BMW 220 Gran Coupe [test drive]

Στη ζωή είναι ωραίο να έχεις επιλογές. Και η BMW με τη Σειρά 2 φροντίζει να επεκτείνει την παλέτα αμαξωμάτων για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Νεότερη προσθήκη η Gran Coupe, η οποία μας κερδίζει με το χαρακτήρα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Κοιτώντας την en face, είναι αντικειμενικά δύσκολο να ξεχωρίσεις τη Σειρά 1 από τη Σειρά 2 Gran Coupe. Και δεν είναι μόνο το γεγονός ότι αισθητικά προσεγγίζει περισσότερο το μικρότερο μοντέλο της φίρμας, σε σχέση με το αδελφό 2 Series coupe. Η συγκεκριμένη, τετράθυρη coupe έκδοση δεν βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR του προαναφερθέντος, με την κίνηση στον πίσω άξονα και τη σχεδόν ιδανική αναλογία βάρους 50:50. Αντιθέτως, είναι χτισμένη επάνω στο πάτωμα UKL2, το ίδιο που χρησιμοποιεί και η νεότερη, προσθιοκίνητη, τέταρτη γενιά της 1 Series, F70.

Η νέα λογική της BMW είναι ξεκάθαρη. Οποιοδήποτε μοντέλο με μήκος κάτω από τα 4,5 μέτρα και σε κατηγορία μικρότερη της Σειράς 3, θα βασίζεται στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ian Robertson, sales and marketing chief της φίρμας, “ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της UKL είναι ότι είμαστε σε θέση να λανσάρουμε πολλά προϊόντα παράλληλα, επειδή κάνουμε το engineering μια φορά”.

Πως μεταφράζεται όμως αυτό στην προκειμένη περίπτωση; Με το χέρι στην καρδιά -και έχοντας διανύσει αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της- δεν μας πειράζει καθόλου που η μικρή μπερλίνα της Βαυαρικής φίρμας περνάει την κίνηση μπροστά. Προτού όμως περάσουμε στα της οδικής συμπεριφοράς, μια πρώτη στάση στο εσωτερικό.

Οπτικά, η πρώτη εικόνα είναι θετική. Η νέα Σειρά 2 Gran Coupe υιοθετεί το νεότερο iDrive με το BMW Operating System 9. Επάνω στο ταμπλό δεσπόζει ένας ψηφιακός τοίχος με δύο οθόνες, διαγωνίου 10,25” για τον πίνακα οργάνων και 10,7” για το infotainment, ενώ από κάτω λάμπουν δια της απουσίας τους οι συμβατικοί διακόπτες για τον κλιματισμό.

Πλέον οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται είτε μέσω φωνητικών εντολών, είτε μέσω της οθόνης. Παραμένουν ωστόσο κάποιοι φυσικοί διακόπτες, στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Προφανώς, η διασύνδεση κινητών μέσω Android Auto/ Apple CarPlay γίνεται ασύρματα.

Αντίστοιχα, προσφέρονται over-the-air αναβαθμίσεις, ενώ η απόκριση της οθόνης είναι άμεση. Η νεότερη αισθητική του λειτουργικού συστήματος της BMW είναι όμορφη και πρακτική, ενώ επιπλέον πόντους κερδίζει το σύστημα από το βάθος των εφαρμογών/ gadget που ενσωματώνει.

Παρατηρώντας το εσωτερικό, η γενικότερη αισθητική και τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι αντίστοιχα των προσδοκιών. Η εργονομία είναι αρκετά καλή, τηρουμένου του επιπέδου ψηφιακής ολοκλήρωσης που προαναφέραμε.

Ειδικά δε για το συγκεκριμένο μοντέλο της δοκιμής, της έκδοσης M Sport, θα πρέπει κανείς να συνυπολογίσει και αρκετά έξτρα, μεταξύ των οποίων ένα πολύ όμορφο τριάκτινο τιμόνι, σωστό σε διάμετρο και πάχος στεφάνης και ένα δερμάτινο σαλόνι με premium καθίσματα για τον οδηγό και το συνοδηγό.

Η θέση οδήγησης είναι πάρα πολύ καλή και ρυθμίζεται εύκολα σε κάθε σωματότυπο. Προσφέρει ωραία πλευρική στήριξη, επαρκή περιμετρική ορατότητα και επιπρόσθετα καλή αίσθηση στα πεντάλ. Αντίστοιχα μας άρεσε και το HUD, ειδικά για την αναλυτική πληροφορία και την ευκολία που προσφέρει κατά την αναζήτηση σταθμών στο ραδιόφωνο. 

Η μόνη αστοχία έχει να κάνει με τον εσωτερικό φωτισμό που διατρέχει το ταμπλό, ο οποίος είναι όμορφος μεν, αλλά αντανακλά στα παράθυρα και επηρεάζει ελαφρά τον έλεγχο των εξωτερικών καθρεφτών, το βράδυ.

