Ένα από τα πρώτα και καλύτερα διατηρημένα Toyota 2000 GT βγαίνει προς πώληση, με τιμή που φτάνει τις 950.000 ευρώ – Πρόκειται για ένα από τα σπανιότερα και πιο εμβληματικά ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα.
Το Toyota 2000 GT είναι ίσως το πιο καθοριστικό αυτοκίνητο στην ιστορία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρουσιάστηκε το 1967 ως ένα δείγμα του τι μπορούσε να κάνει τεχνολογικά και σχεδιαστικά η Ιαπωνία εκείνη την εποχή.
Πλέον, κάθε αυθεντικό 2000 GT θεωρείται συλλεκτικό κομμάτι υψηλότατης αξίας, με τις τιμές να εκτοξεύονται. Ειδικά όταν πρόκειται για τόσο καλοδιατηρημένα αυτοκίνητα με ξεκάθαρη ιστορία.
Το συγκεκριμένο του 1967 που προσφέρεται σήμερα μέσω της Classic Driver αποτελεί το 18ο όχημα παραγωγής από τα συνολικά 351 που κατασκευάστηκαν, εκ των οποίων τα 233 ήταν δεξιοτίμονα.
Το αμάξωμα και ο κινητήρας έχουν αριθμούς που ταιριάζουν (matching numbers), ενώ η κατάστασή του θεωρείται εξαιρετική, με 53.000 χιλιόμετρα πραγματικής χρήσης.
Το αυτοκίνητο παραμένει μη αποκατεστημένο και διατηρεί τόσο τον αρχικό του χαρακτήρα όσο και την αυθεντικότητα στην εμφάνιση και στα υλικά.
Αν και είχε αρχικά παραγγελθεί σε απόχρωση Thunder Silver, ο πρώτος του ιδιοκτήτης ζήτησε αλλαγή πριν την ολοκλήρωση: το αποτέλεσμα ήταν η εντυπωσιακή εμφάνιση σε Pegasus White με μαύρο βινύλ στο εσωτερικό.
Το εσωτερικό είναι λιτό και κομψό, με μεταλλικές λεπτομέρειες, δύο θέσεις και παραδοσιακούς διακόπτες – πιστό δείγμα της δεκαετίας του ’60.
Κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας 1.988 κ.εκ., με διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC), που εξελίχθηκε από τη Yamaha.
Ο κινητήρας αποδίδει 152 ίππους στις 6.600 σ.α.λ., και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο στέλνει την ισχύ στον πίσω άξονα μέσω κλασικής μετάδοσης με άξονα (καρντάν).
Το πλαίσιο του 2000 GT είναι ιδιαίτερα προηγμένο για την εποχή: βασίζεται σε κεντρικό σωληνωτό πλαίσιο, εμπνευσμένο από ευρωπαϊκά sports cars όπως η Lotus Elan.
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια με ελικοειδή ελατήρια και στους τέσσερις τροχούς, ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στα δισκόφρενα εμπρός και πίσω, τεχνολογία που ακόμη δεν ήταν στάνταρ για πολλά ευρωπαϊκά μοντέλα εκείνη την εποχή.
Όλα αυτά επέτρεπαν στο 2000 GT να πετυχαίνει τελική ταχύτητα 220 km/h, μια επίδοση που το έφερνε στο ίδιο επίπεδο με την Porsche 911 και την Jaguar E-Type.
Η ιστορία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ξεκινά στο Tokyo το 1967, στο αποκλειστικό «Toyota Store», και στη συνέχεια περνά στα χέρια Αμερικανού διπλωμάτη, πριν αποκτηθεί από επίσημο αντιπρόσωπο της Toyota στις ΗΠΑ.
Τη δεκαετία του ’90, το αυτοκίνητο αγοράζεται από γνωστούς συλλέκτες του είδους και επιστρέφει στην Ιαπωνία, όπου φυλάσσεται προσεκτικά για σχεδόν 25 χρόνια. Από το 2014 βρίσκεται σε ιδιωτική συλλογή στο Βέλγιο, και πλέον προσφέρεται προς πώληση, σε τιμή που αγγίζει τις 950.000 ευρώ.
Το Toyota 2000 GT απέκτησε διεθνή φήμη όταν εμφανίστηκε στην ταινία James Bond «You Only Live Twice», οδηγούμενο από τον Sean Connery. Όμως η κληρονομιά του ξεπερνά τον κινηματογράφο. Ήταν η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Ιαπωνίας να ανταγωνιστεί ευθέως την Ευρώπη στον χώρο των high-end sportscars – όχι απλώς με δύναμη, αλλά με τεχνολογία, ποιότητα και αισθητική.
Σήμερα, το 2000 GT θεωρείται προπομπός των ιαπωνικών performance μοντέλων, όπως οι Toyota Supra, Nissan GT-R και Honda NSX. Και παραμένει ένα από τα σπανιότερα και πιο αξιομνημόνευτα αυτοκίνητα που βγήκαν ποτέ από την Ιαπωνία.
Η ύπαρξη ενός τόσο αυθεντικού και καλοδιατηρημένου δείγματος στην αγορά είναι σπάνια ευκαιρία για συλλέκτες, καθώς τα περισσότερα από τα εναπομείναντα αυτοκίνητα έχουν είτε τροποποιηθεί είτε αποκατασταθεί, χάνοντας μέρος της ιστορικής τους αξίας.
Το συγκεκριμένο 2000 GT δεν είναι απλώς ένα κλασικό ιαπωνικό κουπέ. Είναι κομμάτι της αυτοκινητιστικής ιστορίας – και ίσως ο μόνος τρόπος να αποκτήσει κανείς ένα αυθεντικό δείγμα του τι μπορούσε να πετύχει η Toyota πολύ πριν την εποχή των turbo, των ηλεκτροκινητήρων και των ρυθμίσεων μέσω software.
