Ανησυχία για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω σε κρίσιμους τομείς, αν δεν θεσπιστεί ένα δίκαιο σύστημα κινήτρων και υποχρεωτικής τοπικής παραγωγής για τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην αγορά της.

Ο Christophe Périllat, επικεφαλής της Valeo, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, τονίζοντας πως η ανταγωνιστικότητα της ηπείρου έχει υποχωρήσει δραματικά τα τελευταία χρόνια.

Όπως αναφέρει, από την περίοδο της πανδημίας έως σήμερα, η Ευρώπη έχει χάσει περίπου 25% της ανταγωνιστικότητάς της σε σχέση με την Κίνα, ενώ άλλα 10% έχουν χαθεί λόγω της συναλλαγματικής ισοτιμίας μεταξύ γουάν και ευρώ – φτάνοντας συνολικά σε υστέρηση 35%.

Ο Périllat ζητά την εφαρμογή ενός μηχανισμού που θα καθιστά υποχρεωτική την ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία σε κάθε αυτοκίνητο που διατίθεται εντός της ΕΕ, όπως ισχύει ήδη σε ΗΠΑ (75%), Ινδία (80% από το 2030) και Κίνα (σχεδόν 100%).

Παράλληλα, τονίζει ότι η στρατηγική εξηλεκτρισμού πρέπει να είναι τεχνολογικά ανοικτή, στηρίζοντας όχι μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και plug-in υβριδικά και μικρά ηλεκτρικά για καθημερινή χρήση.

Μιλώντας στην Automobilwoche, o Périllat ξεκαθαρίζει ότι η Valeo δεν βλέπει μέλλον σε λύσεις όπως το υδρογόνο ή τα συνθετικά καύσιμα, καθώς η φυσική επιστήμη δείχνει ξεκάθαρα ότι η τεχνολογία του μέλλοντος είναι η μπαταρία.

Παράλληλα, επισημαίνει τον κίνδυνο η Ευρώπη να χάσει ακόμα ένα κρίσιμο πεδίο, αυτό των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας, καθώς στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, οι Κινέζες κατασκευάστριες απέδειξαν πως βρίσκονται ένα βήμα μπροστά.

Αν και η Valeo εφαρμόζει ήδη στρατηγική τοπικής παραγωγής, προστατευμένη από πιθανές εμπορικές κυρώσεις, ο ίδιος αναγνωρίζει ότι για τους μικρότερους προμηθευτές αυτό παραμένει δύσκολο. Καλεί, λοιπόν, σε ενιαία ευρωπαϊκή δράση για να διατηρηθεί η τεχνολογική και βιομηχανική κυριαρχία της Ευρώπης στον τομέα της αυτοκίνησης.

Exit mobile version