνες – μια 10,1 ιντσών στο κέντρο για το infotainment και μια 7 ιντσών πίσω από το τιμόνι για τα όργανα.
Παράλληλα, διατηρούνται φυσικοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες, σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο χειρισμός απλός και κατανοητός, χωρίς να απαιτείται συνεχής αλληλεπίδραση με την οθόνη. Το ταμπλό σχεδιάστηκε με στόχο την ευκολία στην καθημερινή χρήση, χωρίς πολυτέλειες, με καθαρές επιφάνειες και χαμηλό κόστος παραγωγής.
Η Renault δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμα τις τελικές προδιαγραφές του κινητήρα και της μπαταρίας, ωστόσο τοποθετεί το Twingo σε μια κατηγορία κάτω από το Renault 5. Είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί μια συστοιχία στοιχείων μπαταριών κοντά στις 25 kWh, όπως στo Dacia Spring, ώστε να επιτευχθεί αυτονομία της τάξεως των 200 έως 225 χιλιομέτρων.
Αν και δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις, αυτό το επίπεδο αυτονομίας θεωρείται επαρκές για καθημερινή χρήση εντός πόλης και περιοχές χαμηλών ταχυτήτων, ενώ θα συνοδεύεται πιθανότατα από δυνατότητα φόρτισης σε εναλλασσόμενο και συνεχές ρεύμα.
Η τιμή του νέου Twingo αναμένεται να ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ, κάτι που το καθιστά άμεσα ανταγωνιστικό απέναντι σε προτάσεις όπως το Leapmotor T03, το Dacia Spring ή το BYD Dolphin Surf.
Η Renault έχει δηλώσει ότι το νέο Twingo θα κοστίζει έως και 50% λιγότερο στην παραγωγή σε σύγκριση με ένα νέο C-SUV, κάτι που επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης εξαρτημάτων, του εστιασμένου σχεδιασμού και της χρήσης κοινού λογισμικού και πλατφόρμας για πολλά μοντέλα.
Το Twingo αποτελεί και ένα στοίχημα για την ταχύτητα με την οποία μπορεί πλέον να αναπτυχθεί ένα νέο μοντέλο. Η Renault κατάφερε να το εξελίξει σε μόλις 21 μήνες, λιγότερο από τους μισούς σε σχέση με μοντέλα προηγούμενων γενιών.
Ο νέος CEO του ομίλου Renault, François Provost, δηλώνει ότι αυτή η προσέγγιση θα αποτελεί πρότυπο για όλα τα επόμενα νέα μοντέλα, δίνοντας στην εταιρεία τη δυνατότητα να παραμένει ανταγωνιστική σε μια αγορά που αλλάζει με ταχείς ρυθμούς, ιδιαίτερα από πλευράς κινέζων κατασκευαστών.
Σημαντική είναι και η περιβαλλοντική διάσταση του νέου Twingo. Σύμφωνα με τη Renault, το ηλεκτρικό μοντέλο θα εκπέμπει κατά 75% λιγότερο CO₂ στον συνολικό κύκλο ζωής του, σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο του 2023.
Η μείωση αυτή δεν οφείλεται μόνο στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στη λιτή κατασκευή, την επιλογή ανακυκλώσιμων υλικών και την πιο αποδοτική διαδικασία παραγωγής, μέσω της Ampere, της νέας αυτόνομης εταιρείας του ομίλου με επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση.
Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Twingo αναμένεται μέσα στο 2026. Για όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν πρώτοι το νέο Twingo, η Renault εγκαινιάζει το πρόγραμμα «Twingo R Pass», το οποίο προσφέρει προτεραιότητα στις παραγγελίες, στην παραγωγή και στην παράδοση του αυτοκινήτου.
Το πρόγραμμα ενεργοποιείται σταδιακά από τις 8 Οκτωβρίου έως τις 22 Οκτωβρίου, ανάλογα με τη χώρα, και όσοι συμμετάσχουν θα έχουν πρόσβαση και σε πρόσθετα αποκλειστικά προνόμια. Το Twingo R Pass εφαρμόστηκε με επιτυχία και στα Renault 5 και 4 E-Tech electric, και δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να εκδηλώσει ενδιαφέρον και να εξασφαλίσει νωρίτερα την παραλαβή του αυτοκινήτου, πριν ανοίξει επίσημα το σύστημα παραγγελιών.
