Ο νέος ΚΟΚ ξεχωρίζει τις μοτοσικλέτες με βάση τα 125 κ.εκ., ορίζοντας διαφορετικά όρια ταχύτητας σε κάθε τύπο δρόμου. Δες αναλυτικά τι ισχύει για όλες τις κατηγορίες.
Ο διαχωρισμός των μοτοσικλετών στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας βασίζεται κυρίως στον κυβισμό τους, με τα 125 κυβικά εκατοστά να αποτελούν το όριο μεταξύ δύο κατηγοριών. Οι μοτοσικλέτες με κυβισμό πάνω από 125 κ.εκ. μπορούν να κινούνται στους αυτοκινητόδρομους με τα ίδια όρια ταχύτητας που ισχύουν και για τα επιβατικά αυτοκίνητα, δηλαδή μέχρι 130 χλμ./ώρα. Στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας το όριο περιορίζεται στα 110 χλμ./ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο στα 90 χλμ./ώρα.
Για τις μοτοσικλέτες έως 125 κ.εκ. τα όρια είναι χαμηλότερα, ακόμη και στους αυτοκινητόδρομους. Εκεί η μέγιστη ταχύτητα δεν πρέπει να ξεπερνά τα 80 χλμ./ώρα, ενώ σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και σε άλλες διαδρομές ισχύουν τα ίδια ή και χαμηλότερα όρια. Αυτή η κατηγορία μοτοσικλετών δεν προορίζεται για μεγάλες ταχύτητες, και ο νομοθέτης ενσωματώνει αυτόν τον περιορισμό στην κυκλοφορία, όχι μόνο για λόγους ασφάλειας του αναβάτη, αλλά και για την ασφαλή ροή της κυκλοφορίας.
Οι μοτοσικλέτες με καλάθι εντάσσονται σε ακόμα χαμηλότερη ταχύτητα, καθώς ορίζεται ανώτατο όριο 70 χλμ./ώρα στους αυτοκινητόδρομους, στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο, με εξαίρεση τις περιοχές που προβλέπεται ακόμη πιο περιορισμένο όριο – για παράδειγμα στα 60 χλμ./ώρα σε επαρχιακούς δρόμους.
Η κατηγοριοποίηση αυτή είναι σαφής και βοηθά τους αναβάτες να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα όρια που ισχύουν, ώστε να αποφεύγουν παραβάσεις αλλά και να κινούνται με μεγαλύτερη ασφάλεια. Ιδιαίτερα στους αυτοκινητόδρομους, όπου οι διαφορές ταχύτητας μεταξύ οχημάτων μπορεί να είναι μεγάλες, η συμμόρφωση με τα όρια αποτελεί βασική προϋπόθεση για την οδική ασφάλεια όλων των χρηστών.
Δείτε παρακάτω τα όρια ταχύτητας του νέου ΚΟΚ.
