Euro 7: Τι αλλάζει για όλα τα νέα αυτοκίνητα από το 2026

Η νέα οδηγία Euro 7 τίθεται σε ισχύ από το 2026 και φέρνει σημαντικές τροποποιήσεις στον τρόπο έγκρισης τύπου, στις εκπομπές ρύπων, στα φρένα, στα ελαστικά αλλά και στη διάρκεια ζωής των μπαταριών.

Από την 1η Ιουλίου 2026 ξεκινά η εφαρμογή της νέας οδηγίας Euro 7 που αφορά όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Euro 7 αντικαθιστά την υπάρχουσα Euro 6d Full και έχει στόχο να μειώσει ακόμη περισσότερο τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, ενόψει της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση έως το 2035.

Η αλλαγή δεν είναι μόνο στα νούμερα των εκπομπών, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο αυτά θα υπολογίζονται. Για πρώτη φορά, οι μετρήσεις ρύπων δεν θα περιορίζονται σε ελεγχόμενο περιβάλλον εργαστηρίου.

Πλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να πραγματοποιούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας: σε πόλη, σε ανοιχτό δρόμο, σε αυτοκινητόδρομο και υπό διαφορετικές θερμοκρασίες – τόσο σε ζέστη όσο και σε κρύο. Αυτό σημαίνει ότι τα συστήματα αντιρρύπανσης πρέπει να αποδίδουν σωστά σε όλες τις περιπτώσεις, κάτι που αυξάνει σημαντικά την τεχνική πολυπλοκότητα και το κόστος εξέλιξης.

Παράλληλα με τους κινητήρες, η Euro 7 ανοίγει το πεδίο ρύθμισης και για τις λεγόμενες «μη εξάτμισης» εκπομπές. Αυτές περιλαμβάνουν τα μικροσωματίδια που προκύπτουν από τη φθορά των φρένων και των ελαστικών.

Τα όρια που τίθενται είναι ενιαία και εφαρμόζονται σε όλα τα αυτοκίνητα· είτε είναι θερμικά, είτε υβριδικά, είτε πλήρως ηλεκτρικά. Το αποτέλεσμα είναι ότι ακόμα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να φέρουν φρένα και ελαστικά με χαμηλότερη φθορά, κάτι που ήδη επηρεάζει την εξέλιξη νέων τεχνολογιών από τους προμηθευτές.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στις μπαταρίες των εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει υποχρεωτικά όρια για τη διατήρηση της απόδοσης των στοιχείων μπαταριών.

Συγκεκριμένα, η μπαταρία θα πρέπει να διατηρεί τουλάχιστον το 80% της αρχικής της απόδοσης για 5 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα, και όχι λιγότερο από 72% για έως 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να αποδείξουν μετρήσιμα αποτελέσματα και να προσφέρουν διαφάνεια στον τελικό αγοραστή για την κατάσταση της μπαταρίας.

Κάτι ακόμη που είναι νέο στην Euro 7 είναι η δημιουργία ενός ψηφιακού «περιβαλλοντικού διαβατηρίου». Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο θα πρέπει να διαθέτει ένα τέτοιο ψηφιακό έγγραφο, στο οποίο θα αναγράφονται αναλυτικά στοιχεία όπως:

Το διαβατήριο αυτό θα είναι διαθέσιμο στον τελικό χρήστη και θα επιτρέπει μεγαλύτερη διαφάνεια στις αγορές αυτοκινήτων, νέων ή μεταχειρισμένων.

Η Euro 7 αποτελεί ένα ακόμη βήμα στον μακρύ δρόμο που έχει χαράξει η Ε.Ε. για μηδενικές εκπομπές έως το 2035. Οι κατασκευαστές καλούνται να προσαρμοστούν γρήγορα, επενδύοντας σε τεχνολογίες που δεν περιορίζονται μόνο στο σύστημα μετάδοσης κίνησης αλλά καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου. Αν και κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει ενστάσεις για το χρονοδιάγραμμα και το κόστος, το πλαίσιο έχει ήδη συμφωνηθεί και η εφαρμογή του πλησιάζει.

Exit mobile version