Δοκιμή: Jaecoo 7 SHS Plug-in Hybrid [test drive]

Πόσα σύγχρονα αυτοκίνητα γνωρίζετε που δεν είναι diesel αλλά ξεπερνούν για πλάκα τα 1.000 km αυτονομίας με ένα γέμισμα; Στην plug-in hybrid έκδοσή του, το Jaecoo 7 SHS αποδεικνύεται πως προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα όμορφο παρουσιαστικό.

Την πρώτη φορά που οδηγήσαμε το Jaecoo 7 ήταν κάτι μήνες πριν, όταν καθίσαμε πίσω από το τιμόνι της βασικής έκδοσης του αυτοκινήτου, με το συμβατικό κινητήρα των 1.6 λίτρων. Εάν θέλετε να διαβάσετε τη δοκιμή εκείνη, μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Τώρα πάλι, έχοντας στο χέρι το 7 SHS, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως μιλάμε για κάτι άλλο. Ένα αυτοκίνητο που δείχνει μεν το ίδιο εμφανισιακά, στην πράξη όμως απέχει αρκετά, όντας σαφώς πιο ενδιαφέρον.

Μέσα στα σπλάχνα του και κάτω από το καπό, εδράζεται ένα PHEV σύστημα, που αποτελείται από ένα τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, με turbo και άμεσο ψεκασμό, συνδυασμένο με ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη.

Η απόδοση του πρώτου τιμάται στα 143 PS, με το δεύτερο να συνεισφέρει άλλα 203 PS, ενώ ο συνδυασμός αυτών αγγίζει τα 279 PS. Κάθε άλλο παρά λίγα, αν σκεφτεί κανείς πως μιλάμε για ένα προσθιοκίνητο SUV.

Τώρα σε ότι αφορά τις πηγές ενέργειας, από τη μία έχουμε ένα ρεζερβουάρ 60 λίτρων (μεγαλύτερο από αυτά που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των PHEV – εξού και η τεράστια αυτονομία) και από την άλλη μία αντίστοιχα χορταστική μπαταρία, χωρητικότητας 18,3 kWh, η οποία μάλιστα υποστηρίζει και ταχεία φόρτιση DC 40 kW.

Παρά τα κάπου 1.870 κιλά του συνόλου, η λειτουργία και η αλληλεπίδραση των δύο μοτέρ δείχνει ιδιαίτερα αποτελεσματική. Με την μπαταρία γεμάτη εύκολα μπορείς να βγάλεις 80+ km με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Και μάλιστα όταν αυτή πέσει, διατηρεί ένα μικρό ποσοστό 5-6 km και δεν αδειάζει τελείως, για την περίπτωση που θα χρειαστεί.

Ο οδηγός, από την πλευρά του, έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει την ανάκτηση της ενέργειας σε τρία επίπεδα (χαμηλό, μεσαίο και υψηλό) και να επιλέξει εάν επιθυμεί τη λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας, πάλι σε τρία επίπεδα (αρχικό, smart και αναγκαστικό).

Αντίστοιχα υπάρχουν τρία οδηγικά modes (eco, normal, sport) και άλλες τρεις λειτουργίες ισχύος (HEV, EV και EV+). Σας μπερδέψαμε; Εάν ναι, κρατήστε απλά πως η παραμετροποίηση του τρόπου λειτουργίας όλου του συστήματος είναι αρκετά εκτεταμένη, για όλα τα γούστα και τις ανάγκες.

Το θετικό, όπως προείπαμε, σε όλο αυτό, είναι η αυτονομία. Έπειτα από επτά μέρες συμβίωσης με το Jaecoo 7 SHS και περισσότερα από 600 km στο κοντέρ, σε πόλη και εθνική, ο δείκτης βενζίνης έδειχνε λίγο κάτω από τη μέση, ενώ η υπολειπόμενη εμβέλεια ξεπερνούσε τα 450 km. Τα αρνητικά, πάλι, είναι δύο. Όχι μεγάλα αλλά καλό είναι να τα αναφέρουμε.

Αρχικά, είναι το κιβώτιο. Ένα πολλαπλών σχέσεων, όπως το πλασάρει η εταιρία, το οποίο γενικά είναι συμπαθητικό στη λειτουργία του. Δεν μας αρέσει όμως το γεγονός πως δεν προσφέρει σειριακές αλλαγές των σχέσεων, ενώ υπό συνθήκες παρουσιάζει και ένα σκορτσάρισμα.

Το δεύτερο έχει να κάνει με το πεντάλ του γκαζιού. Στο πάτημα, είναι ευχάριστα άμεσο στις εντολές του οδηγού. Στο άφημα πάλι, ειδικά σε πιο βαθιές γκαζιές, συμπεριφέρεται λες και έχει κάποια υστέρηση, διατηρώντας περισσότερο από όσο χρειάζεται τις στροφές ψηλά.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες κίνησης, είτε μιλάμε για τις καθημερινές μετακινήσεις, είτε για κάποιο μακρινό ταξίδι, η πρώτη προτεραιότητα του Jaecoo 7 παραμένει η άνεση.