Τώρα σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, αφήνοντας κατά μέρος τους μπροστινούς επιβαίνοντες, που θα μετακινηθούν με κάθε άνεση, οι πίσω θα πρέπει να κάνουν κάποιες υποχωρήσεις. Ο χώρος για τα πόδια τους, τηρουμένων των αναλογιών, κρίνεται επαρκής.

Ο coupe χαρακτήρας όμως του αμαξώματος και η κλίση της οροφής δεν επιτρέπει ιδιαίτερο αέρα για τα κεφάλια τους, ειδικά αν ξεπερνούν σε ύψος τα 1.80 m.

Με τη σειρά του, το διαμέρισμα των αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα 360 λίτρα. Σαν νούμερο δεν εντυπωσιάζει, είναι όμως επαρκές για τις περισσότερες ανάγκες μίας μικρής οικογένειας.

Κάτω από το καπό της 220 Gran Coupe εδράζεται το γνωστό υβριδικό σύνολο των 1,5 λίτρων της φίρμας, το οποίο αποδίδει 156 βενζινοκίνητα άλογα και άλλα 20 ηλεκτρικά. Ήτοι συνδυαστικά 170 PS, σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, μέχρι και τον κόφτη.

Ακόμα καλύτερη σε τιμή και φάσμα απόδοσης είναι η ροπή του συνόλου, που δίνει ιδιαίτερη άνεση στην καθημερινότητα και ικανοποιεί και τους κάπως πιο νευρικούς οδηγούς.

Το NVH, ο θόρυβος και οι κραδασμοί, πρακτικά παραμένουν σε ανάξια λόγου επίπεδα, ενώ παρά την ήπια (και όχι φουλ) υβριδική φύση του συνόλου, η κατανάλωση διατηρείται σε ανταγωνιστικά επίπεδα.

Η κίνηση, όπως προείπαμε, μεταφέρεται στον μπροστινό άξονα, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται πολύ στρωτά και χωρίς κενά, ενίοτε όμως καθυστερώντας στο kickdown.

Ο οδηγός μπορεί επίσης να αλλάξει σχέσεις και σειριακά, μέσω των paddles στο τιμόνι. Τώρα για την οδική συμπεριφορά, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν της έκδοσης  M Sport, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον πιο πιπεράτο χαρακτήρα του.

Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M, σύμφωνα με τη BMW, βελτιώνει τόσο την ευαισθησία στο διάβασμα της ασφάλτου όσο και την άνεση σε μεγάλες αποστάσεις μέσω των μεταβλητών, μηχανικά ελεγχόμενων αμορτισέρ.

Πρόσθετες βαλβίδες σε αυτά βελτιστοποιούν τη συμπεριφορά τους κατά τη φάση της συμπίεσης, ενώ συνολικά η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 8 mm. Επίσης, το setup του μπροστινού άξονα δίνει ένα ελαφρά πιο σπορτίφ σε αίσθηση τιμόνι.

Στην πράξη, η 220 Gran Coupe δείχνει πολύ ευχάριστη οδηγικά και εύκολα ελεγχόμενη. Ανάλογα και με το οδηγικό πρόγραμμα που θα επιλεγεί, δεν αποστειρώνει την αίσθηση που θα προσφέρει στον οδηγό.

Αντιθέτως, τον τοποθετεί στο επίκεντρο της δράσης και του χαρίζει την πεποίθηση πως αυτός ελέγχει το αυτοκίνητο, ασχέτως των ηλεκτρονικών που παραμονεύουν να αναλάβουν δράση, εάν και εφόσον απαιτηθεί.

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και δίνει αρκετή πληροφόρηση. Οι αναρτήσεις δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις υπό πίεση και μάλιστα, υπάρχουν στιγμές που ανοίγουν αμυδρά το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, κάνοντας σε να αναρωτιέσαι αν τελικά αυτό είναι προσθιοκίνητο ή πισωκίνητο. Όσο για τα φρένα, είναι πολύ καλά και ανώτερα των προσδοκιών.

Τώρα αν θα την προτιμούσαμε σε σχέση με την 220 coupe, αυτό είναι μια άλλη κουβέντα. Για όποιον έχει ανάγκη τις δύο επιπλέον πόρτες, μπορεί να στραφεί σε αυτή, χωρίς δεύτερη σκέψη. Για όποιον πάλι θέτει την οδηγική απόλαυση ως πρώτη προτεραιότητα, το δίλημμα είναι επιπέδου «πίτσα ή σουβλάκι». Σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να χάσει.

Διαβάστε περισσότερα για την BMW

BMW 220i Coupe – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 5.000 – 6.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 1.350-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5 sec
Τελική ταχύτητα 236 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,3 lt/ 100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 565 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 142 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 255/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.537 x 1.838 x 1.390 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.575 / 1.587 mm
Μεταξόνιο 2.741 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt
Απόβαρο 1.565 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 47.600 ευρώ (54.617 ευρώ για την M Sport)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Exit mobile version