Volkswagen: «παγώνουν» τα νέα ηλεκτρικά Golf και T-Roc λόγω έλλειψης ρευστότητας

Η Volkswagen αναγκάζεται να σταματήσει την εξέλιξη των ηλεκτρικών ID. Golf και ID. T-Roc, καθώς η οικονομική πίεση από τις χαμηλές αποδόσεις των EV φέρνει τη γερμανική φίρμα αντιμέτωπη με τις επιλογές της.

Η Volkswagen διανύει μια περίοδο εσωτερικής αναταραχής που δεν έχει απλώς οικονομικές διαστάσεις, αλλά πλήττει και τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση. Παρά τις φιλόδοξες ανακοινώσεις και τις συνεχείς προσθήκες νέων μοντέλων, οι χαμηλοί χρηματοοικονομικοί δείκτες και η μείωση της κερδοφορίας ανάγκασαν τον όμιλο να «παγώσει» δύο από τα πιο κρίσιμα μελλοντικά του project: το ID. Golf και το ID. T-Roc.

Οι δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, που είχαν ήδη εγκριθεί για εξέλιξη και προορίζονταν να καλύψουν το κενό στη βασική γκάμα EV της μάρκας, αναστέλλονται επ’ αόριστον. Σύμφωνα με πηγές από τη Γερμανία, το βασικό πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία ή η ζήτηση, αλλά η έλλειψη ρευστότητας. Η Volkswagen, παρότι έχει αυξήσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών της κατά 1,5%, είδε τα συνολικά της έσοδα να μειώνονται κατά 40%, με το περιθώριο κέρδους να πέφτει μόλις στο 4%.

Η κατάσταση αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας πωλούνται με πολύ χαμηλό ή ακόμα και αρνητικό περιθώριο κέρδους. Επιπλέον, τα κόστη για την εξέλιξη και την ανανέωση των μοντέλων –όπως το νέο facelift του ID.3 και οι αναβαθμίσεις σε άλλα EV και θερμικά μοντέλα– έχουν φέρει πίεση στους οικονομικούς πόρους του ομίλου.

Τα σημάδια αυτής της εσωτερικής κρίσης είχαν φανεί ήδη από τις περικοπές σε ανώτατους μισθούς και τη μείωση προσωπικού σε μη παραγωγικά τμήματα. Ωστόσο, το πάγωμα δύο στρατηγικών ηλεκτρικών project δείχνει ότι πλέον τα προβλήματα είναι βαθύτερα. Πηγές μέσα στην εταιρεία ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι τα ID. Golf και ID. T-Roc δεν θα παρουσιαστούν πριν το 2030 (αν τελικά παρουσιαστούν).

Παράλληλα, η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα EV αλλάζει κατεύθυνση, με σενάρια νέων φορολογιών αλλά και ενδεχόμενο επαναπροσδιορισμό των plug-in hybrid ως καθαρά ηλεκτρικών, γεγονός που επιτείνει την αβεβαιότητα στις επενδύσεις για μηδενικών ρύπων αυτοκίνητα.

Η Volkswagen, με πέντε ήδη διαθέσιμα ηλεκτρικά μοντέλα, ποντάρει πλέον σε μελλοντικά κόμπακτ μοντέλα, όπως το ID. Polo και το ID. Cross για να ανακάμψει. Όμως οι πωλήσεις των σημερινών EV δεν έχουν καταφέρει να φτάσουν την απήχηση των θερμικών bestseller της μάρκας, αποδεικνύοντας ότι το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να γίνει «με το ζόρι».

Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume καλείται να διορθώσει την κατεύθυνση που έθεσε ο προκάτοχός του Herbert Diess, ο οποίος επένδυσε μαζικά στην ηλεκτροκίνηση, συχνά χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις εμπορικές ισορροπίες. Η πρόκληση για τη Volkswagen είναι πλέον σαφής: να επανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών, να βελτιώσει τους οικονομικούς δείκτες και να χτίσει μια βιώσιμη στρατηγική για τα EV σε μια Ευρώπη που αλλάζει κατεύθυνση – και όχι απαραίτητα προς τα ηλεκτρικά.

Exit mobile version