GP Άμπου Ντάμπι: Ο Lando Norris έγινε ο 35ος Πρωταθλητής στην ιστορία της Formula 1

Ο Βρετανός οδηγός της McLaren κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2025, ολοκληρώνοντας μια εντυπωσιακή σεζόν.

Ο Lando Norris σφράγισε τον πρώτο του τίτλο στη Formula 1 και μπήκε στη λίστα με τους μόλις 35 οδηγούς που έχουν κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο Norris ξεκίνησε τον αγώνα με διαφορά 12 βαθμών από τον Verstappen και χρειαζόταν απλώς μια θέση στο βάθρο για να «κλειδώσει» τον τίτλο.

Η εκκίνηση όμως δεν ήταν ιδανική: έχασε τη θέση του από τον Piastri, ενώ στη συνέχεια βρέθηκε υπό πίεση από τον Charles Leclerc, ο οποίος με τη βοήθεια του DRS τον ακολουθούσε σε απόσταση αναπνοής. Η McLaren επέλεξε να καλύψει τη Ferrari με πρόωρο πιτ στοπ, στέλνοντας τον Norris ξανά στην πίστα μέσα σε πυκνή κίνηση.

Παρά την πίεση, ο Norris λειτούργησε με αποφασιστικότητα και καθαρό μυαλό. Προσπέρασε άμεσα τους Antonelli και Albon, ενώ στη στροφή 6 πέρασε εντυπωσιακά ταυτόχρονα τους Lawson και Stroll, περιορίζοντας τις απώλειες από τη στρατηγική του. Ωστόσο, η κίνηση του Yuki Tsunoda να καθυστερήσει τον Norris προκάλεσε ένταση.

Ο Ιάπωνας, οδηγώντας τη Red Bull, ειδοποιήθηκε να «κάνει ό,τι μπορεί» για να τον κρατήσει πίσω. Οδήγησε αμυντικά, αλλά ξεπέρασε τα όρια, αλλάζοντας δύο φορές πορεία στην ευθεία και αναγκάζοντας τον Norris να βγει εκτός πίστας για να ολοκληρώσει το προσπέρασμα.

Οι αγωνοδίκες δεν θεώρησαν αντικανονική την κίνηση του Norris, αλλά επέβαλαν στον Tsunoda ποινή πέντε δευτερολέπτων για την αμυντική του συμπεριφορά.

Από τη στιγμή που ο Norris βγήκε καθαρά μπροστά από τον Leclerc, διαχειρίστηκε σωστά τον ρυθμό του. Η Ferrari δοκίμασε δεύτερο πιτ στοπ, αναγκάζοντας τη McLaren να απαντήσει. Ο Leclerc έπεσε πίσω από τον George Russell, που έκανε μόλις ένα πιτ στοπ με σκληρή γόμα και δεν είχε ρυθμό να απειλήσει.

Ο Norris επέστρεψε στην πίστα με προβάδισμα τεσσάρων δευτερολέπτων από τη Ferrari και κράτησε τον ρυθμό σταθερό. Στους τελευταίους γύρους η φθορά των ελαστικών του Leclerc έριξε ακόμα περισσότερο την απόδοσή του, κι έτσι ο Norris όχι μόνο διατήρησε την τρίτη θέση, αλλά πλησίασε στα τρία δευτερόλεπτα από τον Piastri, πριν του ζητηθεί να ρίξει ρυθμό και να μην ρισκάρει τίποτα.

Στην κορυφή, ο Verstappen έκανε έναν ήσυχο αγώνα με σκληρά ελαστικά και διαχειρίστηκε σωστά τη φθορά. Ο Piastri προσπάθησε να τον πλησιάσει με πιο φρέσκα μεσαία ελαστικά στο τέλος, αλλά η διαφορά δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 12,6 δευτερόλεπτα.

Η απόφαση της McLaren να ξεκινήσει τον Piastri με σκληρή γόμα αποδείχθηκε σωστή, καθώς δημιούργησε διαφορά στρατηγικής που τον κράτησε μπροστά από τον Norris και εκτός της όποιας πιθανής τακτικής «κάλυψης» από τη Red Bull.

Πιο πίσω, ο Leclerc ολοκλήρωσε τέταρτος, 25 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Russell, ο οποίος υπέφερε από την φθορά μετά από 44 γύρους με σκληρή γόμα. Ο Alonso τερμάτισε έκτος, εξασφαλίζοντας την έβδομη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών για την Aston Martin, μπροστά από τη Haas.

Ο Esteban Ocon προσπέρασε τον Lewis Hamilton στον 52ο γύρο, επιστρέφοντας στην έβδομη θέση. Ο Hamilton, που είχε αποκλειστεί από το Q1 το Σάββατο, ανέκαμψε με στρατηγική δύο πιτ στοπ και πήρε την όγδοη θέση, κλείνοντας μια δύσκολη πρώτη σεζόν με τη Ferrari.

Αρχικά, οι Stroll και Oliver Bearman τερμάτισαν ένατοι και δέκατοι αντίστοιχα, αλλά και οι δύο τιμωρήθηκαν με ποινή πέντε δευτερολέπτων για πολλαπλές αλλαγές πορείας στη μεταξύ τους μάχη. Αυτό επέτρεψε στον Nico Hulkenberg να πάρει την ένατη θέση, με τον Stroll να πέφτει στη δέκατη και τον Gabriel Bortoleto να μένει εκτός δεκάδας.

Η McLaren, η οποία τα τελευταία χρόνια είχε περάσει μια μεταβατική φάση, κατάφερε μέσα από συνεχή εξέλιξη να επιστρέψει στην κορυφή, δίνοντας στον Norris ένα ανταγωνιστικό πακέτο σε όλη τη διάρκεια της σεζόν. Η απόδοση του ίδιου δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης: σταθερός στους βαθμούς, με σημαντικές νίκες και χωρίς μεγάλα λάθη, οδήγησε την προσπάθεια της ομάδας του μέχρι την κατάκτηση του τίτλου.

Η σεζόν του 2025 ήταν από τις πιο αμφίρροπες των τελευταίων ετών, με μάχη μέχρι τα τελευταία Grand Prix. Ο Verstappen συνέχισε να είναι ανταγωνιστικός, όμως η φετινή McLaren φάνηκε να έχει βρει την ισορροπία ανάμεσα σε απόδοση και αξιοπιστία. Ο Norris εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις ευκαιρίες που του παρουσιάστηκαν και κράτησε ψηλά το επίπεδο καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος.

Με αυτήν τη νίκη, ο 26χρονος οδηγός ανεβάζει σημαντικά το αγωνιστικό του κύρος και ταυτόχρονα δίνει νέα πνοή στη McLaren, η οποία βλέπει ξανά έναν δικό της οδηγό να φτάνει στην κορυφή για πρώτη φορά μετά τον Lewis Hamilton το 2008.

Η κατάκτηση του τίτλου από τον Norris αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στο grid, καθώς αρκετές ομάδες θα κινηθούν διαφορετικά ενόψει 2026. Παράλληλα, η φετινή μάχη ανέδειξε ξανά τη δυναμική της F1 και την αξία των σταθερών αποδόσεων σε έναν μαραθώνιο που διαρκεί περισσότερους από 20 αγώνες μέσα στη χρονιά.

Δείτε εδώ τι έγινε στο πρωτάθλημα, δείτε εδώ την βαθμολογία στην εντυπωσιακή σεζόν του 2025.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC
Exit mobile version