Η Κίνα βάζει «κόφτη» στα 0-100 κάτω από τα 5 δευτερόλεπτα

Σε μια προσπάθεια μείωσης των τροχαίων και περιορισμού του επιθετικού μάρκετινγκ, η Κίνα ετοιμάζεται να περιορίσει δραστικά τις επιδόσεις των νέων μοντέλων, βάζοντας «κόφτη» στις εκρηκτικές εκκινήσεις.

Η κινεζική κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει περιορισμούς στην επιτάχυνση των νέων αυτοκινήτων, απαγορεύοντας στα μελλοντικά μοντέλα να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα. Η σχετική πρόταση περιλαμβάνεται σε προσχέδιο κανονισμού του Υπουργείου Δημόσιας Ασφάλειας, το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση διαβούλευσης και αναμένεται να εφαρμοστεί σύντομα.

Η ρύθμιση, που προκύπτει ως συνέχεια της πολιτικής του Πεκίνου για μείωση των τροχαίων, προβλέπει ότι οι κατασκευαστές δεν θα μπορούν να εξελίσσουν αυτοκίνητα που προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε μέγιστες επιδόσεις.

Οι επιταχύνσεις κάτω από 5 δλ. θα επιτρέπονται μόνο εφόσον ο οδηγός ενεργοποιήσει χειροκίνητα λειτουργία τύπου «Sport» μετά από κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου. Ο περιορισμός θα ισχύει κατά την πρώτη εκκίνηση και όχι κατά τη διάρκεια της οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι η επιλογή γίνεται συνειδητά.

Αν η πρόταση εφαρμοστεί, αυτό σημαίνει ότι το marketing των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα θα αλλάξει δραστικά. Δεν θα επιτρέπεται πλέον η προβολή επιδόσεων τύπου «0-100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα» στα νέα μοντέλα, καθώς θεωρείται ότι αυτές ενισχύουν την κουλτούρα επιθετικής οδήγησης και συμβάλλουν στην αύξηση των τροχαίων.


Το προσχέδιο περιλαμβάνει επιπλέον διατάξεις που εστιάζουν σε θέματα ασφάλειας, ειδικά για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Για ηλεκτρικά και PHEV:

Για όλα τα αυτοκίνητα:

Για ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά λεωφορεία:

Η νέα προσέγγιση της Κίνας δεν αφορά μόνο τις επιδόσεις αλλά αποτελεί μέρος μιας συνολικής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια. Αν εφαρμοστεί όπως σχεδιάζεται, θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εγχώρια αγορά, επηρεάζοντας την κατεύθυνση του σχεδιασμού, της τεχνολογίας και του εμπορικού αφηγήματος των αυτοκινήτων.

Exit mobile version