Η κινεζική BYD ετοιμάζει για το 2026 το πρώτο της μοντέλο ειδικά εξελιγμένο για την Ευρώπη – ένα μικρό plug-in hybrid που θα σταθεί απέναντι στο Toyota Yaris.
Η BYD επιβεβαίωσε πως θα λανσάρει το μικρότερο plug-in hybrid που έχει διατεθεί ποτέ στην Ευρώπη μέσα στο 2026, στοχεύοντας στην κατηγορία των supermini με ένα νέο μοντέλο που εξελίχθηκε αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά.
Το νέο αυτό μοντέλο θα ονομάζεται Dolphin G και θα αποτελέσει μία PHEV εναλλακτική στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Dolphin Surf, με μήκος γύρω στα 4 μέτρα και ύψος περίπου 1,5 μέτρο. Με δεδομένο το μέγεθός του, το Dolphin G θα είναι μικρότερο από κάθε άλλο plug-in hybrid που έχει κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι σήμερα.
Αντίθετα, μοντέλα όπως τα Toyota Yaris, Renault Clio και MG 3 διατίθενται μόνο με αυτοφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα που συνδυάζουν χαμηλότερο κόστος και καλύτερη εκμετάλλευση χώρων, αλλά χωρίς δυνατότητα φόρτισης από πρίζα.
Παρότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, το πιθανότερο είναι ότι θα μοιράζεται το υβριδικό σύστημα με το νέο Atto 2 DM-i, το οποίο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα. Το σύστημα αυτό μπορεί να λειτουργεί είτε ως υβριδικό σε σειρά, όπου ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, είτε ως παράλληλο, με τα δύο σύνολα να συνεργάζονται για βέλτιστη απόδοση.
Στο Atto 2 DM-i το σύστημα αποδίδει 166 ή 212 ίππους (υπάρχουν δύο εκδόσεις) και προσφέρει κατανάλωση έως 1,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ η μεγαλύτερη από τις δύο διαθέσιμες μπαταρίες προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 90 χιλιόμετρα. Ωστόσο, είναι πιθανό το Dolphin G να χρησιμοποιεί μικρότερη μπαταρία, λόγω περιορισμών στον διαθέσιμο χώρο.
Η αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, επιβεβαίωσε ότι το Dolphin G θα είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που εξελίχθηκε εξαρχής για την ευρωπαϊκή αγορά, και όχι προσαρμογή κάποιου υπάρχοντος κινεζικού μοντέλου, όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα εννέα αυτοκίνητα της BYD.
Το νέο αυτό supermini είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου επέκτασης της BYD στην Ευρώπη, που περιλαμβάνει ήδη τα Seal U DM-i, Seal 6 DM-i και Atto 2 DM-i, ενώ σύντομα θα προστεθούν σε διάφορες αγορές της Ευρώπης και τα Denza B5 4×4 και Denza Z9 GT.
Η κινεζική εταιρεία είναι επίσης έτοιμη να λανσάρει στην Ευρώπη το νέο SUV Sealion 5 DM-i, με την plug-in hybrid έκδοση του Atto 3 να αναμένεται μέσα στο 2027. Νωρίτερα την ερχόμενη άνοιξη θα δούμε τη νέα γενιά του Atto 3.
Τέλος, να πούμε ότι η BYD ξεκινά την παραγωγή των ευρωπαϊκών της μοντέλων μέσα στο 2026 στο νέο της εργοστάσιο στην Ουγγαρία, ξεκινώντας με τα Dolphin Surf και Atto 2, ενώ είναι πιθανό το Dolphin G να ακολουθήσει λίγο αργότερα.
