Με στόχο την ενίσχυση της ευρωπαϊκής της γκάμας, η Ford θα παρουσιάσει μέχρι το 2028 δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα βασισμένα στην πλατφόρμα AmpR Small της Renault.
Η Ford και η Renault ενώνουν δυνάμεις στην ευρωπαϊκή αγορά μικρών ηλεκτρικών, με την πρώτη να αναθέτει στην δεύτερη την εξέλιξη και παραγωγή δύο νέων μοντέλων βασισμένων στην πλατφόρμα AmpR Small της Renault, η οποία ήδη χρησιμοποιείται για τα Renault 4, Renault 5 και το επερχόμενο Nissan Micra.
Η παραγωγή θα γίνει στο εργοστάσιο ElectriCity της Renault στη βόρεια Γαλλία, με τη Ford να αναλαμβάνει τη σχεδίαση και τις ρυθμίσεις οδικής συμπεριφοράς.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ένα από τα δύο νέα μοντέλα ενδέχεται να αποτελέσει τον ηλεκτρικό «διάδοχο» του Fiesta, το οποίο σταμάτησε να παράγεται το 2023.
Το δεύτερο αναμένεται να είναι ένα μικρό SUV που θα προσφέρει σύγχρονες τεχνολογίες, όπως δυνατότητα αντίστροφης φόρτισης στο δίκτυο (vehicle-to-grid), τομέας όπου υστερεί το σημερινό εξηλεκτρισμένο Puma που κατασκευάζεται στη Ρουμανία.
Η επιλογή της Renault έναντι της Volkswagen για αυτή τη συνεργασία, παρά την ήδη υπάρχουσα συνεργασία μεταξύ Ford και VW στην εξέλιξη και παραγωγή van και ηλεκτρικών SUV (όπως τα Explorer και Capri), βασίστηκε κυρίως στο κόστος και την ταχύτητα εξέλιξης.
Η στρατηγική αυτή συνδέεται με τη συνολική αναδιάρθρωση της Ford στην Ευρώπη, όπου τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει δραστικά την γκάμα των επιβατικών της, με στόχο ένα πιο βιώσιμο και κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο.
Η παραγωγή των Focus, Fiesta, Mondeo, S-Max και Galaxy έχει σταματήσει, ενώ η εταιρεία επικεντρώνεται σε μοντέλα με μεγαλύτερη εμπορική δυναμική και κερδοφορία.
Η συνεργασία δεν περιορίζεται στα επιβατικά. Οι δύο εταιρείες εξετάζουν και μία ευρύτερη συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη van, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού παίκτη στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη.
Η Ford διαθέτει εμπειρία σε van του ενός τόνου και pickup (όπως το Transit Custom και το Ranger), ενώ η Renault καλύπτει πιο αποτελεσματικά τις κατηγορίες μικρών και δύο τόνων van (Kangoo και Master).
Παρότι δεν έχουν δοθεί ακόμη λεπτομέρειες για τα νέα επαγγελματικά μοντέλα που θα εξελιχθούν από κοινού, η συνεργασία αυτή εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τη θέση των δύο κατασκευαστριών απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό, κυρίως από Κινέζους κατασκευαστές, που πιέζουν τις τιμές και απειλούν τη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών.
Η Renault συνεχίζει κανονικά τη συνεργασία της και με τη Volvo Trucks στο πλαίσιο της Flexis, ενώ η Ford διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την τουρκική Koc Holding, μέσω της οποίας κατασκευάζει van σε Τουρκία και Ρουμανία. Επιπλέον, η Ford αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να προσκληθεί και η VW στη νέα συνεργασία στα van.
Η νέα στρατηγική συμμαχία αναμένεται να ενισχύσει την ευρωπαϊκή παρουσία και των δύο κατασκευαστριών, προσφέροντας προσιτά και τεχνολογικά εξελιγμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με κοινό στόχο τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