Παρά το έξτρα βάρος σε σχέση με τη συμβατική έκδοση, δεν θυμόμαστε ιδιαίτερη διαφορά στον τρόπο που αυτά τα δύο διαχειρίζονται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ή τις μετατοπίσεις φορτίου, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

Ορισμένες ανωμαλίες, ειδικά περνώντας από αυτές με πιο υψηλές ταχύτητες, θα γίνουν αντιληπτές, περισσότερο όμως υπό τη φύση του θορύβου, παρά μέσω του όποιου κραδασμού.

Τα γόνατα McPherson μπροστά, με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, δείχνουν καλά ρυθμισμένα ώστε να προσφέρουν μία ποιότητα κύλισης που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές προτάσεις.

Φυσικά, για όποιον επιχειρήσει να κινηθεί σβέλτα, θα αντιληφθεί τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές, μια ελαφρά βύθιση κατά την πέδηση, καθώς και μια αντίστοιχα ελαφρά ασάφεια του συστήματος διεύθυνσης. Αυτά όμως απέχουν από το να αγχώσουν το μέσο οδηγό. Απλά σηματοδοτούν τα όρια και τονίζουν τις προτεραιότητες του συνόλου.

Αυτή ακριβώς η έμφαση στην άνεση δίνεται και στο εσωτερικό. Τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού είναι ιδιαίτερα αναπαυτικά και προσφέρουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις και θέρμανση.

Τα πίσω πάλι εξασφαλίζουν αρκετό χώρο για τρεις ενήλικες, οι οποίοι μπορούν ταυτόχρονα να απολαμβάνουν και το φως της μεγάλης, πανοραμικής οροφής.

Σε ο,τι αφορά τώρα το διαμέρισμα των αποσκευών, εδώ τα πράγματα έχουν περιοριστεί κάπως, λόγω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

Παρόλα αυτά, παραμένουν διαθέσιμα 500 λίτρα τα οποία δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα. Πόσο μάλλον όταν με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η συνολική μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου ανέρχεται στα 1.265 λίτρα. Τώρα για το επίπεδο του εξοπλισμού, η άποψή μας παραμένει ως έχει.

Ξεκινώντας από τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το όλο πακέτο κρίνεται πλήρες, αν και κάπως παρεμβατικό, στο κομμάτι απόσπασης της προσοχής του οδηγού και στο ενδεχόμενο απόκλισης από τη λωρίδα κίνησης χωρίς προηγουμένως να βγάλεις φλας.

Από την άλλη, θα πούμε πως μας αρέσει το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει αν ο οδηγός δεν κουμπώσει πρώτα τη ζώνη ασφαλείας του.

Αναφορικά με τις οθόνες, έχουμε ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25″ και ένα infotainment 14,8″, συν το HUD. Τα γραφικά, η όποια πληροφορία και οι διαθέσιμες λειτουργίες και εφαρμογές κυμαίνονται σε βασικά επίπεδα και μάλιστα όχι χωρίς μικροκολλήματα -μια στο τόσο. Τα οποία όμως είναι ζήτημα χρόνου να αποκατασταθούν, με κάποια over-the-air αναβάθμιση του λογισμικού. 

Η ποιότητα κατασκευής, όπως και αυτή των χρησιμοποιούμενων υλικών είναι σε γενικές γραμμές καλή. Αντίστοιχα, υπάρχουν αρκετές ηλεκτρικές ευκολίες αλλά και κάποιες εργονομικές ατέλειες που θα στερήσουν πόντους από το τελικό αποτέλεσμα.

Πού καταλήγουμε; Κοιτώντας το όσο μπορούμε αντικειμενικά, το Jaecoo 7 SHS δεν αποτελεί το πλέον ισορροπημένο μοντέλο που έχει να επιδείξει η κινέζικη επέλαση των τελευταίων ετών.

Αυτό όμως γιατί παρουσιάζει ατέλειες σε δευτερεύοντες, ως επί το πλείστον τομείς, τη στιγμή που στα βασικά, στον κινητήρα και στις αναρτήσεις, μπορεί να κοιτάξει τον ανταγωνισμό στα μάτια, χωρίς κανένα πρόβλημα. Α

ν τώρα αυτός ο ανταγωνισμός δεν έχει τη δυνατότητα να προσφέρει όσα και το ίδιο, με συνολικό μάλιστα κόστος κάτω από τα 40.000 ευρώ, τόσο το χειρότερο για αυτόν.

Jaecoo 7 SHS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 105 kW (143 PS) / 5.200 rpm
Ροπή 215 Nm / 2.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 279 PS / 365 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας  Ισχύς: 150 kW (204 PS), Ροπή: 310 Nm
Συστοιχία μπαταριών Λιθίου-ιόντων LFP, Χωρητικότητα: 18,3 kWh, φόρτιση AC: 3,3 ώρες (6,6 kW), φόρτιση DC: Έως 40kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 1.2 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
5.9 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης χωρίς φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 22,1 kWh/100 km
Τυποποιημένη 0,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 /lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 1000+ km
Ηλεκτρική: 80 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 23 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, πολλαπλών σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Kumho Ecsta PS71, 235/50 ΖR19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος

4.500 x 1.865 x 1.670 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.582/1.604 mm
Μεταξόνιο 2.762 mm
Χώρος αποσκευών 500-1.265 lt
Απόβαρο 1.870 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 39.490€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Exit mobile version