Audi Q6 e-tron quattro [test drive]

Με αρκούντως επιθετική εμφάνιση, άφθονη δύναμη, πολυτέλεια και ένα πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, το Audi Q6 e-tron quattro αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους προσανατολίζονται στα premium μεσαία SUV.

Θα μπορούσαμε αρχικά να γράψουμε για το χρώμα του, που τραβάει τα βλέμματα των περαστικών σαν μαγνήτης. Ακόμα όμως και αν το είχαμε σε κάποια πιο γήινη/ αδιάφορη απόχρωση, το Audi Q6 e-tron quattro είναι αναμφίβολα ένα αυτοκίνητο που αξίζει κανείς να περιεργαστεί.

Βασισμένο στο ίδιο πάτωμα (ΜΕΒ) με την Porsche Macan, δίνει τα δικά του διαπιστευτήρια σε μία κατηγορία όπου δεν αρκεί μόνο ο όγκος και η επιτάχυνση για να κερδίσεις τις εντυπώσεις. Και το κάνει ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση.

Η μάσκα Audi Singleframe είναι φουλ επιθετική, δίνοντας έμφαση αποκλειστικά στο δυναμισμό και αφήνοντας κατά μέρος τη διακριτικότητα.

Ταυτόχρονα, οι προβολείς Matrix LED πέρα από εξαιρετικό φωτισμό τη νύχτα προσφέρουν οκτώ διαφορετικές, εντυπωσιακές υπογραφές καλωσορίσματος.

Αντίστοιχα και πίσω, τα OLED ψηφιακά φωτιστικά σώματα διαθέτουν τεχνολογίες όπως η αναγνώριση προσέγγισης, η οποία μπορεί για παράδειγμα να εμφανίζει προειδοποιητικά σύμβολα, σε όσους ακολουθούν.

Τώρα για το υπόλοιπο αμάξωμα, ίσως ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd: 0,30, να μην εντυπωσιάζει, για αυτό όμως φροντίζουν οι γραμμές του και τα νεύρα που τρέχουν κατά μήκος, ενισχύοντας αυτή την επιθετική εμφάνιση.

Στο εσωτερικό, πάλι, η πολυτέλεια και ένας ψηφιακός εντυπωσιασμός, περνάνε σε πρώτη προτεραιότητα. Αρχικά, είναι οι οθόνες του Audi Virtual Cockpit Plus που κεντρίζουν το ενδιαφέρον.

Τεχνολογίας OLED παρακαλώ, με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων  11,9”, μία χορταστική οθόνη αφής 14,5” για το infotainment (που χρησιμοποιεί λειτουργικό Android Automotive OS) και μία τρίτη, πιο δεξιά τοποθετημένη οθόνη, αποκλειστικά για το συνοδηγό.

Η τελευταία είναι διαγωνίου 10,9”, με Privacy Mode, στην οποία μπορεί για παράδειγμα να βλέπει ταινίες ή να ρυθμίζει τη μουσική, χωρίς να αποσπά τον οδηγό.

Στις οθόνες υπολογίστε επίσης ένα -προαιρετικό- head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, που παρέχει αρκετές πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Από άποψης εξοπλισμού, το αυτοκίνητο είναι αρκετά πλούσιο και, βεβαίως, μπορεί να φορτωθεί ακόμα περισσότερο, χάρη σε μία μακριά λίστα πρόσθετων επιλογών.

Αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα με μασάζ, εσωτερικός φωτισμός, άφθονες ηλεκτρικές ευκολίες, μεγάλο βάθος στις εφαρμογές του infotainment και, μεταξύ άλλων, ένα καλό ηχοσύστημα 16 ηχείων της Bang & Olufsen είναι κάποια από τα στοιχεία που μας άρεσαν.

Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ένα πολύ σοβαρό πακέτο ADAS με ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς πως πρέπει να προσφέρει μία premium πρόταση αυτής της κατηγορίας, στις μέρες μας.

Αναφορικά με τα χρησιμοποιούμενα υλικά, στο σύνολό τους είναι πολύ καλής ποιότητας. Καλά σε υφή δέρματα, αλκαντάρα στο ταμπλό, ποιοτικά πλαστικά και ακόμα πιο ποιοτικοί διακόπτες.

Ίσως, όχι για τον κλιματισμό, που ρυθμίζεται από την κεντρική οθόνη αλλά και πάλι, αρκετοί για να μην κάνουν δύσκολο το έργο του οδηγού. Για όσους τώρα επιθυμούν, υπάρχει και φωνητικός βοηθός, που ενεργοποιείται με ένα «Hey Audi».

Ο οδηγός με το συνοδηγό θα μετακινηθούν με περίσσια άνεση. Και οι πίσω επιβάτες δεν θα έχουν παράπονο, η αλήθεια όμως είναι πως για ένα μοντέλο με μήκος 4,77 m θα μπορούσαν να έχουν λίγο περισσότερο αέρα για τα πόδια τους.

Τώρα για το διαμέρισμα των αποσκευών, η πέμπτη πόρτα προσφέρει μεγάλο άνοιγμα ενώ στο εσωτερικό του θα βρει κανείς κουμπιά που μπορούν να αυξομοιώσουν το ύψος των αναρτήσεων, για πιο εύκολη φόρτωση βαριών αντικειμένων. 

