Τι χρειάζεται ο Verstappen για να σηκώσει την κούπα στο Άμπου Ντάμπι;

Ο Verstappen ξεκινά από την pole, αλλά ο τίτλος δεν θα κριθεί μόνο στην ταχύτητα. Για να σηκώσει την κούπα χρειάζεται στρατηγική, λάθη των McLaren και ένα φινάλε όπου κάθε λεπτομέρεια μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική.

Το φινάλε της χρονιάς έχει το σασπένς που θα μπορούσε να ζητήσει η Formula 1. Οι τρεις διεκδικητές του τίτλου βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις της εκκίνησης και ο Max Verstappen έχει ήδη κερδίσει το πρώτο μέρος της αποστολής του με μια ιδανική pole. Κι όμως, αυτή η pole δεν αρκεί.

Ο Ολλανδός γνωρίζει ότι, χωρίς «εξωτερική βοήθεια», ο δρόμος προς το τρόπαιο δεν εξαρτάται αποκλειστικά από αυτόν. Οι McLaren των Norris και Piastri έχουν το αριθμητικό πλεονέκτημα, ενώ Mercedes και Ferrari δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως απρόβλεπτοι παράγοντες που θα ανακατέψουν την τράπουλα.

Η πρώτη κρίσιμη στιγμή για τον Verstappen θα είναι η εκκίνηση. Ο Norris, συνήθως νευρικός όταν ο Ολλανδός βρίσκεται στη διπλανή γραμμή, ξεκινά από την «κακή» πλευρά της πίστας, κάτι που ο Verstappen έχει εκμεταλλευτεί στο παρελθόν σε Austin και Las Vegas.

Επιπλέον, έχει δείξει ότι μπορεί να επηρεάσει το μομέντουμ των αντιπάλων του με ελεγχόμενη άρση του γκαζιού στην έξοδο της πρώτης στροφής, όπως έκανε φέτος σε Σιγκαπούρη και Austin. Ο ίδιος αναφέρει ότι θα κινηθεί «με πλήρες ρίσκο», έτοιμος να υπερασπιστεί ή να επιτεθεί χωρίς δεύτερη σκέψη.

Το δεύτερο μεγάλο στοίχημα αφορά τη στρατηγική της McLaren και τον τρόπο που θα διαχειριστεί τη μεταξύ των οδηγών της ιεραρχία. Ο Piastri ξεκινά τρίτος, αλλά μαθηματικά έχει ακόμα ελπίδες· το ερώτημα είναι αν η ομάδα θα του ζητήσει νωρίς να ανοίξει δρόμο για τον Norris.

Η McLaren έχει υποσχεθεί ελεύθερη μάχη μέχρι να κριθεί ότι ένας από τους δύο δεν έχει πια πραγματικές πιθανότητες, αλλά σε ένα φινάλε τόσο οριακό, ο ορισμός του «πραγματικού» μπορεί να αλλάξει μέσα σε έναν γύρο. Ο Piastri παραμένει αινιγματικός, ενώ ο Zak Brown διαβεβαιώνει ότι οι οδηγοί του θα σεβαστούν κάθε εντολή, ακόμη κι αν αυτή δοθεί στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου.

Στις καθαρά αγωνιστικές παραμέτρους, η κατάσταση παραμένει περίπλοκη. Η έντονη φθορά στο δεξί εμπρός ελαστικό μπορεί να επηρεάσει τόσο τη ρυθμική ταχύτητα όσο και το συνολικό stint, με τον Verstappen να ελπίζει ότι η πίστα θα «κτίσει» αρκετό καουτσούκ ώστε το φαινόμενο να μειωθεί.

Η McLaren δεν συμφωνεί, θεωρώντας ότι το πρόβλημα θα παραμείνει σε όλο το Grand Prix. Το πλεονέκτημα της Red Bull είναι η καλύτερη προετοιμασία στο ultra-longrun (διαδικασία προσομοίωσης) και ο πιο σταθερός ρυθμός σε καθαρό αέρα. Αντιθέτως, οι McLaren ήταν γρήγορες αλλά όχι πειστικές στη διάρκεια πολλών συνεχόμενων γύρων.

Το σενάριο των δύο pit-stops παραμένει ανοιχτό, ενώ υπάρχει και η πιθανότητα ο Verstappen να επιχειρήσει την τακτική «Hamilton» του 2016: να ρίξει τον ρυθμό ώστε να φέρει πίεση στους δύο McLaren από πίσω. Όμως, το σημερινό layout και οι θερμικές τάσεις των ελαστικών κάνουν τη στρατηγική πιο ριψοκίνδυνη. Αν η McLaren δει ότι κινδυνεύει με undercut, ίσως αναγκαστεί να θυσιάσει τις εσωτερικές της ισορροπίες.

Την ίδια στιγμή, ο Tsunoda -ο μοναδικός που θα μπορούσε να βοηθήσει έμμεσα τη Red Bull- ξεκινά δέκατος και ουσιαστικά δεν μπορεί να επηρεάσει τον αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι ο Verstappen πρέπει να κερδίσει σε ένα περιβάλλον όπου δύο McLaren θα παίξουν εναντίον του με την πολυτέλεια της αριθμητικής υπεροχής.

Καθώς όλα συγκλίνουν στην παγίδα που στήνει η ίδια η πίστα του Yas Marina -με περιορισμένες ευκαιρίες προσπέρασης και κοντινές επιδόσεις στα ρυθμιστικά περάσματα- η αναμέτρηση μοιάζει με σκακιστική παρτίδα σε υψηλή ταχύτητα. Ο Verstappen χρειάζεται όχι μόνο να τερματίσει πρώτος, αλλά και να ελπίζει ότι οι McLaren θα βρεθούν σε εσωτερικό δίλημμα. Από την άλλη, η McLaren πρέπει να προστατεύσει τα δικά της συμφέροντα χωρίς να εκθέσει τον Norris ή να αποδυναμώσει τον Piastri.

O Max Verstappen μπορεί να κατακτήσει το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2025 υπό τα εξής σενάρια:

  • Αν τερματίσει πρώτος, τότε χρειάζεται ο Lando Norris να τερματίσει 4ος ή χαμηλότερα, ανεξαρτήτως της θέσης του Oscar Piastri.
  • Αν τερματίσει δεύτερος, τότε:
    • Ο Norris πρέπει να τερματίσει 8ος ή χαμηλότερα,
    • Ο Piastri πρέπει να τερματίσει 3ος ή χαμηλότερα.
  • Αν τερματίσει τρίτος, τότε:
    • Ο Norris πρέπει να τερματίσει 9ος ή χαμηλότερα,
    • Ο Piastri πρέπει να τερματίσει 2ος ή χαμηλότερα.
  • Αν ο Verstappen πάρει τον βαθμό ταχύτερου γύρου, σε κάθε σενάριο κερδίζει ένα μικρό «μαξιλάρι» θέσεων έναντι των δύο McLaren, ειδικά αν βρεθεί 1ος ή 2ος.
  • Αν Norris και Piastri βαθμολογηθούν χαμηλά ή συγκρουστούν μεταξύ τους, σχεδόν κάθε αποτέλεσμα εντός δεκάδας αρκεί για να κρατήσει ο Verstappen το προβάδισμα.

Σε κάθε περίπτωση, ο Verstappen πρέπει να βρεθεί στο βάθρο (δηλαδή στις τρεις πρώτες θέσεις).

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC
Exit mobile version