Η Ε.Ε. ετοιμάζει νέα κατηγορία φθηνών ηλεκτρικών για να αντιμετωπίσει την Κίνα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει την ανακοίνωση ενός νέου κανονιστικού πλαισίου για μικρά και προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Δεκέμβριο, με στόχο την ενίσχυση της ευρωπαϊκής παραγωγής και τον περιορισμό της κυριαρχίας των κινεζικών μοντέλων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να παρουσιάσει στις αρχές Δεκεμβρίου ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την κυκλοφορία πιο προσιτών μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε μια προσπάθεια να τονώσει την εγχώρια αγορά και να περιορίσει την ταχέως αυξανόμενη παρουσία κινεζικών κατασκευαστών.

Την πληροφορία αποκάλυψε ο Επίτροπος Βιομηχανίας της Ε.Ε. Stephane Sejourne στο πλαίσιο της Automotive Industry Day που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι.

Η βασική ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια νέα ενδιάμεση κατηγορία μεταξύ των ελαφρών τετράκυκλων (όπως τα ηλεκτρικά microcars τύπου quadricycle) και των τυπικών επιβατικών αυτοκινήτων, ώστε τα μικρά ηλεκτρικά να μην υποχρεώνονται να πληρούν τα ίδια επίπεδα εξοπλισμού ασφαλείας και τεχνολογίας με τα μεγαλύτερα.

Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το κόστος εξέλιξης και παραγωγής, κάτι που θα επιτρέψει στις ευρωπαϊκές μάρκες να προσφέρουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα με τιμή μεταξύ 15.000 και 20.000 ευρώ.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού από τις κινεζικές εταιρείες, οι οποίες κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά, προσφέροντας οικονομικά μοντέλα όπως το Dacia Spring, η οποία κατασκευάζεται στην Κίνα για λογαριασμό της Renault.

Παράλληλα, αρκετοί κατασκευαστές έχουν ζητήσει από την Ε.Ε. να προχωρήσει σε αλλαγές των τεχνικών κανονισμών, ώστε να μπορούν να παράγουν φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντός Ευρώπης, με κερδοφόρο τρόπο.

Ο επικεφαλής της Stellantis, John Elkann, είχε αναφερθεί στο θέμα στη διάρκεια του Automotive News Europe Congress τον Ιούνιο, ζητώντας από την Επιτροπή να επιτρέψει ένα μοντέλο παραγωγής παρόμοιο με των ιαπωνικών kei cars, δηλαδή μικρών και ελαφριών αυτοκινήτων που ακολουθούν απλοποιημένους κανονισμούς.

Αντίστοιχα, ο CEO της Renault, François Provost, δήλωσε πως οι κανονισμοί στην Ευρώπη θα πρέπει να «παγώσουν» για 10 έως 15 χρόνια, προκειμένου να στηριχθεί η ανάπτυξη μιας βιώσιμης κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων έως 4,2 μέτρων.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen είχε ήδη προαναγγείλει από τον Σεπτέμβριο την έναρξη συνεργασίας με τη βιομηχανία για μια νέα «Πρωτοβουλία για Φθηνά Μικρά Αυτοκίνητα». Η ιδέα αποκτά πλέον συγκεκριμένη μορφή, καθώς διαμορφώνεται ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα μπορούσε να δώσει νέα ώθηση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε συνδυασμό με τα σημερινά δεδομένα της αγοράς, όπου η τιμή εκκίνησης για πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει εκτοξευτεί πάνω από τις δυνατότητες της μέσης ευρωπαϊκής οικογένειας, η δημιουργία μιας κατηγορίας με φθηνότερα και πιο απλά ηλεκτρικά μοντέλα ίσως να αποτελέσει το απαραίτητο βήμα για την ευρεία υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης – αλλά με ευρωπαϊκά θεμέλια.

Exit mobile version