Με τρία τεχνολογικά κέντρα και νέα μοντέλα σε βασικά τμήματα της αγοράς, η Ford επανασχεδιάζει τη στρατηγική της στην Ευρώπη, δίνοντας έμφαση στα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα.
Η Ford αλλάζει ριζικά την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά, εστιάζοντας σε λιγότερες αλλά πιο ξεκάθαρες προτάσεις. Η νέα στρατηγική στηρίζεται σε τρεις τεχνολογικές βάσεις, που αντιστοιχούν σε ισάριθμες περιοχές παραγωγής: η Κολωνία στη Γερμανία, η Βαλένθια στην Ισπανία και το Douai στη Γαλλία.
Συγκεκριμένα, από το 2027, η αμερικανική εταιρία θα λανσάρει ένα νέο C-SUV από τη Βαλένθια, ενώ το 2028 θα παρουσιάσει δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα σε συνεργασία με τη Renault, με το ένα να αποτελεί τον διάδοχο του Fiesta. Η νέα πρόταση από τη Βαλένθια θα βασίζεται στην υπάρχουσα πλατφόρμα C2 και θα προσφέρεται με υβριδικά και plug-in hybrid σύνολα.
Στόχος της Ford είναι το αυτοκίνητο αυτό να καλύψει το κενό που αφήνει η οικογένεια Focus. Αν και σχεδιαστικά θα παραπέμπει στην οικογένεια Bronco, δεν θα φέρει αντίστοιχες εκτός δρόμου ικανότητες. Το μοντέλο αυτό θα πλαισιώσει τον Kuga που συνεχίζει να παράγεται στην ίδια γραμμή.
Παράλληλα, η Ford ετοιμάζει δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα με τεχνική βάση από τη Renault, τα οποία θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της δεύτερης στο Douai. Και τα δύο θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα AmpR και θα εξοπλίζονται με μπαταρίες από 40 έως 52 kWh, ενώ το 2028 θα γίνει μετάβαση σε στοιχεία μπαταριών τεχνολογίας LFP.
Το πρώτο μοντέλο θα καλύψει την κατηγορία B, παίρνοντας τη θέση του Fiesta, με ανεξάρτητη σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, παρά την κοινή τεχνική βάση με το Renault 5. Το δεύτερο θα είναι ένα μικρό ηλεκτρικό crossover, βασισμένο στο Renault 4, και θα απευθύνεται στο κοινό των SUV μικρού μεγέθους.
Δεν είναι ακόμη σαφές αν το νέο crossover θα συμπληρώνει ή θα αντικαταστήσει μακροπρόθεσμα το Puma Gen-E, το οποίο συνεχίζει να αποτελεί το enty-level ηλεκτρικό μοντέλο της Ford στην Ευρώπη. Προσφέρει αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα και διαθέτει προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης, όπως το σύστημα BlueCruise.
Ψηλότερα στην γκάμα παραμένουν τα Explorer και Capri, τα οποία βασίζονται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen και κατασκευάζονται στην Κολωνία. Τα δύο SUV παρουσιάστηκαν σταδιακά από το 2024 και συγκροτούν τον κορμό της ηλεκτρικής γκάμας της Ford στα μεσαία και μεγάλα SUV.
Με αυτή τη νέα δομή, η Ford επιχειρεί να μειώσει την πολυπλοκότητα της γκάμας της και να εστιάσει σε βασικά εμπορικά τμήματα: την κατηγορία B με τα νέα ηλεκτρικά Fiesta και crossover, την κατηγορία C με το νέο εξηλεκτρισμένο SUV από τη Βαλένθια και την κατηγορία D με τα ηλεκτρικά Explorer και Capri.
