Οι Κινέζοι κατασκευαστές ξεπερνούν τις 700.000 πωλήσεις στην Ευρώπη

Με διψήφια ποσοστά ανόδου και ηχηρή παρουσία σε καίριες κατηγορίες, οι κινεζικές φίρμες αυτοκινήτων ενισχύουν το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλάζοντας τις ισορροπίες.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά, καταγράφοντας άλμα πωλήσεων 108% τον Νοέμβριο. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 78.358 αυτοκίνητα κινεζικής προέλευσης σε μια αγορά που αυξήθηκε οριακά κατά 2,2% (1,05 εκατ. μονάδες), με το μερίδιο των κινεζικών εταιριών να ανεβαίνει από 3,6% σε 7,4% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2024.

Η BYD σημείωσε την εντυπωσιακότερη άνοδο, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 230% και φτάνοντας τις 20.281 μονάδες. Αυτό τη φέρνει πλέον σε απόσταση αναπνοής από την MG, η οποία παραμένει στην κορυφή μεταξύ των Κινέζων κατασκευαστών με 23.133 ταξινομήσεις (+20%). Η διαφορά μεταξύ των δύο εταιρειών περιορίστηκε στις 2.852 μονάδες, όταν τον ίδιο μήνα πέρυσι ξεπερνούσε τις 12.000.

Εντυπωσιακή άνοδο σημείωσαν και οι Jaecoo και Omoda του ομίλου Chery, προσθέτοντας συνολικά 11.596 πωλήσεις τον Νοέμβριο. Η Leapmotor, εταίρος της Stellantis, συνέχισε να ενισχύει τη θέση της στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, με το T03 να φτάνει τις 3.568 πωλήσεις και να κατατάσσεται 5ο στην κατηγορία – η υψηλότερη θέση για κινεζικό μοντέλο μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, το BYD Seal U διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στα plug-in hybrid στην Ευρώπη, ξεπερνώντας σε πωλήσεις ακόμη και το Tiguan PHEV. Το Dolphin Surf έγινε το πρώτο κινεζικό μοντέλο που καταφέρνει να εισέλθει στο Top 10 των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με 5.632 πωλήσεις – μόλις 400 λιγότερες από το Skoda Enyaq.

Συνολικά, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις των Κινέζων κατασκευαστών αυξήθηκαν κατά 95%, φτάνοντας τις 700.040 μονάδες σε μια αγορά που αναπτύχθηκε κατά μόλις 1,8%. Το συνολικό μερίδιο αγοράς τους έφτασε το 5,8%, από 3% πέρυσι, δείχνοντας πως η παρουσία τους δεν είναι παροδική.

Η MG διατηρεί προβάδισμα άνω των 110.000 μονάδων στο σύνολο της χρονιάς, με 272.484 ταξινομήσεις (+26%), ενώ η BYD ακολουθεί με 158.178 (+117%), επιβεβαιώνοντας ότι το 2026 θα ξεκινήσει με αυξημένο ανταγωνισμό ανάμεσα στις δύο εταιρείες.

Exit mobile version