Η Fiat ετοιμάζει ηλεκτρικό «μικρό» με βάση τα ιαπωνικά kei-cars

Με φόντο τις επερχόμενες ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για εξηλεκτρισμένα μικρά αυτοκίνητα, η Fiat φαίνεται να σχεδιάζει ένα προσιτό μοντέλο πόλης, τοποθετημένο κάτω από το 500, που θα μπορούσε να επωφεληθεί από το νέο κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ.

Η Fiat σχεδιάζει την επιστροφή της στην κατηγορία των πραγματικά μικρών αυτοκινήτων, αξιοποιώντας το πρότυπο των ιαπωνικών kei-cars, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζει ένα νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για εξηλεκτρισμένα οχήματα πόλης.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες από τον κλάδο, το νέο μοντέλο θα τοποθετείται κάτω από το 500, αλλά πάνω από το αμιγώς αστικό Topolino, με έμφαση στην απλότητα, την καθημερινή πρακτικότητα και την προσιτή τιμή.

Οι συζητήσεις στις Βρυξέλλες βρίσκονται σε εξέλιξη, με κρίσιμη ημερομηνία τη 10η Δεκεμβρίου, οπότε και αναμένονται αποφάσεις για τη δημιουργία μιας ειδικής κατηγορίας μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βασισμένης στο ιαπωνικό μοντέλο Kei Car.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά που εξετάζονται περιλαμβάνουν μήκος μεταξύ 3,50 και 3,80 μέτρων, βάρος έως 1 τόνο και δύο εκδόσεις ισχύος: μία βασική περίπου 40-50 ίππων για καθαρά αστική χρήση, και μία ελαφρώς πιο ισχυρή που θα επιτρέπει κίνηση και σε αυτοκινητόδρομο.

Η ιαπωνική αγορά δείχνει τον δρόμο: περίπου ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα είναι kei-car, με τις πωλήσεις να στηρίζονται στην απλή τεχνολογία, το χαμηλό λειτουργικό κόστος και την προσιτή τιμή. Η επιτυχία τους οφείλεται και στη δυνατότητα εύκολης στάθμευσης, που τα καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλή σε μεγαλουπόλεις όπως το Τόκιο και η Οσάκα.

Στην Ευρώπη, η Fiat βλέπει σημαντικό περιθώριο αξιοποίησης αυτής της λογικής. Ο επικεφαλής της μάρκας για την Ευρώπη, Gaetano Thorel, δήλωσε αισιόδοξος ότι η Επιτροπή θα προχωρήσει σε συγκεκριμένα μέτρα για τη στήριξη των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς -όπως είπε- «η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κίνδυνο».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι για μια εταιρεία όπως η Fiat, με μεγάλη ιστορία σε αυτή την κατηγορία, θα ήταν εύκολο να προσαρμοστεί στο πλαίσιο των Kei Cars, το οποίο θεωρεί «φυσικό της πεδίο».

Η Stellantis, στην οποία ανήκει η Fiat, φαίνεται πως στηρίζει πλήρως την κατεύθυνση αυτή. Ο Jean-Philippe Imparato, επικεφαλής της Stellantis για την Ευρώπη, έχει δηλώσει ότι η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων μπορεί να αναζωογονηθεί και να «επαναπροσδιοριστεί» μέσω τοπικής παραγωγής εξηλεκτρισμένων μοντέλων με τιμή γύρω στις 15.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, χωρίς τέτοιες λύσεις, η επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων για τις εκπομπές CO₂ είναι σχεδόν αδύνατη, δεδομένων των σημερινών συνθηκών στην αγορά και τις υποδομές.

Η Fiat έχει ιστορική εμπειρία σε αυτή την κατηγορία. Πριν από 15 χρόνια, είχε παρουσιάσει στη Νότια Αμερική το Mio Concept, ένα πρωτότυπο που σχεδιάστηκε με βάση προτάσεις από 17.000 φίλους της μάρκας. Το σχέδιο του Mio θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη νέα πρόταση της Fiat, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά.

Πέρα από την Ευρώπη, και άλλες αγορές στρέφονται προς την κατηγορία αυτή. Η BYD, για παράδειγμα, παρουσίασε πρόσφατα το Racco, ένα ηλεκτρικό μοντέλο τύπου Kei Car, προορισμένο για την ιαπωνική αγορά. Η παγκόσμια τάση προς μικρότερα, πιο αποδοτικά και πιο οικονομικά μοντέλα φαίνεται να επιταχύνεται, ειδικά καθώς το κόστος παραγωγής παραμένει υψηλό και η ζήτηση για μεγάλα αυτοκίνητα περιορίζεται.

Αν η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρήσει τελικά στη δημιουργία ειδικής κατηγορίας για μικρά ηλεκτρικά οχήματα, η Fiat φαίνεται έτοιμη να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο, βασισμένη στην εμπειρία της και στη στρατηγική στήριξης του ομίλου Stellantis. Ένα προσιτό, ευέλικτο και ευρωπαϊκά παραγόμενο EV πόλης θα μπορούσε να γίνει η νέα βάση για την αναγέννηση του αστικού αυτοκινήτου στην εποχή του εξηλεκτρισμού.

Exit mobile version