Συνολικά το πορτμπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 526 λίτρα αποσκευών (1.517 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) συν 64 επιπλέον λίτρα στον αντίστοιχο χώρο κάτω από το καπό.

Περνώντας στα της κίνησης, το Q6 e-tron quattro εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους από έναν σε κάθε άξονα (εξ ου και η τετρακίνηση), συνολικής ισχύος 388 PS και ροπής 750 Nm.

Η ενέργεια αντλείται από μία αντικειμενικά μεγάλη μπαταρία 100 ονομαστικών kWh, τεχνολογίας 800V. Με βάση τα νούμερα, τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 5,9 sec και η τελική ταχύτητα είναι αρκετά υψηλή για BEV, στα 210 km/h.

Από τον επιλογέα του κιβωτίου ο οδηγός αντί του D μπορεί να επιλέξει το B, που λειτουργεί πρακτικά στη λογική του one pedal. Εναλλακτικά, έχει τα paddles που δίνουν δύο ακόμα βαθμίδες ανάκτησης της ενέργειας.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει και ο επιλογέας Drive Select, στη βάση της κεντρικής κονσόλας, με τα προγράμματα οδήγησης individual, dynamic, comfort, efficiency / efficiency plus και offroad/ offroad plus.

Από αυτόν ρυθμίζεται αντίστοιχα και ενεργή πνευματική ανάρτηση, σε τέσσερα επίπεδα ύψους. Γενικά, το αυτοκίνητο είναι αρκετά παραμετροποιήσιμο σε κάθε του πτυχή, έτσι ώστε να μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη.

Η απόκριση του δεξιού πεντάλ είναι αρκετά άμεση (ηλεκτρικό γαρ) και μάλιστα παρά τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας και τους χορταστικούς τροχούς των 21” με τα ελαστικά διαστάσεων 255/45 μπροστά και 285/40 πίσω, διατηρεί μια νευρικότητα που θα χαροποιήσει όσους αναζητούν οδηγικές συγκινήσεις.

ΟΙ αναρτήσεις αποτελούνται από πολλαπλούς (πέντε) συνδέσμους, εμπρός και πίσω. Καταφέρνουν να συνδυάζουν μία καλή ποιότητα κύλισης και να φιλτράρουν τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, την ίδια στιγμή που διατηρούν το σύνολο δεμένο και σφιχτό.

Δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στις στροφές και το καθιστούν ιδιαίτερα σταθερό και ευθύβολο στις υψηλές ταχύτητες.

Σε αυτό βοηθάει και το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική, μεταβαλλόμενη υποβοήθηση. Εξασφαλίζει καλή επαφή με το δρόμο, με τίμημα όμως το μεγάλο -ειδικά για τα δεδομένα των BEV- κύκλο στροφής, των 12,1 μέτρων.

Τώρα για την επιβράδυνση, μπορεί οι σχεδόν 2,5 τόνοι βάρους του αυτοκινήτου να μην είναι λίγοι, πέρα όμως από την όποια ανάκτηση των μοτέρ υπολογίστε και τέσσερις αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 350 mm.

Συν τα φαρδιά πέλματα των Bridgestone Turanza T005, διαστάσεων 255/45 R21 μπροστά και 285/40 R21 πίσω. Η απόδοση της πέδησης είναι εγγυημένη και η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ αντίστοιχα καλή.

Κοιτώντας το συνολικά, ως πακέτο, το Audi Q6 e-tron quattro προσφέρει πράγματι αυτά που υπόσχεται. Με τιμή εκκίνησης τα €83.980 δεν είναι φτηνό, από την άλλη όμως αξίζει το όποιο επιπρόσθετο κόστος, σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά και κινέζικα BEV SUV.

Είναι premium στην ουσία του, έχει μία εμφάνιση που δεν περνά απαρατήρητη και είναι επίσης πιο ευχάριστο οδηγικά από πολλά άλλα ηλεκτρικά μοντέλα που θα συναντήσετε εκεί έξω. Με λίγα λόγια, οι Γερμανοί του Ingolstadt έκαναν καλή δουλειά, στην προκειμένη περίπτωση.

Διαβάστε περισσότερα για την AUDI

Audi Q6 e-tron quattro – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 285 kW (388 PS), 750 Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια, 200 kW /195 PS-275 Nm
πίσω εγκάρσια, 279 kW /380 PS-580 Nm
Μπαταρία Ιόντων λιθίου, αρχιτεκτονικής 800V, 180 cells, υγρόψυκτη, με εγγύηση 8 έτη/ 160.000 km
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης

Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW (0-100%): 10h 15 min
Μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 270 kW (10-80%): 21 λεπτά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 19,8-17,0 kWh/ km, 23,5 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 534 – 623 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 100 kWh ονομαστική (94,9 kWh net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 400-420 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Πολλαπλοί σύνδεσμοι / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι 350 mm/ αεριζόμενοι δίσκοι 350 mm
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 255/45 R21 – 285/40 R21
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος

4.771 x 1.993 x 1.648 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.661 / 1.646 mm
Μεταξόνιο 2.899 mm
Χώρος αποσκευών 526-1.517 lt (+64 lt frunk)
Απόβαρο 2.446 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 83.980€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Exit mobile version