Ferrari 512 BBi Koenig Specials: Ένα αυθεντικό supercar των ‘80s ξανά στο προσκήνιο

Μια σπάνια Ferrari 512 BBi Koenig Specials του 1983 δημοπρατήθηκε πρόσφατα στη Μεγάλη Βρετανία, επαναφέροντας στο φως ένα από τα πιο ιδιαίτερα και βελτιωμένα supercar της δεκαετίας του ’80.

Η Ferrari 512 BBi ήταν το πιο ώριμο στάδιο εξέλιξης της σειράς Berlinetta Boxer και ένα από τα τελευταία μοντέλα του Maranello με κεντρομήχανη διάταξη πριν από την έλευση της Testarossa.

Παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 ως αντικαταστάτρια της 512 BB, με σημαντικές αλλαγές κυρίως στην τροφοδοσία, αφού υιοθέτησε ψεκασμό (iniezione – εξού και το i στο όνομα). Ο 12κύλινδρος κινητήρας των 4.943 κ.εκ. απέδιδε εργοστασιακά 345 ίππους και η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 300 χλμ./ώρα.

Η συγκεκριμένη 512 BBi, όμως, δεν είναι μια συνηθισμένη περίπτωση. Πρόκειται για ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που πέρασαν από τα χέρια της Koenig Specials, μιας γερμανικής εταιρείας βελτιώσεων με έντονη δράση τη δεκαετία του ’80.

Ο ιδρυτής της, Willy Koenig, πρώην αγωνιζόμενος, δημιούργησε μια σειρά από αισθητικά και μηχανολογικά πακέτα για Ferrari, Mercedes και Porsche, που εκείνη την εποχή είχαν προκαλέσει ανάμεικτες αντιδράσεις – εντυπωσιασμό αλλά και αμφιβολίες για την αλλοίωση των εργοστασιακών σχεδίων.

Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1983 και παραδόθηκε αρχικά στη Γερμανία. Στη συνέχεια εξήχθη στις ΗΠΑ, όπου ανήκε αρχικά σε έναν χρηματιστή και αργότερα σε έναν ιδιοκτήτη εστιατορίου στο Long Island.

Από το 2015 βρισκόταν στο Ηνωμένο Βασίλειο, ως μέρος μιας ιδιωτικής συλλογής. Σύμφωνα με τη Bonhams Cars, η οποία πραγματοποίησε τη δημοπρασία στις 27 Οκτωβρίου 2025, η Koenig 512 BBi πωλήθηκε έναντι 90.000 λιρών, ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 103.300 ευρώ.

Το κοντέρ δείχνει 24.000 μίλια, δηλαδή περίπου 38.600 χιλιόμετρα, ενώ για τα τελευταία δέκα χρόνια το αυτοκίνητο ήταν σταθμευμένο σε θερμαινόμενο γκαράζ, γεγονός που σημαίνει πως χρειάζεται συντήρηση πριν επιστρέψει σε κυκλοφορία.

Η αισθητική μετατροπή περιλαμβάνει φουσκωμένα πίσω φτερά με μεγάλες εισαγωγές αέρα, διαφορετικούς προφυλακτήρες και μια εντυπωσιακή πίσω αεροτομή. Οι επεμβάσεις όμως δεν σταματούν εκεί.

Ο 12κύλινδρος κινητήρας έχει αναβαθμιστεί με νέα έμβολα, διαφορετικό εκκεντροφόρο και επανασχεδιασμένη εξάτμιση, ανεβάζοντας την ισχύ στους 456 ίππους.

Η Koenig δεν άλλαζε απλώς την εμφάνιση των αυτοκινήτων της – είχε σοβαρή τεχνική προσέγγιση στις μετατροπές, με αποτελέσματα που συχνά ξεπερνούσαν τα εργοστασιακά δεδομένα.

Το αμάξωμα παραμένει σε καλή κατάσταση, με αυθεντικές λεπτομέρειες όπως οι ζάντες Gotti, τα καθίσματα Daytona, τα όργανα Veglia-Borletti και το ραδιοκασετόφωνο Nakamichi.

Στοιχεία που συνθέτουν όχι μόνο ένα κλασικό supercar αλλά και μια εποχή που χαρακτήριζε την υπερβολή και την τεχνική ελευθερία.

Η 512 BBi αποτέλεσε το τελευταίο κεφάλαιο της Berlinetta Boxer πριν από την άφιξη της Testarossa το 1984.

Σε σύγκριση με την 365 GT4 BB που παρουσιάστηκε το 1973, η 512 BBi είχε αυξημένο κυβισμό, υψηλότερη συμπίεση, και ξηρό κάρτερ, προσφέροντας περισσότερη ροπή και ελαστικότητα, αλλά και καλύτερη συμμόρφωση με τις τότε ευρωπαϊκές και αμερικανικές προδιαγραφές ρύπων.

Σήμερα, μοντέλα όπως η συγκεκριμένη Koenig Specials BBi θεωρούνται εξαιρετικά συλλεκτικά, όχι μόνο για τη σπανιότητά τους, αλλά και επειδή αποτυπώνουν με αυθεντικό τρόπο το πνεύμα μιας εποχής όπου η έννοια του supercar είχε ακόμα πολλά περιθώρια… πειραματισμού.

Exit mobile version