GP Λας Βέγκας 2025: Ανατροπή με τον αποκλεισμό της McLaren – Ξανά στη μάχη ο Verstappen

Norris και Piastri αποκλείστηκαν από το Grand Prix του Λας Βέγκας λόγω παραβίασης του κανονισμού φθοράς στο πάτωμα, προκαλώντας ανατροπή στη βαθμολογία και επαναφέροντας τον Max Verstappen στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος.

Το Grand Prix της Formula 1 στο Λας Βέγκας επεφύλασσε μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές της φετινής σεζόν. Παρότι ο αγώνας έληξε με τον Max Verstappen νικητή και τον Lando Norris στη δεύτερη θέση, λίγες ώρες αργότερα οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν τον αποκλεισμό και των δύο οδηγών της McLaren -Norris και Oscar Piastri- εξαιτίας παραβίασης του άρθρου 3.5.9e του τεχνικού κανονισμού.

Σύμφωνα με το άρθρο, το πάχος του «plank» στο κάτω μέρος του μονοθεσίου πρέπει να είναι τουλάχιστον 9 χιλιοστά, με τη φθορά να μην υπερβαίνει το επιτρεπτό όριο. Ο έλεγχος μετά τον τερματισμό έδειξε ότι και τα δύο μονοθέσια της McLaren είχαν φθορά μεγαλύτερη από το προβλεπόμενο, κάτι που οδηγεί αυτομάτως σε ακύρωση.

Η απόφαση αυτή άλλαξε τα πάντα στην κατάταξη του αγώνα, αλλά κυρίως στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Ο Verstappen, που κέρδισε καθαρά τον αγώνα, βγαίνει ο μεγάλος κερδισμένος της υπόθεσης. Οι 25 βαθμοί της νίκης τον φέρνουν πλέον στους 366 βαθμούς, μόλις 24 πίσω από τον Norris, ο οποίος παραμένει στους 390 λόγω της ακύρωσης. Ο Oscar Piastri, που αρχικά είχε τερματίσει τέταρτος, χάνει τους 12 βαθμούς του και μένει στους 366, πέφτοντας στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος, μαζί με τον Verstappen (δείτε εδώ τη βαθμολογία).

Η νέα κατάταξη οδηγών, όπως φαίνεται πριν ενημερωθεί επίσημα η FIA, δίνει στον George Russell τη δεύτερη θέση στον αγώνα και στον Charles Leclerc την τρίτη. Ο Kimi Antonelli ανεβαίνει τέταρτος, ενώ ο Piastri διαγράφεται από τα αποτελέσματα. Αυτό επηρεάζει και τον αγώνα για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, με τη McLaren να χάνει πολύτιμους βαθμούς σε μια κρίσιμη φάση της σεζόν (δείτε εδώ το πρόγραμμα).

Ο Norris είχε ξεκινήσει τον αγώνα από την pole, αλλά έχασε αμέσως την πρώτη θέση, καθώς ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε μια καθυστερημένη πέδηση του Βρετανού στη στροφή 1. Στον 34ο γύρο, ο Norris πέρασε ξανά τον Russell για να ανέβει στη δεύτερη θέση, την οποία και διατήρησε μέχρι τον τερματισμό, όμως προσωρινά, όπως αποδείχθηκε. Ο ίδιος είχε σημαντική πτώση ρυθμού στα τελευταία στάδια του αγώνα, καθώς έπρεπε να εξοικονομήσει καύσιμο, χάνοντας 14 δευτερόλεπτα μέσα σε μόλις τέσσερις γύρους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που παραβίαση της φθοράς στο πάτωμα οδηγεί σε αποκλεισμό. Φέτος έχουν ήδη ακυρωθεί ο Lewis Hamilton στην Κίνα και ο Nico Hülkenberg στο Μπαχρέιν για παρόμοιο λόγο, όμως κανείς τους δεν είχε τερματίσει στο βάθρο.

Η τελευταία φορά που είχαμε αποκλεισμό από το βάθρο ήταν το 2024 στο GP Βελγίου, όταν ο George Russell έχασε τη νίκη επειδή το μονοθέσιό του ήταν 1,5 κιλό ελαφρύτερο από το επιτρεπόμενο.

Η McLaren γίνεται έτσι η πρώτη ομάδα φέτος που βλέπει και τα δύο της μονοθέσια να ακυρώνονται στον ίδιο αγώνα για τεχνική παράβαση. Είναι ένα μεγάλο πλήγμα για την ομάδα, που έδειχνε να ελέγχει τη μάχη του τίτλου, τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές.

Η αξιοπιστία και η συμμόρφωση με τον τεχνικό κανονισμό αποδεικνύονται ξανά κρίσιμοι παράγοντες στο σπορ, ειδικά όταν οι διαφορές στο πρωτάθλημα είναι τόσο μικρές.

Με λίγους αγώνες να απομένουν, η μάχη για τον τίτλο ανοίγει ξανά. Ο Verstappen έχει πλέον την ψυχολογική ώθηση, ο Norris πρέπει να απαντήσει, ενώ ο Piastri έχει να ανακάμψει από ένα δυνατό πλήγμα. Η σεζόν 2025 δείχνει πως τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμη.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC
Exit mobile version