Αυτοκινητοβιομηχανία σε κίνδυνο: Η Κίνα κερδίζει έδαφος, η Ευρώπη κοιμάται

Από τα 13 στα 9 εκατομμύρια η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη – Ο Επίτροπος Βιομηχανίας της Ε.Ε. προειδοποιεί για απώλεια εκατομμυρίων μονάδων παραγωγής και ζητά άμεση στρατηγική απάντηση στην κινεζική επέλαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες.

Η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει την αυτονομία της στον κλάδο της αυτοκίνησης, με την Κίνα να ενισχύει ταχύτατα την παρουσία της στις αγορές ηλεκτρικών μοντέλων και στοιχείων μπαταριών.

Ο Στεφάν Σεζουρνέ, Επίτροπος Βιομηχανίας της Ε.Ε., σήμανε συναγερμό με μια ηχηρή παρέμβαση, ζητώντας από τις Βρυξέλλες να χαράξουν μια πιο ρεαλιστική και λιγότερο αφελή στρατηγική απέναντι στη νέα γεωοικονομική πραγματικότητα. «Είμαστε η μόνη ήπειρος χωρίς στρατηγική βιομηχανική σκέψη», δήλωσε χαρακτηριστικά στην ιταλική La Stampa.

Ο πρώην Υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας υπογράμμισε πως αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα, η ετήσια παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα πέσει από τα 13 στα 9 εκατομμύρια μονάδες μέσα στη δεκαετία. Κεντρικό του αίτημα είναι η επανεξέταση της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, ένα μέτρο που – όπως υποστηρίζει – ενισχύει δυσανάλογα τους Κινέζους κατασκευαστές.

Ο Σεζουρνέ καταγγέλλει το γεγονός ότι κινεζικές εταιρείες χρησιμοποιούν ευρωπαϊκό έδαφος και προσωπικό για να συναρμολογούν και να προωθούν μοντέλα βασισμένα εξ ολοκλήρου σε κινεζική τεχνολογία. «Υπάρχουν εργοστάσια στην Ισπανία και την Ουγγαρία που συναρμολογούν κινεζικά αυτοκίνητα με κινεζικά εξαρτήματα και προσωπικό. Αυτό είναι απαράδεκτο», ανέφερε, κάνοντας σαφές πως η Ευρώπη δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη.

Στο πλαίσιο της απάντησης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει τη δημιουργία νέας κατηγορίας μικρών, πιο προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, ως αντίβαρο στη χαμηλού κόστους κινεζική προσφορά. Παράλληλα, γίνονται κινήσεις για τη μείωση της εξάρτησης από σπάνιες γαίες της Κίνας, με στόχο την ενίσχυση συνεργασιών με χώρες όπως ο Καναδάς, η Βραζιλία και κράτη της Αφρικής.

Αν και δεν απέκλεισε περιορισμούς στις ξένες επενδύσεις, ο Επίτροπος ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικός ως προς την επιβολή δασμών, φοβούμενος κλιμάκωση σε εμπορικό πόλεμο. Ωστόσο, το μήνυμά του ήταν ξεκάθαρο: η Ευρώπη πρέπει να επιλέξει αν θέλει να είναι ενεργός παίκτης ή παθητικός αποδέκτης σε μια εποχή που ο παγκόσμιος χάρτης της αυτοκινητοβιομηχανίας επανασχεδιάζεται με ταχύτητα.

Σε έναν κλάδο όπου η τεχνολογία και η πρόσβαση σε πρώτες ύλες καθορίζουν την πρωτοκαθεδρία, η ήπειρος δεν έχει την πολυτέλεια να παραμείνει σε λήθαργο. Ο ανταγωνισμός δεν περιμένει και η Κίνα ήδη προηγείται.

Exit mobile version