Με παρουσιάσεις και έναν διάλογο μεταξύ εκπροσώπων των εισαγωγικών εταιρειών, ολοκληρώθηκε η τελική αξιολόγηση των 11 φιναλίστ του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», ενόψει της απονομής στις 15 Δεκεμβρίου.
Με λιγότερες από δύο εβδομάδες να απομένουν για την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα, ο δημοσιογραφικός θεσμός που εξελίσσεται κάθε χρόνο, έφτασε στην τελική του ευθεία με μια εκδήλωση που είχε έντονο περιεχόμενο και ουσία.
Για δύο ημέρες, τα μέλη της κριτικής επιτροπής συγκεντρώθηκαν στην πίστα SFi Karting Circuit στα Σπάτα, όπου δοκίμασαν τα 11 μοντέλα που κατάφεραν να φτάσουν στον τελικό, από μια αρχική λίστα 50 εντελώς νέων μοντέλων που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας μέσα στους τελευταίους 12 μήνες.
Η φετινή διοργάνωση ξεχώρισε όχι μόνο για το πλήθος των διαφορετικών μοντέλων αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η τελική αξιολόγηση. Για πρώτη φορά, εκπρόσωποι των εισαγωγικών εταιρειών προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν σε ένα σύντομο αλλά ουσιαστικό debate, το οποίο λειτούργησε ως πλατφόρμα επιχειρηματολογίας και ανοιχτής παρουσίασης.
Η παρουσία των στελεχών των εταιρειών, που υπερασπίστηκαν τα μοντέλα τους ενώπιον της επιτροπής αλλά και των ανταγωνιστών τους, ανέβασε τον πήχη της διαδικασίας, ενισχύοντας τον θεσμικό ρόλο της διοργάνωσης.
Η φετινή λίστα με τα 11 υποψήφια μοντέλα διαμορφώθηκε λόγω ισοψηφίας στην 10η θέση – και σύμφωνα με τον κανονισμό του θεσμού, όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, περνούν και τα δύο μοντέλα στην τελική φάση. Η ποικιλία των μοντέλων αντανακλά την κατεύθυνση της αγοράς, με την ηλεκτροκίνηση να έχει κυρίαρχη παρουσία.
Έξι από τα μοντέλα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά: BYD Atto 2, Geely EX5, Hyundai Inster, KIA EV3, Renault 5 E-Tech Electric και Skoda Elroq. Δύο μοντέλα (Chery Tiggo 4 και MG ZS Max Hybrid+) είναι πλήρως υβριδικά, ενώ Citroen C3 και Fiat Grande Panda προσφέρονται σε διάφορες εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών. Το Dacia Bigster καλύπτει ευρύ φάσμα, με επιλογές από mild hybrid και full hybrid έως έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο).
Η επιτροπή, που αποτελείται από 27 επαγγελματίες δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, καλείται να μοιράσει 100 βαθμούς σε συνολικά 10 υποψηφιότητες (που φέτος είναι 11 λόγω της ισοψηφίας), με τη μέγιστη βαθμολογία ανά μοντέλο να είναι 20 και την ελάχιστη 5. Η διαδικασία είναι διαφανής, καθώς κάθε μέλος οφείλει να δημοσιεύσει το σκεπτικό της τελικής του απόφασης.
Η διοργάνωση στηρίζεται από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της αυτοκίνησης, όπως η Ιαπωνική και το δίκτυο συνεργείων Auto Fit, η εταιρεία Ferst που ειδικεύεται στη διαχείριση logistics αυτοκινήτων, η ΕΜΑ Α.Ε. που εισάγει τα ελαστικά Continental στην Ελλάδα και φυσικά η πίστα SFi Karting Circuit, που φιλοξένησε τη διήμερη εκδήλωση.
Στο τέλος της δεύτερης ημέρας, η ένταση της αξιολόγησης έδωσε τη θέση της σε μια πιο χαλαρή δραστηριότητα: έναν φιλικό αγώνα καρτ, με συμμετοχή από στελέχη των εταιρειών και των υποστηρικτών του θεσμού. Παράλληλα, ο καλός καιρός βοήθησε ώστε το κλίμα να παραμείνει ευχάριστο, ενισχύοντας το πνεύμα συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ επαγγελματιών του χώρου.
Ο θεσμός «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», που ξεκίνησε το 2006, έχει εξελιχθεί σε έναν θεσμό με κύρος, δίνοντας φωνή στους ειδικούς του χώρου για να αναδείξουν τα μοντέλα που συνδυάζουν τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα, βιωσιμότητα και πρακτικότητα, όπως ταιριάζει στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς και του Έλληνα οδηγού. Δεν πρόκειται για μια απλή ψηφοφορία αλλά για μια συνειδητή διαδικασία αξιολόγησης με αντικειμενικά και τεκμηριωμένα κριτήρια.
Ο φετινός νικητής θα ανακοινωθεί σε ειδική τελετή απονομής στην Αθήνα στις 15 Δεκεμβρίου, με τον θεσμό να συνεχίζει να αναδεικνύει κάθε χρόνο τα νέα δεδομένα και τις προτεραιότητες της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, η αυξανόμενη παρουσία κινέζικων εταιρειών, η διεύρυνση της ηλεκτροκίνησης και η πολυμορφία των υποψηφίων μοντέλων αντικατοπτρίζουν τη μεταβατική φάση στην οποία βρίσκεται η αυτοκίνηση – μια φάση στην οποία η ενημέρωση και η τεκμηριωμένη επιλογή έχουν περισσότερο νόημα από ποτέ.
1 ATX Spata All (1)
1 ATX Spata All (3)
1 ATX Spata All (4)
1 ATX Spata All (5)
ATX Spata Debate (11)
ATX Spata Finalists (1)
ATX Spata Finalists (2)
ATX Spata Finalists (3)
ATX Spata Finalists (4)
ATX Spata Finalists (5)
ATX Spata Finalists (6)
ATX Spata Finalists (7)
ATX Spata Finalists (8)
ATX Spata Finalists (9)
ATX Spata Finalists (10)
ATX Spata Finalists (11)
ATXSPATA2025_0284 copy
