Η ιαπωνική φίρμα αφήνει πίσω την αμυντική στρατηγική και επενδύει αποφασιστικά σε νέες τεχνολογίες μπαταριών, με στόχο να πρωταγωνιστήσει στην επόμενη φάση της ηλεκτροκίνησης.
Η Toyota για καιρό βρέθηκε στο περιθώριο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, με τους περισσότερους ανταγωνιστές της να έχουν ήδη λανσάρει πλήθος αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όμως πλέον όλα δείχνουν ότι σχεδιάζει μια δυναμική επιστροφή, εστιάζοντας σε μια τεχνολογία που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα: τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
Μέχρι το 2027 ή το 2028, η Toyota φιλοδοξεί να λανσάρει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αυτή την τεχνολογία, η οποία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα: πιο συμπαγείς διαστάσεις, μικρότερο βάρος, μεγαλύτερη ασφάλεια, ταχύτερη φόρτιση και σημαντικά αυξημένη αυτονομία. Οι πρώτες εκδόσεις που θα φτάσουν στην παραγωγή υπόσχονται αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, ενώ η δεύτερη γενιά αναμένεται να ξεπεράσει ακόμη και τα 1.200 χιλιόμετρα.
Η συνεργασία με την Sumitomo Metal Mining έχει ξεκινήσει από το 2021, με στόχο την εξέλιξη νέων καθοδικών υλικών για τις μελλοντικές μπαταρίες. Παράλληλα, η Toyota έχει ενώσει τις δυνάμεις της και με την Idemitsu Kosan, η οποία ετοιμάζει ένα εργοστάσιο παραγωγής 1.000 τόνων θειούχου λιθίου ετησίως, με στόχο να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή μέσα στο 2027.
Οι νέες μπαταρίες θα μπορούν να φορτίζονται από 10% έως 80% μέσα σε περίπου δέκα λεπτά, κάτι που αποτελεί σημαντική εξέλιξη για την καθημερινή χρήση. Την ίδια ώρα, άλλες κατασκευάστριες όπως η BMW, η Mercedes και η Honda έχουν ήδη ξεκινήσει επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε παρόμοιες τεχνολογίες, κάτι που δείχνει πόσο κρίσιμη θεωρείται αυτή η μετάβαση.
Αν και η Toyota μέχρι τώρα κατηγορούνταν ότι «έμεινε πίσω», φαίνεται πως ο στόχος της δεν ήταν απλώς να συμμετάσχει στη νέα εποχή, αλλά να τη διαμορφώσει. Για να δούμε…
