Μια street-legal έκδοση εμπνευσμένη από τις πίστες, περιορισμένης παραγωγής και με εξοπλισμό που παραπέμπει σε καθαρόαιμο αγωνιστικό.
Η Cupra παρουσιάζει μία από τις πιο εντυπωσιακές και καθαρές εκδοχές του Leon, το νέο VZ TCR, το οποίο εξελίσσεται ως το ισχυρότερο προσθιοκίνητο μοντέλο της μάρκας μέχρι σήμερα. Με κινητήρα 2,0 λίτρων turbo που αποδίδει 325 ίππους και 420 Nm ροπής, το Leon VZ TCR επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα, μεταφέροντας την εμπειρία της πίστας στον δρόμο με κάθε λεπτομέρεια.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό VAQ φροντίζει για τη βέλτιστη μετάδοση της δύναμης στους εμπρός τροχούς.
Στο set-up ξεχωρίζουν το προσαρμοζόμενο σύστημα ανάρτησης (DCC), η εγκάρσια αντιστρεπτική ράβδος, το σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης της Akebono με εξαπίστονες δαγκάνες και οι τροχοί ελαφρού κράματος με ελαστικά 245 χιλιοστών.
Η σχεδίαση ακολουθεί το ίδιο επιθετικό ύφος με αεροδυναμικά βοηθήματα όπως εμπρός splitter, πλαϊνά skirts, διαχύτη, πίσω αεροτομή και κάρμπον καλύμματα καθρεπτών, ενώ η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης με χαλκού χρώμα ενισχύει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της έκδοσης. Οι διακριτικές γραφιστικές λεπτομέρειες και τα λογότυπα VZ TCR αποτυπώνουν τον αγωνιστικό του προσανατολισμό.
Στο εσωτερικό, η εικόνα παραμένει το ίδιο ξεκάθαρη: καθίσματα CUPBucket με ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων, αφαιρούμενα πίσω καθίσματα για εξοικονόμηση βάρους και αριθμημένη πλακέτα στην πόρτα υποδηλώνουν τον περιορισμένο χαρακτήρα του μοντέλου. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρη στόχευση τους πιο απαιτητικούς οδηγούς που αναζητούν εμπειρίες πίστας.
Η παραγωγή θα περιοριστεί στις 499 μονάδες, όσες και τα αγωνιστικά Leon που έχουν εξελιχθεί στο παρελθόν από την Cupra. Η κατασκευή γίνεται στη Βαρκελώνη, στις εγκαταστάσεις της μάρκας στο Martorell, ενώ το λανσάρισμα αναμένεται στα τέλη του 2026.
Παράλληλα, η Cupra θα παρουσιάσει και μία λιγότερο ακραία έκδοση, το Leon VZ, το οποίο θα κυκλοφορήσει το πρώτο τρίμηνο του 2026 σε 1.500 αντίτυπα. Χρησιμοποιεί το ίδιο σύνολο με 325 ίππους, διατηρώντας στοιχεία του TCR, αλλά με πιο καθημερινό χαρακτήρα και χωρίς τα ακραία στοιχεία πίστας όπως οι ζώνες 4 σημείων ή η αφαίρεση των πίσω καθισμάτων.
