Leapmotor B03X: Νέος παίκτης στα μικρά ηλεκτρικά SUV με 500 χλμ. αυτονομία

Το B03X (Α10 στην κινεζική αγορά) υπόσχεται μεγάλη αυτονομία, σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ψηφιακή εμπειρία, φιλοδοξώντας να ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία των Hyundai Kona, Peugeot 2008, Ford Puma κ.α.

Η κινεζική Leapmotor έκανε την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του νέου της μικρού SUV, του B03X, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Guangzhou. Το μοντέλο βασίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα Leap 3.5 της εταιρείας και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2026. Στην κινεζική αγορά θα ονομάζεται A10, ενώ στην Ευρώπη θα διατίθεται ως B03X.

Το B03X έρχεται να ανταγωνιστεί κατευθείαν μοντέλα όπως τα Hyundai Kona, Ford Puma Gen E, Renault 4 E-Tech και Peugeot 2008, προσφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα στον τομέα της αυτονομίας και της τεχνολογίας.

Με μήκος λίγο πάνω από 4,2 μέτρα, πλάτος 1,8 μέτρα και ύψος 1,6 μέτρα, το B03X διατηρεί συμπαγείς διαστάσεις αλλά προσφέρει χώρο εσωτερικού επιπέδου μεγαλύτερης κατηγορίας, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (πάνω από 2,6 μέτρα). Η αεροδυναμική του είναι αξιοσημείωτη, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26, ενώ διαθέτει και αεραγωγούς που μειώνουν την αντίσταση και ψύχουν τα φρένα.

Η Leapmotor υπόσχεται αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα με βάση τον κύκλο CLTC, χάρη σε μπαταρία τεχνολογίας LFP (λιθίου σιδήρου φωσφορικού άλατος), χωρίς να έχει ανακοινώσει ακόμα την τελική χωρητικότητα. Πιθανόν, να πρόκειται για την ίδια με αυτή του μεγαλύτερου μοντέλου B10, δηλαδή περίπου 67,1 kWh, το οποίο προσφέρει 434 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP.

Η Leapmotor εστιάζει έντονα στην τεχνολογία, εξοπλίζοντας το B03X με πλήρες πακέτο υποβοήθησης οδήγησης, cockpit με τεχνητή νοημοσύνη, δυνατότητες αναβάθμισης over-the-air και προαιρετικό lidar ενσωματωμένο στην οροφή για ημιαυτόνομη οδήγηση.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Leapmotor στο Hangzhou μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2026. Η εταιρεία, που υποστηρίζεται πλέον από τη Stellantis, σχεδιάζει να λανσάρει στην ίδια χρονιά και ένα δεύτερο μικρό μοντέλο με την ονομασία A05, πιθανότατα ένα ηλεκτρικό hatchback που θα ανταγωνιστεί τα Renault 5, Citroen C3 και BYD Dolphin.

Αν και η πλήρης γκάμα τεχνικών χαρακτηριστικών θα ανακοινωθεί επίσημα στο Πεκίνο τον Απρίλιο του 2026, η Leapmotor δίνει σαφή εικόνα για το κοινό στο οποίο απευθύνεται: αγοραστές που αναζητούν ένα προσιτό αλλά ποιοτικό δεύτερο αυτοκίνητο, ή οδηγούς που κάνουν μετάβαση από θερμικά μοντέλα σε ηλεκτρικά χωρίς εκπτώσεις σε χώρους, ασφάλεια ή τεχνολογία.

Η Leapmotor έχει ήδη παρουσία στην Ευρώπη, με 16.507 πωλήσεις το πρώτο εννιάμηνο του 2025, εκ των οποίων η πλειονότητα αφορά ηλεκτρικά μοντέλα. Το B03X έρχεται να ενισχύσει αυτή τη δυναμική, αποτελώντας μια σοβαρή πρόταση στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών SUV που αναπτύσσεται σταθερά.

Exit mobile version