Porsche Cayenne Electric: Το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της φίρμας

Με αυτονομία έως 642 χιλιόμετρα, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,5 δευτερόλεπτα και επαγωγική φόρτιση χωρίς καλώδιο, η νέα ηλεκτρική Cayenne υπόσχεται να αλλάξει τους κανόνες στην κατηγορία των μεγάλων SUV.

Η Porsche παρουσιάζει τη νέα Cayenne Electric, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα και φέρνει ριζικές αλλαγές σε επίπεδο τεχνολογίας, επιδόσεων και σχεδίασης.

Πρόκειται για την τρίτη εξηλεκτρισμένη πρόταση της μάρκας, μετά την Taycan και την Macan Electric, και αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026, παράλληλα με τις συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά συστήματα.

Η κορυφαία Cayenne Turbo Electric αποδίδει έως 1.156 ίππους και 1.500 Nm ροπής, επιτρέποντάς του να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 km/h.

Η βασική έκδοση αποδίδει 408 ίππους με αυτονομία έως 642 χιλιόμετρα κατά WLTP, ενώ η Turbo φτάνει τα 623 χιλιόμετρα.

Στο μηχανολογικό σκέλος, χρησιμοποιούνται δύο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη με εξελιγμένη ψύξη και σύστημα ανάκτησης ενέργειας έως 600 kW, ισχύς αντίστοιχη με αυτή της Porsche στη Formula E.

Το σύστημα μετάδοσης είναι διπλού μειωτήρα, αλλά χωρίς παραδοσιακές σχέσεις, ενώ η νέα πλατφόρμα PPE επιτρέπει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα οδήγησης, όπως τετραδιεύθυνση, κεραμικά φρένα, ενεργή ανάρτηση Active Ride και δυνατότητες εκτός δρόμου.

Και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν μια νέα μπαταρία 113 kWh, με ενεργή ψύξη τόσο από πάνω όσο και από κάτω, στοιχείο που βοηθάει στη διατήρηση υψηλών αποδόσεων για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Η φόρτιση γίνεται σε υποδομές 800 Volt με μέγιστη ισχύ έως 400 kW, επιτρέποντας φόρτιση από 10% έως 80% σε λιγότερο από 16 λεπτά.

Χάρη στην έξυπνη διαχείριση θερμοκρασίας, η μέγιστη απόδοση φόρτισης επιτυγχάνεται ήδη από τους 15°C, ενώ εντυπωσιακό είναι και το επαγωγικό σύστημα φόρτισης που λειτουργεί χωρίς καλώδιο, μέσω ειδικής πλάκας στο δάπεδο του γκαράζ.

Ο σχεδιασμός της Cayenne Electric διατηρεί τη χαρακτηριστική αισθητική της φίρμας, με αεροδυναμικό συντελεστή 0,25 και αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με τις εκδόσεις εσωτερικής καύσης.

Το μήκος φτάνει τα 4.985 mm, ενώ το μεταξόνιο στα 3.023 mm προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές (έως 1.588 λίτρα). Η ικανότητα ρυμούλκησης παραμένει κορυφαία, φτάνοντας τους 3,5 τόνους.

Στο εσωτερικό, η Cayenne διαθέτει το μεγαλύτερο σύνολο οθονών που έχει παρουσιάσει ποτέ η Porsche, με προαιρετικό head-up display 87 ιντσών με λειτουργία augmented reality και νέο σύστημα φωτισμού «Mood Modes» με εννέα διαφορετικά σενάρια.

Τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα με επιλογές μασάζ, εξαερισμού και θερμαινόμενων επιφανειών, ενώ στο πίσω μέρος προσφέρονται επίσης ηλεκτρικές ρυθμίσεις και θερμαινόμενα καθίσματα.

Η παραγωγή της νέας Cayenne θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σλοβακία. Με τις πωλήσεις του γερμανικού SUV να έχουν ξεπεράσει τα 1,5 εκατομμύρια από το 2002, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο φιλοδοξεί να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία της φίρμας, προσφέροντας την απόδοση ενός supercar, την ευρυχωρία ενός μεγάλου SUV και τις τεχνολογίες του μέλλοντος.

Ηλεκτρική Cayenne: Από το καλοκαίρι του 2026 στην Ελλάδα με τιμή από 111.968 ευρώ

Η νέα Cayenne Electric ετοιμάζεται να λανσαριστεί στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2026, με την ελληνική αντιπροσωπεία να ανακοινώνει ήδη τις τιμές για τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις. Η βασική διαμορφώνεται στις 111.968 ευρώ, ενώ η κορυφαία Turbo Electric αγγίζει τις 175.248 ευρώ.

Σε σύγκριση με τις υπάρχουσες εκδόσεις της Cayenne, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο εμφανίζεται σαφώς πιο ανταγωνιστικό σε επίπεδο τιμής. Για παράδειγμα, η Cayenne E-Hybrid ξεκινά από τις 137.970 ευρώ, ενώ η βασική βενζινοκίνητη έκδοση κοστολογείται από τις 152.440 ευρώ.

Ακόμη πιο ενδεικτική είναι η σύγκριση με την κορυφαία plug-in υβριδική Cayenne Turbo E-Hybrid των 739 ίππων, η οποία φτάνει τις 221.860 ευρώ, τιμή σημαντικά υψηλότερη από την αμιγώς ηλεκτρική Turbo Electric.

Exit mobile version